خانه > مقالات > وین ریت در فارکس چیست؟

وین ریت در فارکس چیست؟

امتیاز:5

وین ریت به درصد موفقیت معاملات گفته می‌شود. زمانی که شما یک استراتژی یا یک ربات معاملاتی را تست می‌کنید، در نهایت بعد از یادداشت نتایج تست‌ها، متوجه می‌شوید که چند درصد از معاملات روش شما درست بوده است. به این درصد، وین ریت (Win Rate) گفته می‌شود.

وین ریت در فارکس چیست؟

وین ریت در فارکس چیست؟

اگر به دنبال تست یک استراتژی یا یک ربات معامله‌گر بوده‌اید، احتمالا در مشخصات فنی آنها دیده‌اید که مثلاً وین ریت آن ۸۰% است. یعنی به طور میانگین از هر ۱۰۰ معامله ۸۰ معامله درست و موفق است. البته دقت کنید، فقط وین ریت ملاک موفقیت یک معامله یا ربات نیست. مسئله بعدی که در کنار وین ریت مطرح می‌شود، ریسک به ریوارد است. یعنی مثلا اگر ۸۰ معامله ما درست و ۲۰ معامله اشتباه داریم، معاملات درست ما چه میزان سوددهی نسبت به معاملات ضررده ما دارند.

چه چیزهایی روی وین ریت تاثیر گذار است؟

برای اینکه وین ریت بالایی داشته باشید، باید به نکات مختلفی دقت کنید: نوع استراتژی معاملاتی که انتخاب می‌کنید، نوع اندیکاتور و نوع ربات معامله‌گر شما همگی روی وین ریت تاثیر می‌گذارد. زمانی که مثلاً یک وین ریت ۵۰% دارید، می‌توانید با تغییر تنظیمات ربات یا اندیکاتور خود، آن را تغییر دهید. شما باید آنقدر استراتژی خود را دستکاری کنید تا در نهایت به یک وین ریت مثلاً بالای ۶۰% برسید. البته همان‌طور که گفتیم خیلی از معامله‌گران هستند که با وین ریتی به میزان ۴۰% هم موفق به سوددهی می‌شوند. به این صورت که ۴۰ معامله درست دارند و ۶۰ معامله غلط، اما برای مثال هر معامله صحیح آن‌ها فرضا ۲۰ پیپ سوددهی دارد و هر معامله غلطشان ۱۰ پیپ ضرر! پس به این ترتیب متوجه می‌شوید که تنها وین ریت مسئله اصلی در سوددهی نیست، بلکه درصد سود به ضرر وین ریت نیز بسیار تاثیرگذار است.

وین ریت (Win Rate) به درصد موفقیت معاملات درست در مقابل معاملات اشتباه اشاره دارد که با درصد سنجیده می‌شود.

مشاهده وین ریت در متاتریدر

اگر می‌خواهید وین ریت معاملات خود و جزئیات آن را در متاتریدر مشاهده کنید، از دو روش می‌توانید استفاده نمایید.

وین ریت در فارکس چیست؟
روش دیدن جزئیات وین ریت معاملات خود در متاتریدر.

اگر یک ربات را تست می‌کنید پس از پایان تست در بخش Graph می‌توانید درصدهای موفقیت و خطای ربات خود را مانند عکس زیر مشاهده کنید و متوجه شوید که وین ریت ربات شما در حال حاضر چه درصدی دارد.

وین ریت در فارکس چیست؟
اما اگر می‌خواهید وین ریت معاملات را ببینید به بخش History بروید.

اما اگر می‌خواهید وین ریت معاملات را ببینید به بخش History بروید. سپس روی صفحه کلیک راست کنید و روی Repost بزنید تا گزارش وین ریت و جزییات کلی معاملات شما در همان متاتریدر به شما ارائه شود.

آنچه در مقاله وین ریت در فارکس چیست؟ خواندیم:

در این مقاله متوجه شدید که وین ریت به نرخ موفقیت معاملات شما گفته می‌شود که البته بسیار ساده به دست می‌آید و نیازی به فرمول هم ندارد. تعداد کل معاملات خود را بنویسید، تعداد موفق و تعداد غیر موفق معاملات را یادداشت کنید و نسبت آن را به دست بیاورید. مثلاً اگر از هر 100 معامله، 63 معامله موفق دارید، یعنی وین ریت شما 63% است.

سوالات متداول
آیا وین ریت بالا دلیل موفقیت است؟
خیر به همراه وین ریت باید ریسک به ریوارد مناسبی نیز داشته باشیم تا بتوانید یک استراتژی را موفق بدانیم.
چطور وین ریت را بهتر کنیم؟
با تغییر تنظیمات مداوم و تست آن‌ها می‌توانید به صورت مدام وین ریت خود را افزایش دهید.
میانگین واقعی موفقیت استراتژی‌ها چقدر است؟
هیچ‌وقت گول استراتژی‌ها با تبلیغات وین ریت بالا را نخورید، زیرا میانگین موفقیت وین ریت در حد 30 تا 40% است.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

فهرست مطالب

تبلیغات

تبلیغات

آخرین مقالات عمومی

فارکس یک بازار 24 ساعته است، اما حجم معاملات و تعداد تریدرهای آن در تمام ساعات شبانه‌روز برابر نیست، زیرا در برخی ساعات تریدرهای بیشتری در بازار حضور دارند و روندهای قیمتی قدرتمندتری شکل می‌گیرند. علت وجود چنین تفاوت‌هایی، وجود سشن‌های معاملاتی مختلف در فارکس است. همچنین همپوشانی برخی از این سشن‌ها باعث اوج‌گیری معاملات‌ در فارکس می‌شود. اگر در فارکس مشغول معامله هستید، شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه می‌توانید از ساعت هر سشن معاملاتی در پلتفرم متاتریدر 5 اطلاع پیدا کنید. برای اطلاع از اینکه هر زمان از روز، در کدام سشن قرار دارد، می‌توان از ابزار مختلفی استفاده کرد که یکی از این ابزارها، اندیکاتور سشن برای متاتریدر 5 است. در ادامه این مطلب مفصل در این مورد توضیح خواهیم داد.

وقتی صحبت از مبادله ارزهای دیجیتال می‌شود، یکی از بهترین بسترهایی که می‌توانید از آن استفاده کنید صرافی ارز دیجیتال متمرکز است! گرچه این صرافی‌ها امروزه بسیار مورد استفاده کاربران ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرند، اما برای استفاده از آن باید دقیقا بدانید که صرافی متمرکز چیست و چه ویژگی‌‌هایی دارد، درغیر این صورت نمی‌توانید آنطور که باید از وجود این صرافی‌ها بهره ببرید. تا آخر مطلب صرافی متمرکز چیست؟ با ما همراه باشید تا به‌طور کامل با ویژگی‌های صرافی متمرکز، مزایا، معایب و امنیت آن آشنا شوید.

در بازار ارزهای دیجیتال که همواره درحال تحول است، صرافی‌‌ ارز دیجیتال به‌عنوان بستری برای مبادله این ارزها نقش حیاتی ایفا می‌کند! این صرافی‌ها را می‌توان بازارهایی دیجیتالی، مشابه با صرافی‌های بازار بورس درنظر گرفت. انواع صرافی ارز دیجیتال وجود دارد که خدمات و ویژگی‌های متفاوتی ارائه می‌کند. بنابراین، نمی‌توان بدون آگاهی درمورد صرافی‌های ارز دیجیتال، صرافی مورد نظر متناسب با نیاز خود را پیدا کرد. در این مطلب با همراه باشید تا به‌طور کامل به این سوال که صرافی ارز دیجیتال چیست؟ پاسخ دهیم. درآخر، نکاتی را بررسی می‌کنیم که برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر به‎‌کارتان می‌آید.

در دنیای امروز، ارز دیجیتال (رمزارز – کریپتو کارنسی) به یک مفهوم رایج در بین سرمایه‌گذاران، تریدرها یا حتی مردم عادی تبدیل شده است. به‌خصوص، با عرضه ارزهای دیجیتال‌ جدید به بازار و پیشرفت رو به بالای ارزهای دیجیتال قدیمی، اشتیاق افراد برای آشنایی با رمزارزها و نحوه خرید آنها همواره افزایش می‌یابد. در این مطلب، ما به‌طور کامل به این سوال که کریپتو کارنسی یا ارز دیجیتال چیست؟ پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید تا با ارز دیجیتال، بلاکچین، صرافی کریپتوکارنسی و هر مفهوم مرتبط دیگری که ذهن شما را درگیر کرده است، آشنا شوید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران