خانه > مقالات > حساب پم چیست؟

حساب پم چیست؟

حساب PAMM ساده‌ترین روش برای سرمایه‌گذاری در فارکس است، شما از این طریق می‌توانید پول خود را در یک حساب قرار دهید تا مدیر حساب با آن معامله کند و سود حاصل از معاملات را به میزان سرمایه‌گذاری خود دریافت کنید. به طور واضح، حساب پم شبیه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

حساب پم چیست

فهرست مطالب

در ابتدا قبل از اینکه این مقاله را مطالعه کنید، اگر در حال یادگیری فارکس هستید و نیاز به یک آموزش کامل دارید، توصیه می‌کنیم وارد صفحه آموزش فارکس شوید.

حساب پم در فارکس چیست؟

کلمه PAMM مخفف Percentage allocation management modul است. حساب پم به شدت شبیه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری است، یعنی عده‌ای از افراد به عنوان سرمایه‌گذار، پولی را درون یک حساب واریز می‌کنند و مدیر حساب، با مجموع پول جمع شده به معاملات می‌پردازد. میزان سود و ضرر در حساب پم به میزان سهم هر سرمایه‌گذار، تقسیم می‌شود.

تعریف حساب پم در فارکس

در واقع حساب پم، یک سیستم امن برای سرمایه‌گذاری جمعی شبیه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که کمک می‌کند سرمایه‌گذاران و معامله گران در یک محیط امن، با نظارت و قوانین تنظیم شده، به مشارکت با یکدیگر بپردازند.

حساب پم
حساب پم (صندوق سرمایه گذاری)

پم را می‌توان یک سیستم سرمایه‌گذاری و مشارکت جمعی برای معامله در فارکس نامید.

مزایا حساب پم

همان‌طور که گفتیم حساب پم ارتباط امنی بین سرمایه‌گذاران و معامله گران حرفه‌ای برقرار می‌کند تا هم مسئله تامین سرمایه و هم مسئله ترید کردن برای دو طرف حل شود. اگر بخواهیم به مزایای حساب پم اشاره کنیم، باید موارد زیر را نام ببریم:

  • ایجاد محیط امن برای سرمایه گذاری
  • تامین سرمایه برای تریدرها
  • شفافیت
  • سیستم خودکار محاسباتی
  • امکان ایجاد سبد سرمایه‌گذاری در حساب PAMM

معایب حساب پم

خود سیستم پم PAMM معایب خاصی ندارد، اما اگر شما به عنوان یک سرمایه‌گذار، حساب پم اشتباهی را برای سرمایه‌گذاری خود انتخاب کنید، از آنجا که در ضررها هم شریک هستید، امکان از دست دادن سرمایه‌تان نیز وجود دارد. البته ضرر بخشی از فرایند سرمایه‌گذاری در فارکس و بازارهای مالی است.

حساب پم PAMM به حسابی شبیه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری گفته می‌شود که سرمایه‌گذاران در آن اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند تا با پول‌های جمع شده، مدیر حساب، معاملات را انجام دهد و بنا بر درصد شراکت افراد در آن حساب، سود حاصله بین همه اعضا تقسیم شود.

نحوه کار حساب پم

حساب پم در فارکس این گونه شکل می‌گیرد که ابتدا یک مدیر حساب که می‌خواهد معاملات را انجام دهد، اقدام به پرداخت سرمایه اولیه برای ایجاد یک حساب پم می‌کند، سپس مدیر شرایط حساب را تعیین می‌کند. این شرایط می‌تواند شامل قوانین، حداقل واریزی، زمان‌های برداشت سود، زمان‌های برداشت اصل پول و … باشد. سپس سرمایه‌گذاران بر اساس عملکرد مدیر حساب و جزییات معاملاتی او، اقدام به سرمایه‌گذاری روی آن حساب می‌کنند.

هر میزان که شما در آن حساب سرمایه‌گذاری کنید، به جز دستمزد مدیر حساب، بقیه سرمایه باقیمانده درصدی خواهد بود که به شما تعلق می‌گیرد. در نظر داشته باشید که شما در سود و ضرر شریک هستید. همچنین در نظر داشته باشید که مدیر حساب فقط می‌تواند با پول‌ها ترید کند و دسترسی برای برداشت از آن را نخواهد داشت.

چگونه بهترین حساب پم را پیدا کنیم؟

همان‌طور که میدانید حساب‌های پم توسط مدیران حساب گردانده می‌شوند، مدیر حساب همان فردی است که با پرداخت اولیه پول، یک حساب پم را ایجاد می‌کند و سرمایه‌گذاران نیز باقی پول مورد نیاز برای معاملات را تامین می‌کنند. قطعاً هنگام ورود به چنین سرمایه‌گذاری از خود خواهید پرسید که چگونه بهترین حساب پم را پیدا کنیم؟ برای انتخاب یک حساب پم خوب، نکاتی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید:

  • توجه به گراف حساب
  • درصد سوددهی Gain
  • بیشترین حد دراودان Drawdown
  • فاکتور بازیابی حساب
  • میزان پول خود مدیر در حساب
  • مدل تقسیم سود

این موارد تنها بخشی از فاکتورهای مهمی است که هنگام انتخاب یک حساب پم باید به آن توجه داشته باشید، اگر شما یک کاربر مبتدی هستید، حتماً هنگام انتخاب حساب پم، از یک کارشناس یا فرد حرفه ای کمک بگیرید. تیم کدام بروکر آماده است تا از طریق آی دی تلگرام kodambrokers@ بهترین راهنمایی ممکن را به شما برای انتخاب یک حساب پم مناسب ارائه کند.

میزان کارمزد در حساب پم

قطعاً مدیری که حساب را ایجاد کرده و وظیفه معامله کردن با آن را بر عهده دارد، برای این کار از سرمایه‌گذاران کارمزد دریافت خواهد کرد، میزان کارمزد هر حساب می‌تواند متفاوت باشد.

کارمزد حساب پم
کارمزد استفاده از حساب پم

شما وقتی وارد جزئیات یک حساب PAMM بشوید، در آنجا نوشته شده که این مدیر برای معاملات سودده چند درصد از سود شما را بابت کارمزد دریافت خواهد کرد. پس میزان کارمزد در هر حساب پم می‌تواند با حساب دیگر متفاوت باشد.

آنچه در مقاله حساب پم چیست خواندیم

همانطور که در این مقاله خواندید، حساب PAMM به حساب‌های سرمایه‌گذاری جمعی گفته می‌شود که ابتدا با پرداخت پول اولیه توسط یک تریدر حرفه‌ای به عنوان مدیر حساب ایجاد می‌شود و سپس افراد دیگر به عنوان سرمایه‌گذار روی آن حساب سرمایه‌گذاری می‌کنند. سود و ضرر در حساب برای همه اعضا است اما هنگام سود کردن، مبلغی به عنوان کارمزد به صورت اتوماتیک از حساب شما کسر خواهد شد و به مدیر حساب تعلق می‌گیرد. در کل حساب پم روشی مناسب برای سرمایه‌گذاری امن در فارکس است.

تبلیغات

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عسل
4 ماه قبل

درود. ببخشید حساب های pamm و کپی تریدینگ یکی هستن؟

پشتیبان کدام بروکر
پاسخ به  عسل
27 روز قبل

خیر

امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران