خانه > مقالات > بهترین منابع آموزش پرایس اکشن

بهترین منابع آموزش پرایس اکشن

امتیاز:4.5

اگر در فارکس یا سایر بازارهای مالی کار می‌کنید، حتما نام پرایس اکشن را شنیده‌اید. این علم تحلیل بسیار مفید بوده و توسط بسیاری از معامله‌گران و اساتید بازار به کار گرفته می‌شود. برای اینکه با پرایس اکشن بیشتر آشنا شوید، نیاز است که بهترین منابع آموزش پرایس اکشن را بشناسید که ما در این مقاله به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

بهترین منابع آموزش پرایس اکشن

منظور از پرایس اکشن چیست؟

پرایس اکشن روشی از تجزیه و تحلیل حرکت قیمت در طول زمان است. این علم اغلب توسط معامله‌گران حرفه‌ای و بزرگ و مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای پیش‌بینی جهت و رفتار قیمت استفاده می‌شود. در واقع پرایس اکشن نوعی از تحلیل تکنیکال است که در آن تریدرها فقط به اطلاعات قیمت دست اول بازار، توجه دارند. جهت آموزش صفر تا صد پرایس اکشن مقاله آشنایی کامل با اصول پرایس اکشن RTM را مطالعه کنید.

منابع آموزش پرایس اکشن

در این بخش به معرفی بهترین منابع آموزش پرایس اکشن می‌پردازیم که در جهان مورد تایید است تا بتوانید این روش تحلیل را از بهترین راه فرا بگیرید.

بهترین منابع آموزشی پرایس اکشن عبارت اند از:

  • کتاب‌ های پرایس اکشن نوشته ال بروکس (روندها، محدوده‌های معامله، بازگشت‌ها)
  • کتاب معامله گر پرایس اکشن نوشته لنس بگز
  • کتاب پرایس اکشن اسکالپینگ نوشته باب ولمن
  • کتاب تجزیه و تحلیل یکپارچه چنگال اندروز نوشته میرچا دولوگا
  • کتاب تکنیک های کندل‌های ژاپنی نوشته استیو نیسون

در ادامه توضیح مختصری راجع به هر کتاب ارائه می‌دهیم:

کتاب‌ های پرایس اکشن نوشته ال بروکس (روندها، محدوده های معامله، بازگشت‌ها)

این سری کتاب‌ها مهم‌ترین مرجع آموزش پرایس اکشن در جهان هستند. با اینکه داو مبدع سبک پرایس اکشن است، اما بعد از خواندن نوشته‌های ال بروکس، خیلی از سوالات پیرامون آن از بین می‌رود. ال بروکس در این کتاب‌ها نظریه‌های مختلفی مانند “ورود دوم” ، “ترند بار”  و “M2B/M2S” را مطرح کرد که همگی برای اولین بار به کار رفته‌اند.

کتاب‌ های پرایس اکشن نوشته ال بروکس
کتاب پرایس اکشن روندها، نوشته ال بروکز جلد اول از مجموعه سه جلدی کتاب‌های پرایس اکشن ال بروکز می‌باشد.

در واقع ال بروکس با ترکیب این نظریه‌ها در یک سیستم جامع، پرایس اکشن را به کلی متحول کرده است. پس اگر می‌خواهید با پرایس اکشن به صورت کامل و حرفه‌ای آشنا بشوید، کتاب‌های پرایس اکشن ال بروکس، بهترین منبع برای شما است.

کتاب معامله گر پرایس اکشن نوشته لنس بگز

نویسنده این کتاب، دیدگاهش درباره بازارهای مالی و روش خود در پرایس اکشن را به اشتراک می‌گذارد. همچنین او فرایندی از موفق شدن که معامله‌گران پرایس اکشن به آن نیاز دارند را برای خوانندگان شفاف‌سازی می‌کند. لنس بگز در کتاب معامله گر پرایس اکشن نکات خوبی را درباره پرایس اکشن بیان می‌کند که شاید در هیچ کتابی نتوان پیدا کرد.

ریشه پرایس اکشن در یادگیری تحلیل تکنیکال است. پس قبل از مطالعه درباره آن باید بر تحلیل تکنیکال به صورت کامل مسلط شوید. در واقع بهترین منابع آموزش پرایس اکشن هم تا وقتی که بر تحلیل تکنیکال مسلط نباشید، نمی‌توانند به شما کمک کنند.

کتاب پرایس اکشن اسکالپینگ نوشته باب ولمن

این کتاب برای همه مناسب نیست، زیرا به توضیح سبکی از معامله اختصاص دارد که بر اسکالپ تمرکز دارد. در واقع تریدرها در این سبک، حرکت‌های 70 تیکی را گرفته و فورا از بازار خارج می‌شوند.

کتاب پرایس اکشن اسکالپینگ نوشته باب ولمن
کتاب اسکالپینگ به روش پرایس اکشن در فارکس نگاهی عمیق به حوزه اسکالپینگ حرفه ای دارد.

در این کتاب با واقعیت بازارهای مالی مواجه خواهید شد و  مناسب تریدرهای حرفه‌ای است که می‌خواهند از طریق پرایس اکشن، اسکالپ را یاد بگیرند.

کتاب تجزیه و تحلیل یکپارچه چنگال اندروز نوشته میرچا دولوگا

این کتاب درباره خط روند است و نویسنده به شما یاد می‌دهد که چطور روی ترند تجزیه و تحلیل کنید. البته معمولا در کتاب‌های پرایس اکشن، به توضیح خط روند می‌پردازند، اما این تنها کتابی است که به صورت کاملا اختصاصی به توضیح خط روند پرداخته است. تریدرهای پرایس اکشن می‌توانند تکنیک‌های معاملاتی اندروز را با این کتاب به راحتی بیاموزند.

کتاب تکنیک های کندل های ژاپنی نوشته استیو نیسون

استیو نیسون یکی از اولین افرادی است که کندل‌های ژاپنی را وارد معامله‌گری کرد.

کتاب تکنیک های کندل‌های ژاپنی نوشته استیو نیسون
کتاب تکنیک های کندل‌های ژاپنی همه چیز را درباره ی تحلیل نمودارهای شمعی تحت پوشش قرار می‌دهد.

در فضای آنلاین که اطلاعات نامنظم و سطحی درباره الگوهای شمعی وجود دارد، کتاب استیو نیسون کمک می‌کند به خوبی با کندل‌ها آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کندل ها مقاله انواع الگو کندل استیک را مطالعه کنید.

آنچه در مقاله بهترین منابع آموزشی پرایس اکشن خواندیم:

پرایس اکشن یک روش تحلیل بازار به صورت تکنیکال است. در این روش توجه بر رفتار قیمت است که تنها تریدرهای حرفه‌ای و بزرگان بازار می‌توانند بر آن مسلط شوند. ما در مقاله بهترین منابع آموزشی پرایس اکشن به معرفی بهترین منابع آموزش پرایس اکشن پرداختیم که می‌تواند برای همه افراد از مبتدی تا حرفه‌ای مفید باشد.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

فهرست مطالب

تبلیغات

امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران