خانه > مقالات > تفاوت لیکوئید و کال مارجین

تفاوت لیکوئید و کال مارجین

امتیاز:4.7

کال مارجین و لیکوئید دو مفهوم بسیار مهم و تقریبا شبیه به هم است که کاربران فارکس به‌خصوص تازه‌کارها برای پیشگیری از ازدست دادن بالانس خود باید به آن مسلط باشند. برای درک بهتر تفاوت بین کال مارجین و لیکوئید بهتر است با تعریف و کارکرد آن‌ها آشنا شویم.

تفاوت لیکوئید و کال مارجین

کال مارجین

کال مارجین (Call Margin) به هشداری گفته می‌شود که از طرف کارگزاری هنگام رسیدن به نزدیکی سطح مارجین خود دریافت خواهید کرد. چون معاملات با اهرم انجام می‌شود یک مارجین به حساب شما اضافه شده تا بتوانید در بازارهای مالی مثل فارکس معامله کنید. زمانی که شما معاملاتی داشته باشید که حد ضرر آن‌ها آنقدر زیاد شود که مارجین آزاد شما به طور کامل مصرف شود، با هشداری از سوی بروکر برای شارژ کردن حساب یا بستن معاملات روبه‌رو خواهید شد که به آن کال مارجین یا فراخوانی مارجین گفته می‌شود.

لیکوئید

اما لیکوئید شدن به معنای بسته شدن معاملات شماست تا مارجین حفظ شود. یعنی خود بروکر با لیکوئید کردن حساب، معاملات باز شما را بدون اینکه با شما مشورت کند در ضرر می‌بنند، زیرا مارجینی برای تامین نگهداری از معاملاتی که در ضرر هستند وجود ندارد.

آنچه در مقاله تفاوت لیکوئید و کال مارجین آموختیم:

در واقع کال مارجین و لیکوئید دو مرحله پشت سر هم است که در هنگام ضررده شدن بیش از حد معاملات شما رخ می‌دهد. کال مارجین ابتدا رخ می‌دهد و بروکر می‌خواهد که حساب خود را شارژ کنید، اما اگر این اتفاق رخ ندهد و همچنان معامله شما در ضرر حرکت کند، شما لیکوئید خواهید شد، به این معنی که معاملاتتان بسته می‌شود.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

تبلیغات

فهرست مطالب

تبلیغات

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران