خانه > مقالات > بهترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ فارکس

بهترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ فارکس

امتیاز:5

کپی تریدینگ یک سیستم خودکار است که کمک می‌کند تا شما به عنوان یک تریدر مبتدی یا سرمایه‌گذار بتوانید حسابتان را به حساب معاملاتی یک معامله‌گر حرفه‌ای (پروایدر) متصل کنید و معاملات آن برای شما کپی شود. در این سیستم عملاً سرمایه‌گذار هیچ تریدی انجام نمی‌دهد و فقط کمیسیونی بابت کپی معاملات به پروایدر پرداخت می‌کند. بسیاری از بروکرها خودشان سیستم کپی تریدینگ دارند، اما تعدادی وب‌سایت تخصصی نیز برای این موضوع طراحی شده‌اند. ما در این مقاله وب‌سایت‌های ویژه کپی تریدینگ را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین بروکر برای کپی ترید

کپی تریدینگ چیست؟

کپی تریدینگ همان‌طور که از نامش پیداست به کپی کردن معاملات یک نفر دیگر گفته می‌شود. افراد حرفه‌ای یا پروایدرها کسانی هستند که حساب خود را برای کپی شدن در معرض دید بقیه می‌گذارند.

کپی تریدینگ چیست؟
کپی تریدینگ در واقع به کپی کردن معاملات یک نفر دیگر گفته می‌شود.

سرمایه‌گذاران با دیدن نتایج و روش معاملاتی آن‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند که حسابشان را به حساب پروایدر معرفی کنند و هر معامله‌ای که او انجام می‌دهد برای آن‌ها نیز کپی شود. برای مطالعه بیشتر راجب کپی تریدینگ چیست؟ کلیک کنید.

پلتفرم‌های کپی تریدینگ فارکس

وب‌سایت‌هایی وجود دارند که پلتفرم‌های اختصاصی برای کپی تریدینگ حرفه‌ای طراحی کرده و در اختیار معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند. در ادامه بهترین این وب‌سایت‌ها را معرفی خواهیم کرد:

  1. پلتفرم eToro؛
  2. پلتفرم AvaTrade؛
  3. پلتفرم Pepperstone؛
  4. پلتفرم Vantage؛
  5. پلتفرم Tickmill؛
  6. پلتفرم IC Market.

در ادامه به بررسی بیشتر این پلتفرم ها خواهیم پرداخت.

پلتفرم eToro

پلتفرم eToro را می‌توان بهترین و مشهورترین وب سایت برای کپی تریدینگ دانست. بروکر eToro شرایط بسیار ساده‌ای را برای معامله‌گران ایجاد کرده است. آن‌ها می‌توانند معاملات سرمایه‌گذاران باتجربه را کپی کنند یا برای به اشتراک گذاشتن استراتژی‌های معاملاتی خود کمیسیون کنند. حداقل سرمایه‌گذاری در این پلتفرم ۱۰ دلار و حداکثر ۱۰ هزار دلار است.

مزایا

  • تعداد زیادی سرمایه‌گذار برای کپی کردن وجود دارد.
  • طیف گسترده‌ای از بازارها برای ترید موجود است.
  • پلتفرم‌ها و برنامه‌های کاربر پسند ارائه می‌شود

معایب

  • امکان استفاده از ربات وجود ندارد.
  • حد ضررهای اجباری برای جلوگیری از ضررهای بزرگ وجود دارد.

پلتفرم AvaTrade

AvaTrade یک برند جهانی قابل اعتماد است که مجموعه‌ای چشمگیر برای کپی تریدینگ ارائه می‌کند. بروکر آوا ترید برای کپی تریدینگ بسیار عالی است، و با پلتفرم‌های معاملاتی AvaSocial، ZuluTrade و DupliTrade برای معامله‌گران در دسترس قرار گرفته است. در این سیستم به ۱۲۶۰ نماد معاملاتی در بازارهای مختلف دسترسی خواهید داشت و به عنوان سرمایه‌گذار می‌توانید با پرداخت ۱۰۰ دلار کار خود را شروع کنید.

مزایا

  • دارای اپلیکیشن اختصاصی تلفن همراه است.
  • ۴۴ نماد فارکس و بیش از ۱۲۰۰ CFD ارائه می‌دهد.
  • سرعت بالایی در اجرای کپی معاملات دارد.
  • بدون اسلیپیج و کاملاً دقیق است.

معایب

  • پلتفرم دسکتاپ آن به کندی بارگیری می‌شود.
  • طراحی قدیمی دارد.

پلتفرم Pepperstone

Pepperstone یکی از رو به رشدترین پلتفرم‌های ارائه‌دهنده خدمات کپی تریدینگ است که ابزارهای معاملاتی گسترده‌ای را روی پلتفرم‌های حرفه‌ای مانند متاتریدر و سی تریدر به کاربران ارائه می‌دهد. بروکر پپراستون اجازه می‌دهد سرمایه‌گذاران با حداقل ۲۰۰ دلار کپی معاملات را شروع کنند. بیش از ۱۰۰۰ پروایدر مختلف با سبک‌های معاملاتی متفاوت در آن وجود دارد که می‌توانید معاملات خود را از روی آن‌ها کپی کنید. همچنین می‌توانید به عنوان یک معامله‌گر حرفه‌ای در این پلتفرم کار کنید.

مزایا

  • داشتن گزینه‌های زیاد برای انتخاب از بین پروایدرها؛
  • ارائه پلتفرم‌های معاملاتی متنوع.

معایب

تنها عیب این بروکر روند ثبت نام و احراز هویت تا حدودی پیچیده دارد.

پلتفرم Vantage

سه پلتفرم معاملاتی برای کپی تریدینگ در بروکر Vantage شامل ZuluTrade، DupliTrade و AutoTrade Myfxbook است. تریدرها برای معامله به بیش از ۱۰۰۰ نماد معاملاتی در این پلتفرم دسترسی دارند و سرمایه‌گذاران نیز با پرداخت ۲۰ دلار می‌توانند سرمایه‌گذاری خود را شروع کنند.

پلتفرم Vantage
سه پلتفرم معاملاتی برای کپی تریدینگ در بروکر Vantage شامل ZuluTrade، DupliTrade و AutoTrade Myfxbook است.

در وب‌سایت بروکر ونتیج شما به عنوان پروایدر هیچ محدودیتی در دریافت کمیسیون از کپی کنندگان را نخواهید داشت.

مزایا

تنها مزیت این بروکر داشتن پلتفرم‌های معاملاتی متنوع است.

معایب

عیب زیادی نمی‌توان از این بروکر گرفت شاید تنها ایراد این بروکر نداشت بخش آموزشی فعالی است.

پلتفرم Tickmill

Tickmill برای معامله‌گرانی که می‌خواهند در لوریج و حجم هیچ محدودیتی نداشته باشند، مناسب است. این وب‌سایت انواع پلتفرم‌های معاملاتی کپی تریدینگ مانند Pelican Trading، ZuluTrade و AutoTrade Myfxbook را به کاربران خود ارائه می‌کند. در این سیستم به ۷۲۵ نماد معاملاتی دسترسی خواهید داشت و اگر سرمایه‌گذار هستید حداقل میزان سرمایه‌گذاری شما برای اتصال کپی تریدینگ ۱۰۰ دلار است.

مزایا

  • پلتفرم‌های معاملاتی بسیار متنوع؛
  • دارایی‌های معاملاتی گسترده؛
  • تعداد بالا و متنوع پروایدرهای در دسترس.

معایب

تنها ایرادی که میتوان از این بروکر گرفت این است که برای شروع کار به عنوان پروایدر باید استیتمنت داشته باشید.

پلتفرم IC Market

IC مارکت خودش یک بروکر است، اما یک پلتفرم اختصاصی جداگانه نیز برای کپی تریدینگ دارد. IC Markets پلتفرم‌های معاملاتی متعددی را ارائه می‌دهد، از جمله cTrader ،Myfxbook ،AutoTrade ،ZuluTrade و برنامه موبایل IC Social که توسط Pelican Exchange ارائه می‌شود (در دسترس بودن این پلتفرم‌ها به کشور محل اقامت شما بستگی دارد).

مزایا

  • سیستم کپی تریدینگ پیشرفته‌ای دارد؛
  • همه حساب‌ها ECN هستند.

معایب

تنها ایراد این بروکر این است که خدمات خود را به کشورهای محدودی ارائه می‌دهد.

بهترین پلتفرم های کپی ترید برای ایرانیان

به طور کلی پلتفرم‌های کپی ترید حرفه‌ای جهان به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌کنند، مانند کارگزاری‌های حرفه‌ای که به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند به ایرانیان خدمات بدهند. بنابراین شما به عنوان یک کاربر ایرانی نمی‌توانید از داخل کشور از پلتفرم‌های که در بالا گفته شد خدمات دریافت کنید. البته این یک مشکل بزرگ نیست، زیرا بروکرهای حرفه‌ای زیادی وجود دارند که به کاربران داخل کشور ایران خدمات کپی تریدینگ را ارائه می‌کنند که باید از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه جدول آن‌ها را برای شما آورده‌ایم.

کپی تریدینگ یک سیستم خودکار و اتوماتیک است که کمک می‌کند حساب معاملاتی شما به حساب یک تریدر حرفه‌ای متصل شده تا معاملات او برای شما کپی شود و دیگر نیازی به معامله کردن نداشته باشید.

بهترین بروکرهای کپی تریدینگ

کاربران ایرانی چه به عنوان سرمایه‌گذار و چه به عنوان یک معامله‌گر حرفه‌ای لازم است تا برای استفاده از کپی تریدینگ، در وب سایت یک بروکر که امکان خدمات به ایرانیان دارد، ثبت نام کنند. ما در ادامه به شما بهترین بروکرها برای کپی ترید را معرفی خواهیم کرد.

نام پلتفرم حداقل واریزی حداقل واریزی پروایدر عمر پلتفرم استفاده پروایدر از ربات فارکس تعداد پروایدر
فیبوگروپ $ ۵۰ $ ۵۰ ۵+ سال مجاز است ۲۰۰۰+
یو اس جی اف ایکس $ ۱۰۰ $ ۱۰۰۰ ۳+ سال مجاز است ۱۵۰+
آمارکتس $ ۱۰۰ $ ۱۰۰ ۵+ سال مجاز است ۲۰۰+
ارانته $ ۵۰ $ ۵۰ ۲+ سال مجاز است ۷۷+
لایت فایننس $ ۵۰ $ ۳۰۰ ۶+ سال مجاز است ۵۰۰+
اف ایکس چویس $ ۱۰۰ $ ۱۰۰۰ ۶+ سال مجاز است ۱۰۰۰+
آرون گروپس $ ۲۰۰ ۱+ سال مجاز است ۵۰۰+
نورد اف ایکس $ ۱۰۰ $ ۲۵۰ ۳+ سال مجاز است ۲۰+
اپوفایننس $ ۲۰۰ $ ۲۰۰ ۲+ سال مجاز است ۵۰+
کاپیتال اکستند $ ۱۰۰ $ ۵۰۰ ۱+ سال مجاز است ۲۰۰+
نیکس $ ۵۰ $ ۲۰۰ ۱+ سال مجاز است ۱۰+
فارکس چیف $ ۵۰ $ ۲۰۰ ۲+ سال مجاز است ۵۰+
اینگات $ ۱۰۰ $ ۱۰۰ ۲+ سال مجاز است ۲۶۰+
دلتا اف ایکس $ ۵۰ $ ۳۰۰ ۶+ ماه مجاز است ۲۰+
آی اف سی مارکتس $ ۱۰ $ ۱۰۰ ۴+ ماه مجاز است ۵۰+
تریدرز وی $ ۵۰ $ ۳۰۰ ۲+ سال مجاز است ۱۰۰+

نحوه عملکرد پلتفرم‌های کپی ترید

در یک محیط کپی تریدینگ سه طرف مهم وجود دارد که به شرح زیر است:

  1. کارگزار بستری را فراهم می‌کند که معامله‌گران را به هم متصل می‌کند. همچنین ابزارهایی را فراهم می‌کند که به معامله‌گران کپی‌کننده کمک می‌کند تا فعالیت‌های معامله‌گران اصلی را تجزیه و تحلیل کنند.
  2. مهم‌تر از همه در بخش دوم، افرادی هستند که به عنوان پروایدر فعالیت می‌کنند. پروایدرهای عموماً تریدرهای بسیار حرفه‌ای هستند که تجربه بالایی در معامله‌گری دارند. نقش آن‌ها در این شرایط این است که معاملات را در پلتفرم‌های خود انجام داده و سپس به سایر معامله‌گران نتایج را نشان دهند. آن‌ها با ایجاد سود در حساب‌های خود و سپس با گرفتن پورسانت اندک از تریدرهای کپی‌کننده درآمد کسب می‌کنند.
  3. طرف سوم سرمایه‌گذاران یا کپی‌کنندگان هستند. هدف آن‌ها این است که فقط با دنبال کردن افرادی که سال‌ها در این بازی بوده‌اند در ازای پرداخت پورسانت، معاملات آن‌ها را روی حساب خود کپی کنند تا خودشان نیز به سود برسند.

مزایا و معایب استفاده از کپی ترید

حالا که با کپی ترید آشنا شدید بد نیست کمی هم درباره مزایا و معایب آن بدانید:

مزایا

  • اجرای آسان تنها چند کلیک؛
  • شفافیت بالا و نمایش آمار؛
  • عدم دسترسی معامله‌گر به سرمایه شما؛
  • پرداخت پورسانت بسیار کم و به‌صرفه؛
  • عدم نیاز به دانش؛
  • امکان متنوع کردن سبد سرمایه‌گذاری با اتصال به چند تریدر.

معایب

  • شامل ریسک‌های بازار؛
  • ریسک‌های نقدینگی؛
  • اشتباهات معامله‌گر اصلی.

آنچه در مقاله بهترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ فارکس خواندیم:

همان‌طور که در این مقاله متوجه شدید، کپی تریدینگ به سیستمی گفته می‌شود که یک پلتفرم، وب سایت یا بروکر برای شما فراهم می‌کند تا از طریق آن معاملات معامله‌گران حرفه‌ای بازار فارکس را برای خود کپی کنید. البته خودتان باید یک حساب ایجاد کرده و در نهایت حسابتان را به حساب معامله‌گر اصلی یا همان پروایدر متصل کنید تا معاملات او برای شما کپی شود. برای این کار به ازای هر میزان سودی که می‌کنید باید به پروایدر پولی را هم به عنوان پورسانت پرداخت کنید.

سوالات متداول
پروایدر کیست؟
پروایدر به تریدر حرفه‌ای گفته می‌شود که معاملات را انجام می‌دهد و سایر سرمایه‌گذاران، معاملاتشان را از روی او کپی می‌کنند.
آیا کپی تریدینگ قانونی است؟
بله کپی تریدینگ یک فرایند قانونی است که بیشتر بروکرها یا پلتفرم‌های اختصاصی این ویژگی را در اختیار تریدرهای حرفه‌ای و سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند.
آیا کپی تریدینگ سودده است؟
اگر شما بتوانید یک پروایدر حرفه‌ای را پیدا کنید و همچنین سرمایه خود را بین چند پروایدر تقسیم کنید، امنیت سرمایه شما بالا خواهد رفت و قطعاً این کار برایتان سودده خواهد بود.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

فهرست مطالب

تبلیغات

تبلیغات

آخرین مقالات عمومی

فارکس یک بازار 24 ساعته است، اما حجم معاملات و تعداد تریدرهای آن در تمام ساعات شبانه‌روز برابر نیست، زیرا در برخی ساعات تریدرهای بیشتری در بازار حضور دارند و روندهای قیمتی قدرتمندتری شکل می‌گیرند. علت وجود چنین تفاوت‌هایی، وجود سشن‌های معاملاتی مختلف در فارکس است. همچنین همپوشانی برخی از این سشن‌ها باعث اوج‌گیری معاملات‌ در فارکس می‌شود. اگر در فارکس مشغول معامله هستید، شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه می‌توانید از ساعت هر سشن معاملاتی در پلتفرم متاتریدر 5 اطلاع پیدا کنید. برای اطلاع از اینکه هر زمان از روز، در کدام سشن قرار دارد، می‌توان از ابزار مختلفی استفاده کرد که یکی از این ابزارها، اندیکاتور سشن برای متاتریدر 5 است. در ادامه این مطلب مفصل در این مورد توضیح خواهیم داد.

وقتی صحبت از مبادله ارزهای دیجیتال می‌شود، یکی از بهترین بسترهایی که می‌توانید از آن استفاده کنید صرافی ارز دیجیتال متمرکز است! گرچه این صرافی‌ها امروزه بسیار مورد استفاده کاربران ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرند، اما برای استفاده از آن باید دقیقا بدانید که صرافی متمرکز چیست و چه ویژگی‌‌هایی دارد، درغیر این صورت نمی‌توانید آنطور که باید از وجود این صرافی‌ها بهره ببرید. تا آخر مطلب صرافی متمرکز چیست؟ با ما همراه باشید تا به‌طور کامل با ویژگی‌های صرافی متمرکز، مزایا، معایب و امنیت آن آشنا شوید.

در بازار ارزهای دیجیتال که همواره درحال تحول است، صرافی‌‌ ارز دیجیتال به‌عنوان بستری برای مبادله این ارزها نقش حیاتی ایفا می‌کند! این صرافی‌ها را می‌توان بازارهایی دیجیتالی، مشابه با صرافی‌های بازار بورس درنظر گرفت. انواع صرافی ارز دیجیتال وجود دارد که خدمات و ویژگی‌های متفاوتی ارائه می‌کند. بنابراین، نمی‌توان بدون آگاهی درمورد صرافی‌های ارز دیجیتال، صرافی مورد نظر متناسب با نیاز خود را پیدا کرد. در این مطلب با همراه باشید تا به‌طور کامل به این سوال که صرافی ارز دیجیتال چیست؟ پاسخ دهیم. درآخر، نکاتی را بررسی می‌کنیم که برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر به‎‌کارتان می‌آید.

در دنیای امروز، ارز دیجیتال (رمزارز – کریپتو کارنسی) به یک مفهوم رایج در بین سرمایه‌گذاران، تریدرها یا حتی مردم عادی تبدیل شده است. به‌خصوص، با عرضه ارزهای دیجیتال‌ جدید به بازار و پیشرفت رو به بالای ارزهای دیجیتال قدیمی، اشتیاق افراد برای آشنایی با رمزارزها و نحوه خرید آنها همواره افزایش می‌یابد. در این مطلب، ما به‌طور کامل به این سوال که کریپتو کارنسی یا ارز دیجیتال چیست؟ پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید تا با ارز دیجیتال، بلاکچین، صرافی کریپتوکارنسی و هر مفهوم مرتبط دیگری که ذهن شما را درگیر کرده است، آشنا شوید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران