خانه > مقالات > بهترین ارزهای فارکس برای ترید

بهترین ارزهای فارکس برای ترید

امتیاز:5

همانطور که می‌دانید به صورت کلی ارزهای فارکس به صورت جفت معامله می‌شوند و ارزش هر کدام در برابر دیگری معامله می‌گردد. بیشترین و بهترین ارزهای فارکس برای ترید، معمولاً جفت ارزهای اصلی مانند دلار آمریکا USD، دلار کانادا CAD و غیره هستند. این مقاله به شما کمک می‌کند تا در مورد بهترین جفت ارزهای فارکس برای ترید کردن بیشتر بدانید.

بهترین ارزهای فارکس برای ترید

جفت ارزهای فارکس چیست؟

جفت ارز شامل دو ارز می‌باشد که یکی از آنها مظنه دیگری است. به طور خلاصه، ارزش یک ارز با ارز دیگر مقایسه می‌شود. ارز اول معمولا به عنوان ارز پایه شناخته می‌شود و دومین ارز، ارز مظنه شناخته می‌شود.

جفت ارزهای فارکس چیست؟
در جفت ارز اعتبار یک ارز با ارز دیگر مقایسه می‌شود

برای مثال، اگر چارت EUR/USD را انتخاب کنید. یورو ارز پایه و دلار آمریکا ارز مظنه است. بنابراین، اگر مظنه یورو در برابر دلار ۱.۱۳ باشد، به این معنی است که ۱ یورو را می‌توان با ۱.۱۳ دلار چنج کرد. برای مطالعه بیشتر این موضوع می‌توانید به مقاله جفت ارز چیست؟ مراجعه کنید.

جفت ارزی اصلی چیست؟

اما جفت ارزهای اصلی یا ماژور همیشه شامل دلار آمریکا و یک ارز دیگر از کشورهای توسعه یافته مانند، یورو، دلار کانادا، ین ژاپن و … است. جفت ارزهای اصلی تا ۷۵ درصد از کل معاملات فارکس را به خود اختصاص می‌دهند. از آنجایی که همه ارزها نقدینگی یکسانی ندارند، بنابراین خرید و فروش جفت ارزهای اصلی که نقدینگی بالایی دارند، طرفداران بیشتری دارد. جفت ارزهای دیگر که دلار آمریکا را در خود ندارند، جفت ارزهای فرعی شناخته می‌شوند، مانند: EUR/GBP، EUR/CHF یا EUR/JPY.

۶ عدد از بهترین جفت ارزهای فارکس برای ترید

شش جفت ارز عمده در سطح جهانی معامله می‌شود که همه دارای نام مستعار هستند. معامله‌گران بسته به معاملات خود در بازار فارکس آنها را انتخاب می‌کنند، اما به طور کلی، شش جفت ارز همیشه پر فروش هستند، به این دلیل که در حجم زیادی معامله می‌شوند و مرتبط با بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان می‌باشند. این جفت ارزها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • EUR/USD: یورو/دلار آمریکا؛
  • USD/JPY: دلار آمریکا/ین ژاپن؛
  • GBP/USD: پوند استرلینگ بریتانیا/دلار آمریکا؛
  • USD/CHF: دلار آمریکا/فرانک سوئیس؛
  • AUD/USD: دلار استرالیا/دلار آمریکا؛
  • USD/CAD: دلار آمریکا/دلار کانادا.

در ادامه به بررسی تمامی جفت ارزهای اشاره شده می پردازیم:

6 عدد از بهترین جفت ارزهای فارکس برای ترید
هفت جفت ارز عمده در سطح جهانی معامله می‌شود که همه دارای نام مستعار هستند.

طبق تصویر بالا جفت ارز یورو/دلار آمریکا (EUR/USD) پرفروش ترین جفت ارز بازارهای جهانی می باشد. بطور کلی جفت ارزهایی که یه طرف آن دلار آمریکا قرار دارد پرطرفدار هستند.

EUR/USD: یورو/دلار آمریکا

جفت ارز EUR/USD بهترین ارز فارکس برای ترید است. یورو یک ارز با ثبات به عنوان نماینده اتحادیه اروپا و واحد پول رسمی ۱۹ کشور از ۲۸ عضو اتحادیه اروپا می‌باشد. چارت جفت ارز EUR/USD تحت تاثیر اتفاقات سیاسی است که بر دلار یا یورو در رابطه با یکدیگر تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، زمانی که بانک مرکزی اروپا در فعالیت‌های بازار برای تقویت یورو مداخله می‌کند، می‌توان انتظار داشت که تلاقی دلار به یورو کاهش یابد. این جفت ارز با چارت GBP/USD (پوند/دلار آمریکا) همبستگی مثبت و با USD/CHF (دلار آمریکا/فرانک سوئیس) همبستگی منفی دارد.

بهترین ارزهای فارکس برای ترید، ارزهای اصلی مانند دلار آمریکا USD، دلار کانادا CAD و دیگر ارزهای کشور های توسعه یافته مثل ژاپن هستند. جفت ارز EUR/USD (یورو/دلار آمریکا) پر معامله‌ ترین جفت‌ های فارکس و دارای حجم معاملات بالا و پویایی مناسبی می باشد.

USD/JPY: دلار آمریکا/ین ژاپن

USD/JPY دومین جفت ارز پرمعامله فارکس است. چارت USD/JPY ین ژاپن (JPY) واحد پول رسمی ژاپن است و قدمت این ارز به تلاش بازسازی میجی برای غربی‌سازی و مدرن‌سازی اقتصاد ژاپن برمی‌گردد. ین پس از پایان جنگ جهانی دوم مقدار زیادی از ارزش خود را از دست داد، اما پس از بحران نفت در سال 1973، به آرامی شروع به تثبیت کرد.

تنش‌های سیاسی بین ایالات متحده و آسیای شرقی بیشترین دلیل نگرانی درباره این ارزها می‌باشد. این جفت به طور مطلوبی با USD/CHF (دلار آمریکا/فرانک سوئیس) و USD/CAD (دلار آمریکا/دلار کانادا) مرتبط است.

GBP/USD: پوند استرلینگ بریتانیا/دلار آمریکا

پوند استرلینگ بریتانیا (GBP) واحد پول رسمی انگلستان است که در سراسر انگلستان، اسکاتلند و ولز استفاده می شود. این ارز یکی از بهترین ارزهای فارکس برای ترید پس از دلار و یورو است. جفت ارز GBP/USD با EUR/USD (یورو/دلار آمریکا) همبستگی مثبت و با USD/CHF (دلار آمریکا/فرانک سوئیس) همبستگی منفی دارد.

USD/CHF: دلار آمریکا/فرانک سوئیس

فرانک سوئیس (CHF) واحد پول رسمی سوئیس است. سرمایه‌گذارانی که در CHF سرمایه‌گذاری می‌کنند این کار را بیشتر برای محافظت از دارایی‌های خود در مواقع آشفتگی سیاسی و اقتصادی انجام می دهند. در واقع جفت ارز USD/CHF تا حد زیادی به عنوان یک ارز “پناهگاه امن” در نظر گرفته می‌شود. این بدان معناست که CHF معمولاً زمانی افزایش می‌یابد که سایر ارزها ارزش خود را از دست بدهند. و زمانی که سایر ارزها در حال افزایش هستند، کم‌ارزش می‌شود.

CHF و (به میزان کمتر) JPY به دلیل نوسانات کم آنها در زمان تغییرات عمده بازار، 2 مورد از پرطرفدارترین ارزهای امن در جهان هستند. USD/CHF به عنوان “Swissie” نیز شناخته می‌شود.

AUD/USD : دلار استرالیا/دلار آمریکا

دلار استرالیا (AUD) واحد پول رسمی استرالیا و ششمین ارز پرمعامله فارکس است. ارزش AUD به لطف رابطه متقابلی که اقتصادهای استرالیا و کانادا دارند، با CAD ارتباط نزدیکی دارد. جفت ارز AUD/USD همچنین به طور ذاتی با کالاها مرتبط است، زیرا استرالیا یکی از بزرگترین صادرکنندگان زغال سنگ و سنگ آهن در جهان است.

USD/CAD: دلار آمریکا/دلار کانادا

از آنجایی که کانادا همسایه مالی آمریکا در شمال و یکی از مهمترین شرکای تجاری او می‌باشد، نباید تعجب‌آور باشد که ارزش دلار کانادا و دلار آمریکا ارتباط نزدیکی با هم دارند. قیمت نفت تاثیر زیادی بر ارزش دلار کانادا دارد، زیرا اقتصاد کانادا به شدت به صادرات نفت متکی است.

اگر می‌خواهید دلار آمریکا را با دلار کانادا مبادله کنید، قیمت نفت را به دقت بررسی کنید تا زمان ایده‌آل برای خرید را متوجه شوید. از آنجایی که دلار آمریکا ارز مظنه در این جفت های دیگر است، جفت ارز USD/CAD با جفت ارزهای AUD/USD، GBP/USD و EUR/USD همبستگی منفی دارد.

آنچه در مقاله بهترین ارزهای  فارکس برای ترید خواندیم:

در این مقاله با مفهوم جفت ارز فارکس و جفت ارزهای اصلی فارکس آشنا شدیم. همانطور که متوجه شدید بهترین ارزهای فارکس برای ترید جفت ارزهای اصلی فارکس هستند که به طور کلی دلار آمریکا یک طرف ثابت در آنها می‌باشد. در ادامه این مقاله به معرفی 6 عدد از بهترین جفت ارزهای فارکس برای معامله پرداختیم و با ویژگی هر کدام آشنا شدیم.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

فهرست مطالب

تبلیغات

امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران