خانه > مقالات > استراتژی پیپسینگ در فارکس چیست؟

استراتژی پیپسینگ در فارکس چیست؟

به استراتژی‌های معاملاتی که با هدف جذب یک الی دو پیپ انجام می‌شود و معامله‌گر در این روش ممکن است روزانه حتی تا 200 معامله بسیار کوچک را انجام دهد، استراتژی‌های پیپسینگ می‌گویند. در واقع پیپسینگ یک سبک معاملاتی است که شباهت زیادی به فست اسکلپینگ دارد و در آن معامله‌گر، قرار است در کوتاه‌ترین زمان ممکن، چند پیپ مختصر را از نوسانات شکار کند و این کار را 100 تا 200 بار در طول روز انجام دهد. ما در مقاله استراتژی پیپسینگ در فارکس به صورت کامل پیپسینگ را به شما توضیح خواهیم داد.

استراتژی پیپسینگ در فارکس چیست؟

استراتژی پیپسینگ در فارکس

پیپسینگ یک روش معاملاتی در فارکس است که توسط معامله‌گران حرفه‌ای و عموماً از طریق ربات‌های معاملاتی انجام می‌شود. همان‌طور که می‌دانید حرکت هر نماد در فارکس با پیپ سنجیده می‌شود، پس به روش‌هایی که معامله‌گران از طریق آن در معاملات خود پیپ‌های بسیار کم را در لحظات نوسانی بازار شکار می‌کنند، پیپسینگ گفته می‌شود. تفاوت پیپسینگ با اسکلپ در میزان سودگیری است. اسکلپرها عموماً ۵ تا ۱۰ پیپ یا بیشتر را برای هر معامله خود دریافت می‌کنند، اما افرادی که پیپسینگ انجام می‌دهد در محدوده ۲ پیپ سود و ضرر دارند.

استراتژی پیپسینگ در فارکس
پیپسینگ یک استراتژی معاملاتی کوتاه‌مدت است که به دنبال کسب سود از نوسانات کوچک قیمت در عرض چند دقیقه است.

عموماً این روش‌ها به دلیل سخت بودن و نیاز بالا به سرعت توسط ربات‌هایی انجام می‌شود که به آن‌ها فست اسکلپر گفته می‌شود. این ربات در یک تا ۵ ثانیه یک معامله را باز و بسته می‌کند. پیپسینگ یک روش بسیار سخت است که چالش‌های روحی و روانی زیادی را با خود به همراه دارد، شما یا در یک معامله سود می‌کنید یا ضرر و امکان برگشت معامله از ضرر به سود در این روش وجود ندارد. کسی که پیپسینگ می‌کند باید در طول روز صدها ترید را باز کند تا در نهایت به یک میزان سود معقول دست پیدا کند.

نکات استراتژی پیپسینگ در فارکس

اگر می‌خواهید از طریق پیپسینگ معاملات خود را انجام دهید، نکاتی در این روش وجود دارد که شما لازم است آن‌ها را رعایت کنید، این نکات به شرح زیر است:

  • عدم امکان استفاده از استراتژی‌های پیچیده؛
  • نیاز به حجم و اهرم معاملاتی بالا در هر معامله؛
  • معامله هماهنگ با روند؛
  • معامله در هنگام وجود حجم بالا در بازار؛
  • تمرکز روی یک جفت ارز؛
  • ترجیحاً، استفاده از ربات‌های معامله‌گر؛
  • داشتن یک حساب معاملاتی بدون اسلیپیج.

به طور کلی روش‌های مبتنی بر پیپسینگ بسیار پیچیده و حساس هستند. شما باید با حجم و اهرم بالا، معاملات را در چند ثانیه باز و بسته کنید و دقت نمایید که اسپرد حسابی که می‌خواهید از طریق چنین روشی در آن معامله کنید باید بسیار پایین باشد، همچنین بهتر است حساب از نوع ECN باشد و سرعت اجرای آن به حدی باشد که در همان قیمت مدنظر شما باز شود.

نکات استراتژی پیپسینگ در فارکس
استراتژی پیپسینگ (Pipsing) سودده‌ترین و در عین حال پرریسک‌ترین استراتژی در فارکس است.

نکته دیگر در معاملات پیپسینگ این است که نباید حساب شما دارای لغزش یا اسلیپیج باشد، در غیر این صورت ممکن است بسیاری از معاملات شما بجای سود، وارد ضرر شوند.

پیپسینگ روش معاملاتی با ریسک به ریوارد 1:1 است که معامله‌گران در آن به قصد گرفتن میانگین 2 پیپ وارد معامله می‌شوند. در این روش تریدرها می‌خواهند پیپ‌های مختصر را شکار کنند و این کار را شاید 100 بار در طول یک روز انجام دهند تا به سود مدنظر روزانه خود برسند.

مزایای پیپسینگ

پیپسینگ یک روش کاملاً جذاب، مناسب افرادی با وضعیت روحی روانی مناسب و برونگرا است که نمی‌خواهند زیاد منتظر یک ستاپ معاملاتی باشند. پیپسینگ کمک می‌کند نیازی به آنالیزهای طولانی مدت و دانش اقتصادی نداشته باشید و فقط روی نقاط مهمی که مطمئن هستید بازار واکنش نشان می‌دهد، تمرکز کنید.

یکی از ویژگی‌های مثبت دیگر پیپسینگ در این است که حد ضررهای شما هم 1 الی 2 پیپ است و استرس زیادی برای ضررهای بزرگ نخواهید داشت. همچنین در پیپسینگ حد سود شما خیلی سریع تاچ می‌شود و دیگر نیازی به دنبال کردن بازار و مدیریت یک معامله باز نخواهید داشت.

معایب پیپسینگ

همان‌طور که متوجه شدید پیپسینگ مبتنی بر ایجاد معاملات فوق سریع و بسیار کوچک است. در این مدل نیاز است که شما تعداد زیادی معامله باز کنید و تمرکز کافی را برای انجام این کار در طول روز داشته باشید، پس معامله کردن در چنین سطحی نیاز به آرامش روحی و روانی دارد. به همین دلیل است که چنین معامله‌گرانی ترجیح می‌دهند یک ربات معامله‌گر کار آن‌ها را انجام دهد، زیرا باز کردن 100 ترید در یک روز با همان تمرکز اولیه بدون ترس و طمع می‌تواند بسیار سخت باشد. به طور کلی چالش‌های فنی در مورد اجرای دقیق چنین استراتژی و همچنین چالش‌های روانی، بزرگ‌ترین عیب پیپسینگ است.

تفاوت پیپسینگ با اسکلپ

هرچند که اسکلپ کردن هم بسیار سریع انجام می‌شود، اما سریع‌ترین روش معامله در بازار فارکس، پیپسینگ است. اگر شما یک معامله‌گر تازه‌کار هستید شاید بخواهید بدانید که چه فرقی بین این دو روش معاملاتی وجود دارد؟ برای اینکه این موضوع را شفاف‌تر کنیم در این ادامه مهم‌ترین تفاوت‌ها بین پیپسینگ و اسکلپ را برایتان شرح خواهیم داد:

  • در اسکلپ ریسک به ریوارد از 1:2 به بالا است، ولی در پیپسینگ نسبت ریسک به ریوارد 1:1 است.
  • در اسکلپ تریدر ممکن است بعد از ورود به سود، اجازه دهد سودش گسترش پیدا کند و از ترلینگ استاپ برای دنبال کردن بازار استفاده کند، اما در پیپسینگ معامله‌گر یا با سود یا با ضرر از بازار خارج می‌شود.
  • تعداد تریدهای یک اسکلپر در یک روز نهایتاً 50 معامله است، اما در پیپسینگ ممکن است به 200 معامله در روز هم برسد.
  • اسکلپرها می‌توانند روی چند نماد معاملاتی به دنبال موقعیت باشند، اما معامله‌گران روش پیپسینگ، روی یک نماد تمرکز می‌کنند.
  • اسکلپ عموماً به صورت دستی هم انجام می‌شود، اما معامله‌گران پیپسینگ عموماً از ربات‌های معاملاتی استفاده می‌کنند.
  • در اسکلپ بهتر است که از اسپرد شناور استفاده شود، اما در پیپسینگ معامله‌گران اسپرد ثابت را ترجیح می‌دهند.

برای کسب اطلاعات لازم در مورد اسکلپ می توانید مقاله بهترین بروکر برای اسکالپ را مطالعه کنید.

آنچه در مقاله استراتژی پیپسینگ خواندیم:

در این مقاله با کلیات روش معاملاتی پیپسینگ آشنا شدید، فهمیدید که پیپسینگ یک روش کاملاً کاربردی ولی بسیار حرفه‌ای است که در نظر دارد سودهای بسیار کوچک را در مقابل ضررهای کوچک در حد 2 پیپ شکار کند. عموماً استراتژی پیپسینگ در فارکس به ریوارد شما 1:1 است و از آن فراتر نمی‌رود. اگر می‌خواهید در بازار پیپسینگ کنید بهتر است استراتژی معاملاتی خود را به یک ربات معامله‌گر تبدیل کنید تا چالش‌های عمومی آن برای شما رخ ندهد. افرادی که پیپسینگ می‌کنند نیاز دارند تا بر مسائل روحی روانی، تمرکز، ترس و طمع خود به شدت مسلط باشند.

سوالات متداول
بزرگ‌ترین ایراد پیپسینگ چیست؟
چالش‌های روحی در معامله به سبک پیپسینگ را می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین مشکل این سبک معاملاتی در نظر گرفت.
برای پیپسینگ کردن چه چیزی نیاز دارید؟
برای این کار باید به لحاظ فنی یک حساب معاملاتی سریع، بدون اسلیپیج، بدون کمیسیون و با کمترین حد اسپرد ممکن داشته باشید.
بهترین روش استفاده از پیپسینگ چیست؟
بهترین روشی که می‌توانید در استراتژی‌های پیپسینگ سود کنید، این است که از یک ربات معامله‌گر حرفه‌ای و دقیق برای این کار استفاده نمایید.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

فهرست مطالب

تبلیغات

امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران