خانه > مقالات > ترید طلای آب شده چیست؟

ترید طلای آب شده چیست؟

امتیاز:5

طلا همیشه یکی از مهمترین کالاها برای حفظ ارزش سرمایه بوده است؛ مخصوصا در کشورهایی مانند ایران که ارزش پول روز به روز کمتر می‌شود. ترید طلای آب‌شده به دلیل کارمزد کم، مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران است، اما نکته‌ای که به آن توجه نمی‌شود این است که باید با روش معامله و ریسک‌های آن آشنا شد. در ادامه این مقاله به راهکار ترید طلای آب شده می‌پردازیم.

ترید طلای آب شده

ترید طلای آب شده چیست؟

طلای آب شده از طلاهای دست دوم تشکیل شده است که افراد پس از استفاده، آن را به فروشندگان طلا می‌فروشند. سپس فروشندگان طلا، آن را به مراکز ری‌گیری ارسال می‌کنند تا مجدداً ذوب شده و به چرخه بازگردد.

ترید طلای آب شده چیست؟
طلای آب شده از طلاهای دست دوم تشکیل شده است.

به دلیل عدم وجود هزینه‌های ساخت و کاهش مالیات، سرمایه‌گذاران به ترید طلای آب‌شده علاقه بیشتری نشان می‌دهند. اگر برای شماهم سوال است که سرمایه گذاری در طلا بهتر است یا مسکن مقاله سرمایه‌گذاری در مسکن بهتر است یا طلا؟ را مطالعه کنید.

نکات مهم در ترید طلای آب شده

فعالیت در بازار طلای آب شده دارای اصول و نکات مهمی است که نیاز دارد حتما آموزش ترید طلای آب شده را گذرانده باشید. در ادامه، موارد مورد نیاز برای فراگیری ترید طلای آب شده بررسی خواهیم کرد.

  1. عیار طلای آب شده؛
  2. روش های معامله طلای آب شده؛
  3. تفاوت‌ های طلا آب شده و نمونه‌های دیگر طلا؛
  4. استعلام کد طلای آب شده؛
  5. تعیین قیمت طلای آب شده؛

در ادامه موارد بالا را به صورت کامل توضیح خواهیم داد:

عیار طلای آب شده

مهمترین نکته در ترید طلا آب شده، تشخیص عیار آن است. این عیار معمولاً برابر با ۱۸ است، که به وسیله فرآیند ری‌گیری توسط کارشناسان معتبر تعیین می‌شود. همچنین، استفاده از دستگاه‌های عیارسنجی نیز می‌تواند به تشخیص دقیق‌تر عیار طلای آب شده کمک کند. به عنوان یک سرمایه‌گذار، اطمینان از معتبر بودن فروشندگان و مراکز ری‌گیری بسیار حیاتی است. در صورت علاقه می‌توانید مقاله بهترین جفت ارز برای ترید را نیز مطالعه کنید.

روش های معامله طلای آب شده

ترید طلا آب شده به سه روش مختلف انجام می‌شود که انتخاب هر کدام از این روش‌ها به دیدگاه و سبک سرمایه‌گذاری شما بستگی دارد:

  • معامله نقدی؛
  • معامله کاغذی؛
  • معامله آنلاین.

در ادامه هر کدام را به صورت مفصل توضیح خواهیم داد:

معامله نقدی

در معاملات نقدی طلای آب شده، به طور کامل وجه نقد پرداخت می‌شود؛ به این معنا که همان لحظه معامله بین طرفین صورت می‌گیرد. این نوع معاملات کاملاً قانونی است و به همین دلیل است که اغلب افراد از آن استقبال می‌کنند.

معامله کاغذی

معامله کاغذی طلای آب شده دارای روش‌ها و تکنیک‌های خاص خود است. این نوع معاملات در بازار طلای آب شده به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه انجام می‌شود، حتی گرمی از طلا بین طرفین تبادل نمی‌شود. این نوع معاملات بیشتر بر پایه اعتماد متقابل افراد انجام می‌شود و هیچ نظارتی در آن وجود ندارد. در اتاق‌های معاملاتی، طلا به صورت لفظی معامله می‌شود تا قیمت طلا در بازار تحت کنترل قرار گیرد.

معامله آنلاین

خرید و فروش طلای آب شده آنلاین، بسیار ساده و سریع‌تر از دو روش بالا صورت می‌گیرد. این امکان به شما اجازه می‌دهد که از هر کجا که دسترسی به اینترنت دارید، به معامله بپردازید. ممکن است برخی از افراد، برای اعتماد به وب‌سایت‌ها برای انجام معاملات، دچار شک و تردید شوند.

روش های معامله طلای آب شده
خرید و فروش طلای آب شده آنلاین، بسیار ساده و سریع‌تر از دو روش بالا صورت می‌گیرد.

پیشنهاد می‌شود برای حفظ سرمایه خود، از وب سایت های معتبر برای ترید طلای آب شده استفاده کنید.

در مقاله آموزش ترید طلای آب شده، متوجه شدیم که برای معامله این نوع طلا باید آموزش‌های لازم را بگذرانیم، چون ممکن است با ندانستن نکته‌های دچار ضرر شده و بجای طلای اصل طلای قلابی به شما فروخته شود.

تفاوت‌ های طلا آب شده و نمونه‌های دیگر طلا

در طلای آب شده و سایر انواع طلا ها تفاوت‌های بسیاری وجود دارد، که در اینجا به مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد:

  • قیمت کمتر نسبت به سایر انواع طلا؛
  • عدم وجود کارمزد (اجرت ساخت)؛
  • انعطاف‌پذیری و قابلیت شکل‌دهی بیشتر؛
  • معافیت از مالیات؛
  • سادگی در خرید و فروش.

استعلام کد طلای آب شده

برای اطمینان از اصالت طلا آب شده، بایستی از روش‌هایی استفاده کنید که اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی را در اختیارتان قرار دهند. یکی از روش‌های رایج، استعلام کد (انگ) طلای آب شده است. این کد معمولاً شامل یک شماره ۶ رقمی است که بر روی قطعه طلا آب شده قید می‌شود. با تماس با مراکز ری‌گیری یا اتحادیه طلا، می‌توانید این کد را استعلام کرده و اطلاعات دقیقی درباره عیار و اصالت طلا دریافت کنید.

استعلام کد طلای آب شده

برای دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام عیار طلای آب شده، می‌توانید با شماره تلفن گویای اتحادیه طلا تهران به شماره ۰۲۱۸۸۹۳۱۸۳۳ تماس بگیرید. با وارد کردن شماره ری‌گیری (کد ری‌گیری یا انگ روی طلای آب شده)، می‌توانید به اطلاعات شناسنامه طلا خریداری شده دست یابید و از اصالت و عیار آن مطمئن شوید.

تعیین قیمت طلای آب شده

برای تعیین قیمت طلا آب شده، ابتدا وزن طلا را در عیار آن ضرب و سپس بر 750 تقسیم می‌کنیم تا ارزش طلای آب شده برحسب عیار 18 محاسبه شود. سپس این مقدار را در قیمت هر گرم طلا 18 عیار ضرب می‌کنیم تا قیمت نهایی محاسبه گردد.

آنچه در مقاله آموزش ترید طلای آب شده خواندیم:

در مقاله آموزش ترید طلای آب شده، متوجه شدیم که برای معامله این نوع طلا باید آموزش‌های لازم را بگذرانیم، چون ممکن است با ندانستن نکته‌های دچار ضرر شده و بجای طلای اصل طلای قلابی به شما فروخته شود. همچنین در این مقاله به آموزش ترید طلای آب شده و نکات مهم آن پرداختیم.

سوالات متداول
1.چرا ترید طلای آب شده برای سرمایه‌گذاران جذاب است؟
به علت اینکه هم معاف از مالیات است و هم بدون کارمزد می‌توان آنرا تهیه کرد.
2.چگونه می‌توان عیار طلای آب شده را تشخیص داد ؟
به وسیله فرآیند ری‌گیری که توسط کارشناسان معتبر تعیین می‌شود. همچنین، استفاده از دستگاه‌های عیارسنجی نیز می‌تواند به تشخیص دقیق‌تر عیار طلا آب شده کمک کند
3.چه روش‌هایی برای ترید طلای آب شده وجود دارد؟
سه روش برای ترید در طلا آب شده وجود دارد که شامل معاملات نقدی، کاغذی و آنلاین می‌شوند.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

فهرست مطالب

تبلیغات

امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران