خانه > مقالات > ترید یک دقیقه ای

ترید یک دقیقه ای

احساس و رفتار هر معامله‌گر در بازار های مالی متفاوت است. ممکن است یک تریدر بسیار عجول و تریدر دیگری بسیار صبور باشد. به همین دلیل استراتژی های زیادی در این بازار بر اساس احساس و رفتار معامله‌گران ساخته شده است. پس با این اوصاف می‌توان گفت هیچ استراتژی در بازار های مالی اشتباه نیست، و بستگی به نوع نگرش تریدر دارد. برای رسیدن به سود مستمر در بازار های فارکس، کریپتو و بورس نیاز به فراگیری آموزش‌های مختلف است. ما در ادامه این مقاله به آموزش ترید یک دقیقه‌ای می‌پردازیم.

ترید یک دقیقه ای

ترید یک دقیقه ای چیست؟

آموزش ترید یک دقیقه‌ای، بسیار مناسب افرادی است که صبر و حوصله کمی دارند و از اینکه زمان زیادی را در یک پوزیشن باز صرف کنند، بسیار کلافه می‌شوند. در ترید یک دقیقه‌ای زمان حضور در پوزیشن کم است و سریع تکلیف سود و یا زیان تریدر مشخص خواهد شد. فقط معامله‌گر باید حواس خود را جمع کرده که خلاف قوانین استراتژی خود عمل نکند، چون به استقبال ضررهای متوالی خواهد رفت. ۲ ویژگی مهم ترید یک دقیقه‌ای شامل موارد زیر است:

ترید یک دقیقه ای چیست؟
ترید یک دقیقه‌ای، بسیار مناسب افرادی است که صبر و حوصله کمی دارند.
  1. مشخص شدن سریع نتایج معاملات؛
  2. ترید در تایم فریم یک دقیقه‌ای.

استراتژی ترید یک دقیقه ای

استراتژی های مختلفی برای اسکالپینگ (ترید سریع) موجود است، ولی ما در ادامه به استراتژی می‌پردازیم که وین ریت (Win Rate) مناسبی را برای تریدرها به ارمغان می‌آورد.

استراتژی فوق العاده EMA 3

در این روش، از سه نمودار حرکتی EMA با دوره‌های ۵۰، ۱۰۰ و ۱۵۰ استفاده می‌شود. این سه نمودار قادرند جهت روند، قدرت روند و سطوح حمایت و مقاومت را نشان دهند و با استفاده صحیح و به موقع از آن‌ها، می‌توان به موقعیت‌های مناسب معاملاتی دست پیدا کرد.

استراتژی ترید یک دقیقه ای
در این روش، از سه نمودار حرکتی EMA با دوره‌های ۵۰، ۱۰۰ و ۱۵۰ استفاده می‌شود.

فوت کوزه‌گری این استراتژی شیب حرکتی است، شیب حرکتی سه خط میانگین متحرک نمایی به ما کمک می‌کند که نقطه ورود بسیار مناسب‌تری داشته باشیم.

آموزش فعال سازی EMA در چارت

در قسمت اندیکاتور ها، اندیکاتور  Moving Average Exponential پیدا کنید. در پلتفرم تریدینگ ویو برای اینکه بتوانید از سه اندیکاتور به طور همزمان استفاده کنید باید اکانت آن را خریداری کرده باشید، به همین دلیل برای در این مقاله از برنامه متاتریدر استفاده می‌کنیم تا دسترسی راحت‌تری داشته باشیم. در تصاویر زیر سه EMA را با پریود ۵۰، ۱۰۰ و ۱۵۰ فعال می‌کنیم.

اندیکاتور Moving Average Exponential با پریود ۵۰ :

اندیکاتور Moving Average Exponential با پریود 50 :
اندیکاتور Moving Average Exponential با پریود ۵۰

اندیکاتور Moving Average Exponential با پریود ۱۰۰ :

اندیکاتور Moving Average Exponential با پریود 100 :
اندیکاتور Moving Average Exponential با پریود ۱۰۰

اندیکاتور Moving Average Exponential با پریود ۱۵۰:

اندیکاتور Moving Average Exponential با پریود 150:
اندیکاتور Moving Average Exponential با پریود ۱۵۰

اگر تمام مراحل بالا را انجام دادید به مطالعه ادامه مقاله بپردازید.

احساس و رفتار هر معامله‌گر در بازار های مالی متفاوت است. ممکن است یک تریدر بسیار عجول و تریدر دیگری بسیار صبور باشد. به همین دلیل استراتژی های زیادی در این بازار بر اساس احساس و رفتار معامله‌گران ساخته شده است.

آموزش ترید یک دقیقه ای با EMA 3

تایم فریم خود را روی یک دقیقه قرار داده و سه EMA بالا را فعال کنید. در این استراتژی برای ما دو نکته اهمیت بسیاری زیادی دارد.

  • شیب سه خط EMA بین 30 تا 60 درجه باشد که بهترین حالت آن 45 درجه است؛
  • اینگلف قیمت از EMA پریود 50.

قوانین معاملات EMA3

حتما موارد زیر را هنگام معاملات خرید و فروش با EMA3 رعایت کنید.

قوانین معامله در خرید

در معامله خرید حتما باید قیمت بالای سه خط مووینگ اوریج ما قرار گرفته باشند. شیب حرکتی EMA باید بین 30 تا 60 درجه باشد که نرمال‌ترین درجه آن 45 درجه است. زمانی که قیمت مووینگ 50 را شکست و دوباره توانست خط 50 را به سمت بالا اینگلف کند، می‌توانیم وارد پوزیشن شویم و حد ضرر خود را زیر موویینگ 100 قرار بدهیم، به مثال زیر توجه کنید.

قوانین معاملات EMA3
در معامله خرید حتما باید قیمت بالای سه خط مووینگ اوریج ما قرار گرفته باشند.

می‌بینم که زمانی که قیمت مووینگ 50 را دوباره به سمت بالا با یک کندل مناسب شکست، شاهد حرکت مناسبی از قیمت هستیم. حد سود را می‌توانیم در مقاومت پیشرو قیمت قرار دهیم. فقط توجه به شیب EMA بسیار اهمیت دارد چون در روندهای پرقدرت مثل اسپایک و یا کانال رنج، این استراتژی کار نمی‌کند.

 

حد سود حد ضرر
قله یا سطح مقاومت پیش رو زیر خط EMA 100

قوانین معامله در فروش

معامله در فروش دقیقا برعکس پوزیشن خرید است. یعنی قیمت حتما باید پایین سه مووینگ اوریج قرار گرفته و شیب حرکتی EMA ها باید بین 30 تا 60 درجه باشد. زمانی که قیمت، مووینگ 50 را دوباره به سمت پایین با کندل مناسب شکست، وارد پوزیشن فروش شده و استاپ خود را پشت مووینگ 100 قرار می‌دهیم. در پوزیشن‌های فروش بهتر است که حد سود خود را در محدوده‌های حمایتی قرار دهیم. به مثال زیر با دقت توجه کنید:

قوانین معامله در فروش
معامله در فروش دقیقا برعکس پوزیشن خرید است.

زمانی که قیمت EMA 50 را به سمت پایین شکست، تا محدوده حمایتی خودش حرکت کرد.

حد سود حد ضرر
دره یا سطح حمایت پیش رو بالای خط EMA 100

نکات مهم درباره ترید یک دقیقه‌ای

در آموزش ترید یک دقیقه‌ای، باید به دنبال یادگیری استراتژی‌هایی باشید که تست و ارزیابی شده‌اند و با ساختار رفتاری شما کاملا همخوانی دارند. یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه استراتژی مناسبی را انتخاب کرده‌ایم یا نه، انجام بک تست و فوروارد تست است. این دو نوع تست به ما کمک می‌کنند تا با استراتژی و نحوه کار با آن آشنا شده و همچنین از رفتار و احساسات خودمان آگاه شویم.

سشن معاملاتی

در ترید‌های یک دقیقه‌ای، بهترین ساعت معامله، همپوشانی سشن معاملاتی بازار لندن و نیویورک است، زیرا حجم بازار به شدت افزایش پیدا می‌کند. برای دریافت اطلاعات، درباره زمان اورلپ (همپوشانی) بازار لندن و نیویورک به وب ‌سایت www.market24hclock.com مراجعه نمایید.

آنچه در مقاله آموزش ترید یک دقیقه ای خواندیم:

آموزش ترید یک دقیقه‌ای برای افرادی مناسب است که علاقه‌ای به معامله در بازه‌های زمانی بزرگتر ندارند. مطمئن شدیم که یکی از بهترین استراتژی‌ها در ترید یک دقیقه‌ای استفاده از 3 EMA می‌باشد. همچنین مطرح کردیم که برای اجرای کامل استراتژی‌ها، تمرین، بک‌تست و فوروارد تست ضروری است.

سوالات متداول
1.چرا آموزش ترید یک دقیقه‌ای مناسب افرادی است که صبر کمی دارند؟
در بازه‌های زمانی یک دقیقه، نتیجه پوزیشن به سرعت مشخص می‌شود؛ که برای افرادی که صبر کمی دارند، بسیار مناسب است.
2. آیا فقط در زمان اورلپ لندن و نیویورک باید وارد پوزیشن شویم؟
خیر، شما می‌توانید در هر زمانی از بازار از این استراتژی استفاده کنید، اما توصیه می‌شود در زمانی وارد پوزیشن شوید که حجم معاملات بالا باشد.
3.چرا انجام بک‌تست و فوروارد تست در اجرای استراتژی‌های ترید مهم است؟
بک تست و فوروارد تست به ما کمک می‌کنند تا با استراتژی و نحوه کار با آن آشنا شده و همچنین از رفتار و احساسات خودمان آگاه شویم.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

فهرست مطالب

تبلیغات

امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران