خانه > کالج کدام بروکر > ریبیت (Rebate) در فارکس چیست؟

ریبیت (Rebate) در فارکس چیست؟

یکی از مفاهیم مهم بازار فارکس ریبیت (Rebate) یا تخفیفات فارکس است. ریبیت، چیزی شبیه به یک هدیه سودآور برای معامله‌کننگان فارکس است. برای آشنایی بیشتر با ریبیت، این مقاله را از دست ندهید.

ریبیت چیست؟

فهرست مطالب

در ابتدا قبل از اینکه این مقاله را مطالعه کنید، اگر در حال یادگیری فارکس هستید و نیاز به یک آموزش کامل دارید، توصیه می‌کنیم وارد صفحه آموزش فارکس شوید.

ریبیت فارکس چیست؟

ریبیت، مبلغی به عنوان پاداش است که تعداد کمی از بروکرها برای بازاریابان (IB) درنظر می‌گیرند. بروکرها این پاداش را از درآمد حاصل از اسپرد و کمیسیون برمی‌دارند و به معامله‌کنندگان می‌دهند. به ریبیت، تخفیفات فارکس نیز گفته می‌شود. خبر خوب اینکه شما هم می‌توانید از دریافت‌کنندگان ریبیت باشید و از این طریق کسب سود و درآمد کنید.

ریبیت فارکس
ریبیت در فارکس برای بازگشت هزینه معاملاتی استفاده می‌شود.

نکته مهم دیگر این است که این پاداش، تنها توسط برخی از بروکرها داده می‌شود و اغلب بروکرها، این خدمات را ارائه نمی‌کنند. در حقیقت بعضی کارگزاری‌ها از طریق ریبیت، همان هزینه کارمزد و اسپرد را به معامله‌کنندگان و بازاریاب‌ها برگشت می‌دهند و از این طریق، آنها و اعضای جدید را به سمت بروکر جذب می‌کنند.

IB یا بازاریاب در فارکس

IB مخفف Introducing Broker است که به معنی بازاریاب معرفی‌کننده است. IB یک نفر یا شرکت است که مشتریان را به یک بروکر فارکس معرفی می‌کند و در ازای این کار، کمیسیون یا پاداش دریافت می‌کند. IB ها معمولاً دارای دانش و تجربه فارکس هستند و می‌توانند خدمات آموزشی، پشتیبانی و مشاوره به مشتریان خود ارائه دهند. IB ها نقش مهمی در توسعه بازار فارکس دارند و به بروکرها کمک می‌کنند تا شبکه خود را گسترش دهند.

یکی از بخش‌های جذاب بازار فارکس، تخفیفات ویژه بروکرها است. در این روش، بروکرها بخشی از درآمد خود را که از کمیسیون و اسپرد دریافت کرده‌اند، به معامله‌کنندگان برگشت می‌دهند.

مزایای استفاده از ریبیت

یکی از فواید اصلی ریبیت بروکر، دریافت درآمد ماهانه به شکل مطمئن و بدون نیاز به تلاش است. البته این مسئله به انتخاب شرکت ریبیت بروکر مناسب نیز وابسته است؛ با همکاری با یک شرکت ریبیت بروکر معتبر، نه تنها می‌توانید بالاترین ریبیت فارکس را دریافت کنید، بلکه می‌توانید از سادگی و سرعت در پرداخت ریبیت نیز بهره‌مند شوید.

ریبیت بروکر به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های معاملاتی خود را کاهش دهید. اگر شما از آن دسته از معامله‌گران هستید که با اسپرد بالای کارگزار خود مشکل دارید، استفاده از تخفیف بروکر بهینه‌ترین گزینه برای شما است؛ به عنوان مثال، اگر اسپرد کارگزار شما روی یک جفت‌ارز 2 پیپ باشد، شما 2 پیپ به عنوان هزینه به کارگزار پرداخت کرده‌اید، برای دریافت ریبیت کلیک کنید.

چگونه ریبیت دریافت کنیم؟

ریبیت به این صورت کار می‌کند که شما با یک بروکر معتبر قرارداد می‌بندید و برای هر معامله‌ای که انجام می‌دهید، بخشی از کمیسیون پرداخت شده به حساب شما بازگردانده می‌شود.

دریافت ریبیت از فارکس
برای دریافت ریبیت از فارکس باید زیر مجموعه یک IB شوید

برای دریافت ریبیت، شما باید چند مرحله را طی کنید:

  • ابتدا باید یک حساب تجاری در یک بروکر دارای پشتیبانی ریبیت باز کنید. بروکرهای مختلف شرایط و نرخ‌های متفاوتی برای ریبیت دارند، بنابراین قبل از انتخاب بروکر، بهتر است مقاله موارد مهم در انتخاب بروکر را مطالعه کنید.
  • سپس باید یک حساب در یک سایت ریبیت پروایدر ایجاد کنید. این سایت‌ها واسط بین شما و بروکر هستند و نقش مهمی در پرداخت ریبیت دارند. شما باید حساب تجاری خود را با حساب ریبیت پروایدر خود همگام‌سازی کنید تا تمام معاملات شما ثبت و رصد شوند.
  • در نهایت، شما می‌توانید با استفاده از استراتژی‌های معاملاتی خود، تجارت خود را شروع و ادامه دهید. هر چه حجم معاملات شما بالاتر باشد، ریبیت دریافتی شما هم بالاتر خواهد بود. ریبیت معمولاً به صورت هفتگی یا ماهانه به حساب شما واریز می‌شود.

بهترین بروکرها برای دریافت ریبیت

در زیر لیستی از بهترین بروکرها برای دریافت ریبیت آورده شده است:

آنچه در مقاله ریبیت چیست خواندیم:

در این مقاله درباره ریبیت به عنوان یکی از روش‌های کسب درآمد در بازار فارکس صحبت کردیم. ریبیت یک ابزار مالی است که به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از قراردادهای هوشمند در بازار فارکس معامله کنید. با ریبیت، شما می‌توانید از نوسانات قیمت ارزهای مختلف بهره ببرید و سود خود را به صورت خودکار تثبیت کنید. این پاداش، از طریق یک پلتفرم آنلاین قابل دسترس است و شما می‌توانید با هر مقدار سرمایه‌ای شروع به معامله کنید. ریبیت یک راه جذاب و خلاقانه برای سرمایه‌گذاری در بازار فارکس است که به شما امکان می‌دهد تا بدون نگرانی از پیچیدگی‌ها و ریسک‌های مربوط به این بازار، از فرصت‌های آن بهره ببرید.

تبلیغات

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نوید
4 ماه قبل

سلام مزایای ریبیت دقیقا چی هستش؟

پشتیبان کدام بروکر
پاسخ به  نوید
24 روز قبل

هزینه هایی که در معاملات پرداخت کرده‌اید به حسابتون بر میگرده

امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران