خانه > مقالات > بهترین استراتژی معامله طلا در فارکس چیست؟

بهترین استراتژی معامله طلا در فارکس چیست؟

طلا یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین نمادهای معاملاتی در بازار فارکس است که با نماد XAUUSD شناخته می‌شود. این فلز گرانبها ارزش پیپ حدوداً 10 برابری نسبت به سایر نمادهای معاملاتی فارکس دارد، همچنین میزان حرکت آن بسیار زیاد است که همین عوامل سبب شده‌اند تا طلا به یکی از محبوب‌ترین نمادها برای ترید تبدیل شود. ما در این مقاله قصد داریم بهترین استراتژی معامله طلا در فارکس را به شما معرفی کنیم. با ما همراه شوید.

بهترین استراتژی معامله طلا در فارکس چیست؟

ویژگی های طلا

هر نماد معاملاتی را که بخواهید برای آن استراتژی بسازید و معامله انجام دهید، باید ابتدا خوب بشناسید. طلا یک نماد بسیار مهم است که جزء دارایی‌های استراتژیک در سراسر جهان محسوب می‌شود. به همین دلیل است که با کوچک‌ترین مسئله بحرانی، سیاسی یا اقتصادی در جهان، رشد می‌کند و معامله‌گران را به سمت تبدیل دارایی‌های خود به طلا می‌کشتمد. قیمت طلا در برابر دلار آمریکا سنجیده می‌شود به همین دلیل نام این نماد XAUUSD است. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله طلا در فارکس را مطالعه کنید.

ارزش هر پیپ طلا بسیار بالاتر از نمادهای معمولی است، به همین دلیل شما باید در معامله طلا از اهرم و حجم اختصاصی برای این نماد استفاده کنید. به طور کلی باید بدانید که نماد طلا در کسری از ثانیه می‌تواند روند خود را تغییر دهد و صعود یا سقوط را با تک کندل رقم بزند که شاید در هیچ نماد معاملاتی دیگری دیده نشود. معاملات بلند مدت و لانگ ترید طلا عموماً بسیار دشوار است و به همین علت اکثر کاربرانی که می‌خواهند روی طلا معامله کنند یا اسکلپ انجام می‌دهند یا نهایتاً معاملات سوئینگ تریدینگ روزانه باز می‌کنند. حالا که کمی با ویژگی‌های طلا آشنا شدید، چند استراتژی برای ترید طلا را به شما معرفی می‌کنیم.

استراتژی های مخصوص ترید طلا عبارت اند از:

  • استراتژی حمایت و مقاومت در طلا؛
  • استراتژی طلا: کف و سقف دو قلو؛
  • استراتژی طلا؛ پیوت پوینت.

در ادامه هریک از این استراتژی ها را به طور کلی بررسی می کنیم:

استراتژی حمایت و مقاومت در طلا

یکی از ویژگی‌های طلا این است که به اعداد تاریخی و حمایت و مقاومت‌های که ایجاد می‌کند، پایبندی زیادی دارد، البته اگر شرایط عادی باشد. بنابراین می‌توانید با استفاده از اعداد رند و یا سطوح حمایت و مقاومت در طلا؛ معاملات کوتاه مدتی را انجام دهید. این استراتژی شامل سه مرحله است که باید به ترتیب آن را انجام دهید.

  1. برای این کار چارت را باز کنید، از تایم فریم ۱ ساعته تا ۱ دقیقه، مهم‌ترین حمایت و مقاومت‌ها را علامت بزنید. هرکجا تجمع آن‌ها را دیدید بدانید که سطح مهمی را پیدا کرده‌اید.
  2. سپس منتظر برخورد بازار به سطح مهم باشید، اما فوراً معامله نکنید. بلکه برخورد بعدی که انجام شد منتظر باشید تا بازار نشان دهد سطح کار می‌کند.
  3. وقتی بازار از سطح فاصله گرفت، منتظر یک ریتست سریع با سایه باشید، اوردر خود را همانجا روی سطح قرار دهید.
  4. حد ضررتان باید چند پیپ زیر همان نقطه مهم باشد که اوردر شما در آن قرار گرفته است تا اگر سطح شکست، بتوانید فوراً از بازار خارج شوید. حد سودتان را می‌توانید ۱:۳ تعیین کنید یا اولین نقطه مهمی که پیش روی شماست را هدف قرار دهید.
استراتژی حمایت و مقاومت در طلا
دقت کنید اگر یک خط مقاومت در مسیر صعودی شکسته شود، تبدیل به خط حمایت طلا می شود.

تنظیم تایم فریم بسته به نیاز شما و نوع معامله دارد، اما بهتر است در نهایت ترید خود را در تایم فریم ۵ دقیقه انجام دهید.

استراتژی طلا: کف و سقف دو قلو

همانطور که گفتیم طلا احترام زیادی به قیمت‌های مهم خود دارد و سعی می‌کند در شرایط معمولی از آن‌ها عبور نکند. بنابراین یکی از الگوهای برگشتی مناسبی که می‌توانید برای آن در نظر داشته باشید، الگوی کف و سقف دو قلو است. این الگو کمک می‌کند تا بتوانید یک روند بزرگ و اصلی را در طلا شکار کنید. برای انجام آن باید مناطق مهمی که امکان برگشت بازار وجود دارد، از طریق قیمت‌های اصلی و همچنین سطوح اصلی حمایت و مقاومت پیدا کنید.

سپس منتظر برخورد اول باشید، بعد از آن اصلاح انجام می‌شود. یک خط در منطقه اصلاح بکشید، برخورد دوم نیز باید در همان ناحیه برخورد اول باشد و بازار دوباره اصلاح کند. به خط اصلاح که رسید، منتظر شکست خط باشید، پس از شکست می‌توانید با پولبکی که بازار به همان خط شکسته شده می‌زند، وارد معامله شوید.

استراتژی طلا: کف و سقف دو قلو
استراتژی ترید طلا با دو قلو کف و دو قلو سقف. بهترین استراتژی ترید طلا در فارکس است.

در این استراتژی حد ضررتان را کمی بالاتر از خط گردنی که شکسته شده، قرار دهید، ولی حد سودتان را با تریلینگ استاپ دائم جابجا کنید، زیرا شما یک شروع موج را شکار کرده‌اید که ممکن است حرکت کلی روزانه را در بازار بگیرید و سود زیادی را کسب کنید. برای تایی‌د منطقه‌ای که دبل تاپ رخ می‌دهد، می‌توانید از اندیکاتور rsi استفاده کنید تا ببینید که در منطقه اشباع قرار دارید یا خیر.

طلا یکی از بهترین نمادها برای معامله به خصوص به سبک اسکالپینگ است. معاملات روی طلا از روش‌های مختلفی قابل انجام است و شما می‌توانید با ساخت استراتژی‌هایی بر مبنای تحلیل تکنیکال، روی نماد جذاب طلا معامله کنید.

استراتژی طلا؛ پیوت پوینت

طلا روی پیوت پوینت‌ها نیز حساسیت شدیدی دارد که معمولاً برای این نماد مانند خط حمایت و مقاومت عمل می‌کند. برای معامله با این روش یک پیوت پوینت روی چارت خود و در ابتدای شروع بازار لندن قرار دهید. بازار که حرکت اصلی خود را شروع کرد منتظر واکنش به یکی از خطوط پیوت پوینت باشید، مثلاً اگر بازار به یک S1 برخورد کند و نتواند آن را بشکند، احتمالاً هدفش برگشت به نقطه P یا رفتن به نقطه R1 خواهد بود، پس در ریتست بازار به همان نقطه می‌توانید وارد معامله شوید. هدف سودی خود را اولین خط پیوت پوینتی که پیش رو دارید قرار دهید و حد ضررتان را چند پیپ زیر پیوت بگذارید تا اگر خط شکست فوراً از بازار خارج شوید. برای درک معامله با پیوت پوینت تصویر زیر را ببینید:

استراتژی طلا؛ پیوت پوینت
پیوت پوینت در تحلیل تکنیکال فارکس به معنای نقاط بازگشتی است. در این استراتژی با استفاده از قیمت های بالا، پایین و قیمت پایانی روز قبل محاسبه می‌شوند.

همانطور که می‌بینید این خط پیوت پوینت  چهار بار درباره قیمت مقاومت کرده، در نقطه دوم و نقطه چهارم که نتوانسته از خط عبور کند، بعد از بسته شدن کندل‌ها بهترین محل برای قراردادن سفارش ورود به معامله است.

آنچه در مقاله بهترین استراتژی طلا خواندیم:

حقیقت این است که استراتژی‌های معاملاتی برای طلا بسیار فردی است. هر شخص باید استراتژی معاملاتی خود را بر اساس نوع خواسته‌های خود تعیین کند. یعنی نمی‌توانید صرفاً از استراتژی دیگران برای معاملات خود استفاده کنید. ولی بیس استراتژی‌هایی که در بالا برای طلا گفتیم، می‌تواند شاکله اصلی استراتژی معاملاتی شما برای XAUUSD را مشخص کند و در نهایت بتوانید از روی آن‌ها استراتژی اختصاصی خودتان را بسازید.

سوالات متداول
بهترین روش ترید روی طلا؟
از آنجا که نوسانات طلا بسیار زیاد است بهترین روش برای ترید روی طلا معاملات اسکالپ و معاملات روزانه کوتاه مدت است.
چه چیزی روی حرکت طلا تاثیر میگذارد؟
داده های اقتصادی طلا را به حرکت در می‌اورد، اما کوچکترین اخبار سیاسی- ژئوپلیتیکی می‌توانند به ناگهان باعث تغییرات بزرگ روی نماد طلا شود.
مهم‌ترین نکته در معاملات طلا چیست؟
طلا واکنش زیادی به قیمت‌های رند خود و همچنین سطوح حمایت و مقاومت دارد که سبب می‌شود برای معامله قابل اطمینان باشند.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

فهرست مطالب

تبلیغات

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران