خانه > مقالات > انواع تریدر فارکس

انواع تریدر فارکس

به طور کلی چهار نوع اصلی معامله‌گر در فارکس وجود دارد که بسته به ویژگی‌هایی مانند چارچوب زمانی معاملات، روش‌های معاملاتی و غیره، ممکن است آن‌ها را تعیین کنیم. قبل از شروع معامله، باید تفاوت بین گروه‌های مختلف تریدر را درک کنید و تصمیم بگیرید که می‌خواهید کدام نوع تریدر باشید. در ادامه ما به بررسی انواع تریدر فارکس می‌پردازیم.

انواع سبک های تریدرها در فارکس کدام اند؟

فهرست مطالب

انواع تریدر فارکس

به طور کلی چهار نوع اصلی معامله‌گران در بازار فارکس وجود دارند که عبارتند از:

  • معامله‌گران روزانه (Day Traders)؛
  • اسکالپر (Scalpers)؛
  • معامله‌گران نوسانگیر (Swing Traders)؛
  • معامله‌گران موقعیت (Position Traders).

با ادامه مطلب همراه ما باشید تا همه موارد بالا را به صورت کامل توضیح دهیم:

انواع تریدر فارکس
به طور کلی ۴ نوع ترید در بازار فارکس وجود دارد که هر یک ویژگی هایی خاصی مثل چارچوب زمانی معاملات دارند.

با بررسی هر یک از انواع تریدها می توانید انتخاب کنید که به کدام مدل ترید علاقه مند هستید.

معامله‌گران روزانه (Day Traders)

دی تریدرها یا معامله گران روزانه یکی از پرتعدادترین و محبوب‌ترین نوع معامله‌گران فارکس هستند که پوزیشن‌های خود را برای چند ساعت باز نگه می‌دارند و معمولاً هرگز پس از بسته شدن سشن معاملاتی، معامله انجام نمی‌دهند. این یک سبک معاملاتی کوتاه مدت است که تجزیه و تحلیل نمودارها را با بازه زمانی ۱۵ دقیقه، ۳۰ دقیقه و ۱ ساعت پیاده‌سازی می‌کند. دی تریدرها معمولاً ۳ تا ۵ ساعت در روز را صرف معاملات می‌کنند و هدفشان گردش سریع است. آنها تمایل دارند برای به دست آوردن سود خود بیشتر به تحلیل تکنیکال تکیه کنند.

اسکالپر (Scalpers)

“اسکالپرها” فقط برای چند ثانیه تا چند دقیقه معاملات خود را باز نگه می‌دارند. هدف آنها این است که در شلوغ‌ترین زمان بازار تا آنجا که می‌توانند سود کنند. آنها از هر معامله سریع، سود ناچیزی به دست می‌آورند و ترجیح می‌دهند نمودارهایی با تایم فریم ۱ دقیقه تا ۱۵ دقیقه را بررسی کنند.

اسکالپر (Scalpers)
اسکالپرها تنها برای چند ثانیه تا چند دقیقه معاملات خود را باز نگه می‌دارند و در همان مدت بیشترین سود را کسب می کنند.

سبک معاملاتی اسکالپرها اینگونه است که در شلوغ ترین زمان بازار بیشترین سود را از بازار دریافت می کنند.

چهار سبک تریدر در دنیای فارکس وجود دارد که شامل، دی تریدرها، اسکالپرها، سوئینگ تریدرها و معامله‌گران پوزیشن می‌شود. از بین سبک های تریدرها اسکالپرهای سریع‌ترین معامله‌گران هستند که معاملات خود در تایم فریم های پایین انجام می دهند.

معامله‌گران نوسانگیر (Swing Traders)

معامله گران نوسانگیر یا سوئینگ تریدرها از چند ساعت تا چند روز موقعیت باز دارند و نمودارهای 1 ساعت تا 4 ساعت را تجزیه و تحلیل می‌کنند. یک سوئینگ تریدر به طور متوسط 3 تا 6 معامله در هفته انجام می‌دهد و هدف او کسب سود زیاد از 100 تا 300 پیپ است. اکثر افرادی که از روش سوئینگ ترید استفاده می کنند، معامله‌گران حرفه‌ای نیستند و تجارت فارکس منبع درآمد اصلی آنها نیست.

معامله‌گران موقعیت (Position Traders)

پوزیشن تریدرها، طولانی‌ترین بازه زمانی معامله در مقایسه با سه گروه دیگر را دارند. این معامله‌گران ممکن است معاملاتی داشته باشند که چند هفته تا چند ماه هم طول می‌کشد. هدف اصلی آنها گرفتن تعداد زیادی سود در هر معامله، یعنی چیزی 300 تا 1000 پیپ است. این تریدرها عمدتاً از تحلیل فاندامنتال مبتنی بر مدل‌های اقتصادی و تصمیمات دولتی استفاده می‌کنند.

آنچه در مقاله انواع تریدر در فارکس خواندیم:

همانطور که در این مقاله خواندیم، به طور کلی چهار نوع معامله‌گر در دنیای فارکس وجود دارد که شامل، دی تریدرها، اسکالپرها، سوئینگ تریدرها و معامله‌گران پوزیشن می‌شود. اسکالپرهای سریع‌ترین معامله‌گران هستند که پوزیشن خود را تنها چند ثانیه تا چند دقیقه باز نگه می‌دارند و بعد از آنها معامله‌گران روزانه هستند که که پوزیشن‌های خود را برای چند ساعت باز نگه می‌دارند.  یک سوئینگ تریدر به طور متوسط 3 تا 6 معامله در هفته انجام می‌دهد و پوزیشن تریدرها، طولانی‌ترین بازه زمانی معامله در مقایسه با سه گروه دیگر دارند که چند هفته تا چند ماه هم طول می‌کشد.

تبلیغات

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران