خانه > مقالات > مقایسه بروکر آمارکتس و ویندزور

مقایسه بروکر آمارکتس و ویندزور

بروکر آمارکتس و بروکر ویندزور به عنوان دو بروکری که سابقه فعالیت زیادی در بازار فارکس دارند، خدمات بسیار حرفه‌ای را به کاربران ارائه می‌کنند. کارگزاری ویندزور حدود 30 سال و بروکر آمارکتس نزدیک به 15 سال سابقه فعالیت مستمر در فارکس را دارند که همین مسئله نشان دهنده میزان اعتبار آن‌ها است. در این مقاله جزء به جزء امکانات بروکر آمارکتس و ویندزور را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد تا اگر قصد افتتاح حساب در یکی از این دو بروکر را دارید، اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید. با ما تا پایان این مقاله همراه شوید.

آمارکتس یا ویندزور

مقایسه اعتبار بروکر بروکر آمارکتس و ویندزور

بروکر ویندزور و کارگزاری آمارکتس را می‌توان از بروکرهای قدیمی بازار فارکس دانست که از اعتبار بالایی نیز برخوردار هستند. بروکر ویندزور چند رگوله معتبر از کشورهایی چون قبرس، سیشل، اردن و کنیا دریافت کرده تا برای ارائه خدمات معاملاتی به هر نقطه از جهان مجوز کافی را داشته باشد. در مقابل نیز بروکر آمارکتس توانسته چند رگوله معتبر به همراه مشخصات کامل و صحیح دفاتر خود را به ثبت برساند تا کاربران بتوانند اطمینان کافی به آن داشته باشند. برای مقایسه رگوله و مجوزهای بروکر آمارکتس و ویندزور به جدول زیر مراجعه کنید:

بروکرهاسال تاسیسرگولهامتیاز اعتبار
بروکر ویندزور۱۹۸۸●         Alpari (Comoros) Ltd, Bonovo Road – Fomboni, Windsor Brokers International Ltd، دارای مجوز و تنظیم شده توسط سازمان خدمات مالی (FSA)، در سیشل است.

Seldon Investments Limited (اردن)، دارای مجوز و تنظیم شده توسط کمیسیون اوراق بهادار اردن (JSC)، در اردن است.

ویندزور از کشور کنیا دارای مجوز و تنظیم شده توسط سازمان بازار سرمایه (CMA) شده است.

Windsor Global Markets Ltd، دارای مجوز و تنظیم شده توسط کمیسیون خدمات مالی، در جزایر ویرجین بریتانیا است

Windsor Brokers Ltd دارای مجوز و تنظیم شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس (CySEC) در قبرس است.

 

۹
بروکر آمارکتس۲۰۰۷این بروکر زیرنظر رگوله fsasvg که یک نهاد قانونی نظارتی است وجود دارد. همچنین کیفیت این بروکر به صورت ماهانه توسط سازمان معروف Verify My Trade مورد سنجش و بررسی قرار می‌گیرد. همچنین بروکر A markets از سال ۲۰۱۳ عوض Financial Commission since است که یک سازمان مالی مستقل است و حساب کاربری معامله‌گران را تا سقف ۲۰ هزار یورو بیمه می‌کند. همچنین AMARKETS LLC طبق قوانین جزایر کوک به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود با شماره شرکت LLC 14486/2023 و ثبت مربوطه توسط کمیسیون نظارت مالی FSC جزایر کوک به ثبت رسیده است. آدرس دفتر ثبت شده T&F Chambers، Main Road، Rarotonga، جزایر کوک است.

 

۸

بررسی وضعیت اعتبار این دو بروکر نشان می‌دهد که کارگزاری ویندزور به طرز واضحی از اعتبار بالاتری برخوردار است. تعداد رگوله و اعتبار مجوزهایی که دریافت کرده کاملاً نشان می‌دهد که تحت نظارت قوی‌تری از سازمان‌های بین‌المللی قرار دارد.

مقایسه اعتبار بروکر بروکر آمارکتس و ویندزور
با بررسی دو بروکر آمارکتس و ویندزور می‌توان فهمید ویندزور اعتبار بالاتری دارد.

هرچند که اعتبار بروکر آمارکتس نیز قابل‌قبول است، اما در این بخش از مقایسه، می‌توان بروکر ویندزور را کارگزاری بهتر و مطمئن‌تری دانست.

مقایسه وضعیت وب سایت بروکر آمارکتس و ویندزور

بخش بعدی که در بروکر ویندزور مورد بررسی قرار می‌دهیم، وضعیت وب سایت این دو کارگزاری است. اما وقتی که وضعیت پنل کاربری این دو بروکر را مورد بررسی قرار می‌دهیم به صورت کاملاً واضحی مشاهده می‌کنیم که پنل کاربری آمارکتس با اختلاف زیادی از کیفیت بالاتری نسبت به پنل کاربری ویندزور برخوردار است. چینش، وضعیت گرافیکی، تسهیل دسترسی کاربران و یوزر فرندلی بودن پنل کاربری آمارکتس به‌وضوح قابل لمس است، اما در پنل کاربری ویندزور شاید در روزهای اول با سردرگمی‌های زیادی روبه‌رو شوید.

مقایسه ثبت نام و احراز هویت در بروکر آمارکتس و ویندزور

اگر بخواهیم بخش ثبت نام و احراز هویت دو بروکر آمارکتس و ویندزور را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که مراحل ثبت نام و احراز هویت در هر دو بروکر بسیار ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد. در بروکر ویندزور و آمارکتس می‌توانید مدارک ایرانی خود مانند کارت ملی یا گواهی‌نامه رانندگی به راحتی احراز هویت را انجام دهید. اما بخاطر رابط کاربری آمارکتس که بسیار راحت تر از ویندزور است، می‌توان گفت فرآیند ثبت نام در بروکر آمارکتس ساده‌تر می‌باشد.

مقایسه واریز و برداشت در بروکر بروکر آمارکتس و ویندزور

کاربران ایرانی همیشه فاکتور واریز و برداشت را در بروکرها با اهمیت بالایی مورد بررسی قرار می‌دهند. اگر بخواهیم بروکر آمارکتس و ویندزور را باهم مقایسه کنیم، باید بگوییم که بروکر آمارکتس با اختلاف زیادی در این بخشم خدمات بهتری را ارائه می‌کند. در بروکر آمارکتس شما به انواع روش‌های واریز و برداشت دسترسی خواهید داشت، از روش ریالی گرفته تا تاپچنج و ارزهای دیجیتال، اما بروکر ویندزور در کمال تعجب در زمینه واریز و برداشت بسیار ضعیف عمل کرده است. این بروکر امکان نقل و انتقال بانکی را دارد که شرایط آن برای کاربران داخل ایران سخت است و همچنین امکان واریز و برداشت ارز دیجیتال را فراهم کرده که از طریق درگاه Zixipay انجام می‌شود. پس اگر سهولت در واریز و برداشت برای شما مهم است، حتماً باید بروکر آمارکتس را انتخاب کنید.

نام بروکرروش‌های واریز و برداشت
ویندزورانتقال بانکی برای کشور IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF

ارز دیجیتال zixipay

آمارکتسواریز و برداشت ریالی

USDT

USDT COIN

BITCOIN

LITCOIN

ETHEREUM

TOPCHANGE

مقایسه حساب‌های معاملاتی بروکر آمارکتس و ویندزور

حساب‌های بروکر آمارکتس و ویندزور یکی دیگر از بخش‌هایی است که باید مورد بررسی قرار دهیم. کارگزاری ویندزور تنها دو حساب معاملاتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. یک حساب زیرو که با ۱۰۰۰ دلار ایجاد می‌شود که ممکن است برای برخی از کاربران سنگین باشد و حساب پرایم که با ۵۰ دلار می‌توان آن را ایجاد کرد، اما اسپرد بالایی دارد. در مقابل، بروکر آمارکتس ۴ حساب معاملاتی جذاب در کلاس‌های مختلف از فیکس اسپرد گرفته تا استاندارد، ECN و کریپتو شرایطی را برای کاربرانش ایجاد کرده تا بتوانند با دست بازتری یک حساب معاملاتی انتخاب کنند.

به طور بسیار واضحی حساب‌های بروکر آمارکتس کیفیت بهتری از حساب‌های بروکر ویندزور دارند و اگر معامله‌گر حرفه‌ای هستید که جزئیات حساب برایتان مهم است، باید بگوییم که بهتر است اکانت معاملاتی خود را در بروکر آمارکتس ایجاد کنید. برای اینکه دقیق‌تر بتوانید حساب‌های این دو بروکر را بررسی کنید، پیشنهاد می‌کنیم به جدول زیر مراجعه کنید:

حساب‌های بروکر ویندزور

بروکر ویندزور به کاربران خود دو نوع حساب معاملاتی ارائه می‌کند که در ادامه به بررسی این دو حساب خواهیم پرداخت:

مشخصاتحساب زیروحساب پرایم
حداقل واریزی۱۰۰۰ دلار۵۰ دلار
اسپردشناور از ۰شناور از ۱.۰
حداکثر لوریج۱:۱۰۰۰۱:۱۰۰۰
کمیسیونکمیسیون روی فارکس و کریپتو از ۸ دلار به ازای هر لاتکمیسیون روی کریپتو از ۸ دلار به ازای هر لات
کمیسیون روی CFD هانداردندارد
حداقل حجم معامله۰.۰۱۰.۰۱
هجمجازمجاز
حساب اسلامیندارددارد
محافظت از بالانس منفیدارددارد
مدیر شخصی حسابدارددارد
آموزش اختصاصیندارددارد
سطح استاپ اوت۲۰%۲۰%
کال مارجین۱۰۰%۱۰۰%

حساب‌های بروکر آمارکتس

بروکر آمارکتس ۴ حساب معاملاتی دارد که هرکدام از این حساب ها ویژگی های مخصوص به خود را دارد، در ادامه به بررسی این ۴ حساب می‌پردازیم:

مشخصاتفیکساستانداردECNکریپتو
دستور اجرااجرای سریع / اجرای بازاراجرای سریع / اجرای بازاراجرای بازاراجرای بازار
حداقل واریز$۱۰۰ / €۱۰۰$۱۰۰ / €۱۰۰$۲۰۰ / €۲۰۰MBT 10
لوریجتا ۱:۳۰۰۰تا ۱:۳۰۰۰تا سقف ۱:۳۰۰۰۱:۵۰۰
قیمت دهی نهاییتا ۴ رقم اعشارتا ۵ رقم اعشارتا ۵ رقم اعشارتا ۵ رقم اعشار
حداقل حجم سفارشاز ۰.۰۱ با گام ۰.۰۱از ۰.۰۱ با گام ۰.۰۱از ۰.۰۱ با گام ۰.۰۱از ۰.۰۱ با گام ۰.۰۱
اسپردثابت از ۳ پیپشناور از ۱.۳ پیپشناور از ۰ پیپشناور از ۱.۳ پیپ
حساب اسلامیقابل درخواستقابل درخواستدر دسترس
زمان معاملهبامداد دوشنبه / جمعه ۲۳:۰۰ (به‌وقت اروپای شرقی)بامداد دوشنبه / جمعه ۲۳:۰۰ (به‌وقت اروپای شرقی)بامداد دوشنبه / جمعه ۲۳:۰۰ (به‌وقت اروپای شرقی)بامداد دوشنبه / جمعه ۲۳:۰۰ (به‌وقت اروپای شرقی)
کمیسیون۲.۵$/۲.۵€ در هر ۱ لات در هر طرف ۲
میزان Stop Out۲۰%۲۰%۴۰%۲۰%
مارجین برای موقعیت‌های هج شده۵۰%۵۰%۵۰%۵۰%
ارز حسابUSD, EURUSD, EURUSD, EURMBT
نمادهای قابل معامله۲۸ نماد معاملاتی در بازار فارکس؛ ۷ نماد معاملاتی در بازار فلزات؛ ۱۶ نماد معاملاتی در بازار شاخص‌ها؛ ۱۱ نماد معاملاتی در بازار کالا؛ ۲ نماد معاملاتی در بازار اوراق قرضه؛ ۲۷ نماد معاملاتی ارزهای رمزپایه، ۴۲۷ سهام, ۱۹ ETF۴۴ نماد معاملاتی در بازار فارکس؛ ۷ نماد معاملاتی در بازار فلزات؛ ۱۶ نماد معاملاتی در بازار شاخص‌ها؛ ۱۱ نماد معاملاتی در بازار کالا؛ ۲ نماد معاملاتی در بازار اوراق قرضه؛ ۲۷ نماد معاملاتی ارزهای رمزپایه ، ۴۲۷ سهام, ۱۹ETF۴۴ نماد معاملاتی در بازار فارکس؛ ۷ نماد معاملاتی در بازار فلزات؛ ۱۶ نماد معاملاتی در بازار شاخص‌ها؛ ۱۱ نماد معاملاتی در بازار کالا؛ ۲ نماد معاملاتی در بازار اوراق قرضه؛ ۲۷ نماد معاملاتی ارزهای رمزپایه ، ۴۲۷ سهام, ۱۹ETF۴۲ نماد معاملاتی در بازار فارکس؛ ۷ نماد معاملاتی در بازار فلزات؛ ۱۶ نماد معاملاتی در بازار شاخص‌ها؛ ۱۱ نماد معاملاتی در بازار کالا؛ ۲ نماد معاملاتی در بازار اوراق قرضه؛ ۱۹ نماد معاملاتی ارزهای رمزپایه
محافظت از بالانس منفیبلهبلهبلهبله

 

کارگزاری بروکر ویندزور و آمارکتس جز بروکرهای حرفه‌ای بازار هستند که البته با یک بررسی عمیق روی آن‌ها می‌توان متوجه شد که کیفیت بروکر آمارکتس به مراتب از بروکر ویندزور بهتر است.

مقایسه حداقل واریزی برای افتتاح حساب بروکر آمارکتس و ویندزور

بسیاری از کاربران ایرانی برایشان مهم است که بتوانند با پرداخت اندک یک حساب معاملاتی اولیه برای شروع معامله‌گری افتتاح کنند. در بروکر ویندزور یک حساب پرایم با 50 دلار واریزی قابل ایجاد است، اما حداقل حسابی که می‌توانید در بروکر آمارکتس ایجاد کنید 100 دلار است. بنابراین در این آیتم بروکر ویندزور موفق‌تر عمل کرده است.

مقایسه اسپرد و کمیسیون معاملاتی بروکر آمارکتس و ویندزور

هزینه‌های معاملاتی بخش دیگری است که باید هنگام انتخاب بروکر در نظر داشته باشید. اسپرد حساب زیرو در بروکر ویندزور و اسپرد حساب ECN بروکر آمارکتس از 0 به صورت شناور فشرده شروع می‌شود. پس هر دو بروکر حساب معاملاتی دارند که اسپرد آن 0 است.

مقایسه حداقل واریزی برای افتتاح حساب بروکر آمارکتس و ویندزور
در بروکر ویندزور و آمارکتس حداقل اسپرد به صورت شناور از صفر شروع می‌شود.

اما نکته منفی که در بروکر ویندزور وجود دارد این است که همین حساب زیرو با اسپرد 0 دارای کمیسیون 8 دلاری است که عددی بسیار بالا است، در حالی که حساب ECN بروکر آمارکتس تنها 2.5 دلار در هر طرف معامله یعنی در مجموع 5 دلار کمیسیون دارد. مشکل حساب دیگر بروکر ویندزور یعنی حساب پرایم هم این است که روی معاملات کریپتو باید کمیسیون بپردازید.،این در حالی است که حساب ویژه کریپتو در بروکر آمارکتس فاقد هرگونه کمیسیون است. پس می‌توان به‌سادگی نتیجه گرفت که هزینه‌های معاملاتی در بروکر آمارکتس بسیار پایین‌تر است.

هزینه‌های معاملاتیمقدار
اسپرد ویندزوراسپرد شناور در حساب زیرو از 0.0 پیپ

اسپرد شناور در حساب پرایم از 1.0 پیپ

 

اسپرد آمارکتسحساب فیکس دارای ثابت از 3 پیپ به بالا است

حساب استاندارد دارای اسپرد شناور از 1.3 پیپ به بالا است

حساب ECN دارای اسپرد شناور از 0 پیپ به بالا است

حساب کریپتو دارای اسپرد شناور از 1.3 پیپ به بالا است

کمیسیون ویندزورکمیسیون روی فارکس و کریپتو از 8 دلار به ازای هر لات

کمیسیون روی کریپتو از 8 دلار به ازای هر لات

کمیسیون آمارکتسآمارکتس در حساب ECN کمیسیونی معادل 2.5 دلار در هر طرف معمله برای هر لات دارد

مقایسه پلتفرم‌های معاملاتی بروکر آمارکتس و ویندزور

زمانی که به بروکرهای موجود در هر دو بروکر نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که بروکر ویندزور فقط متاتریدر 4 را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، در حالی که بروکر آمارکتس دارای پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 و 5 است. پس نتیجه مقایسه این دو بروکر در زمینه پلتفرم‌های معاملاتی به نفع بروکر آمارکتس است.

مقایسه حساب اسلامی در بروکر آمارکتس و ویندزور

حساب اسلامی به حسابی گفته می‌شود که به صورت سواپ فری یا بدون بهره شبانه است. کاربران بروکر ویندزور می‌توانند حساب پرایم خود را به حساب اسلامی تبدیل کنند. در بروکر آمارکتس نیز می‌توانید یکی از دو حساب Fix یا ECN را با ویژگی حساب اسلامی استفاده کنید. در این زمینه هر دو بروکر خدمات بدون محدودیتی را به کاربران ارائه می‌کنند که تقریباً شرایط یکسانی دارند.

مقایسه سوشیال تریدینگ در بروکر آمارکتس و ویندزور

هردو کارگزاری امکان استفاده از سوشیال تریدینگ را فراهم کرده‌اند. کاربران و سرمایه‌گذاران برای استفاده از کپی ترید می‌توانند در یکی از این دو کارگزاری ثبت نام کنند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که وضعیت کیفیت ارائه خدمات، سرعت و دقت معاملات و همچنین تعداد پروایدرها در آمارکتس بسیار بهتر از بروکر ویندزور است. کارگزاری آمارکتس شرایط معاملاتی بهتری را در بخش کپی تریدینگ خود برای کاربران فراهم کرده است.

مقایسه ریبیت در بروکر آمارکتس و ویندزور

بروکر آمارکتس امکان دریافت بخش مهمی از هزینه‌های معاملاتی را در قالب ریبیت به صورت پول نقد فراهم کرده است که از طریق آی بی معتبری به نام “ایران ریبیت” می‌توان آن را انجام دهید. در بروکر ویندزور نیز چنین قابلیتی وجود دارد و شما اگر کد معرف آی بی خود را وارد کنید، می‌توانید ریبیت دریافت کنید. می‌توان از مقایسه ریبیت این دو کارگزاری نتیجه گرفت که وضعیت آن‌ها تقریباً یکسان است.

مقایسه بونوس در بروکر آمارکتس و ویندزور

در بخش بونوس بروکر ویندزور بونوس های محدودی را به کاربران ارائه می‌دهد. تقریباً در حال حاضر تنها بونوس آن بونوس خوش‌آمد گویی است که مبلغ 30 دلار بابت ثبت نام به کاربران تازه‌کار ارائه می‌دهد، اما کارگزاری آمارکتس در برخی طرح‌های بونوس خود تا 10 هزار دلار نیز ممکن است بونوس قابل‌معامله به کاربران پرداخت کند.

آنچه در مقاله مقایسه بروکر بروکر آمارکتس و ویندزور خواندیم:

در نهایت پس از بررسی کامل و مقایسه‌ای که روی هر دو بروکر انجام دادیم، این نتیجه را می‌گیریم که بروکر آمارکتس با فاصله قابل قبولی یک کارگزاری بهتر و حرفه‌ای‌تر از بروکر ویندزور است. ویندزور با توجه به قدمت بالا انتظارات بیشتری از آن می‌رود و در بعضی از بخش‌ها دچار ضعف‌هایی است که از این بروکر قابل قبول نیست. به طور کلی اگر یک تریدر حرفه‌ای هستید و شک دارید که بین ویندزور و آمارکتس کدام بروکر برای ایجاد حساب مناسب‌تر است، پیشنهاد می‌کنیم حتماً بروکر آمارکتس را انتخاب کنید.

سوالات متداول
حساب‌های معاملاتی بروکر ویندزور بهتر است یا آمارکتس؟
بروکر آمارکتس حساب‌های معاملاتی بسیار متنوع‌تر و با کیفیت بهتری دارد. مشخصات متنوع‌تری در حساب‌های بروکر آمارکتس وجود دارد که باعث می‌شود این کاربران با استراتژی‌های مختلف بتوانند حساب‌های مناسب‌تری را برای خود انتخاب کنند.
هزینه‌های معاملاتی در بروکر آمارکتس کمتر است یا ویندزور؟
بروکر ویندزور حساب‌های معاملاتی دارد که یا کمیسیون ندارند یا کمیسیون آن‌ها بسیار کمتر از حساب‌های معاملاتی بروکر ویندزور است. میانگین کمیسیون در ویندزور 8 دلار، اما در آمارکتس 5 دلار است.
بروکر ویندزور معتبرتر است یا آمارکتس؟
هردوی این بروکرها رگوله مناسبی دارند، اما رگوله های بروکر ویندزور از اعتبار بیشتری برخوردار است.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

فهرست مطالب

تبلیغات

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران