خانه > مقالات > آموزش انتخاب مدیر صندوق حساب پم

آموزش انتخاب مدیر صندوق حساب پم

انتخاب بهترین مدیر صندوق برای ایجاد حساب پم، مهم‌ترین فاکتور در هنگام ورود و ایجاد یک حساب پم است؛ زیرا سرمایه شما در اختیار او قرار می‌گیرد و میزان سود و ضرر شما به صورت مستقیم به عملکرد مدیر حساب بستگی دارد. هنگام انتخاب مدیر حساب پم باید به فاکتورهایی دقت کنید که ما در ادامه آن‌ها را شرح خواهیم داد.

انتخاب مدیر صندوق حساب پم

فهرست مطالب

در ابتدا قبل از اینکه این مقاله را مطالعه کنید، اگر در حال یادگیری فارکس هستید و نیاز به یک آموزش کامل دارید، توصیه می‌کنیم وارد صفحه آموزش فارکس شوید.

حساب پم چیست و چطور کار می‌کند؟

حساب پم PAMM روشی امن برای سرمایه‌گذاری در فارکس است که شباهت زیادی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارد. در این مدل، ابتدا یک مدیر حساب با پرداخت سرمایه، اقدام به ایجاد حسابی می‌کند که باقی سرمایه‌گذاران نیز درون آن سرمایه‌گذاری می‌کنند و در نهایت مدیر صندوق حساب پم با مجموع پول‌ها معامله می‌کند.

حساب پم
حساب پم در فارکس (صندوق سرمایه گذاری)

حالا که متوجه شدید حساب پم چیست؟ سود و ضرر در حساب پم بر اساس فرمولی که وابسته به میزان سهم هر فرد از حساب است تقسیم می‌شود اما برای سودها نیز اعضا باید مبلغی را به عنوان کارمزد به مدیر پرداخت کنند.

نحوه انتخاب مدیر صندوق حساب پم

حالا که با نحوه کارکرد حساب پم آشنا شدید، قطعاً میدانید که مهم‌ترین انتخاب شما به عنوان سرمایه‌گذار، انتخاب یک مدیر صندوق حساب پم مناسب است. هنگام انتخاب یک مدیر حساب پم نکات مهمی وجود دارد که باید به آن‌ها دقت کنید. ما در ادامه مهم‌ترین فاکتورها را برایتان شرح خواهیم داد:

  1. عمر حساب
  2. نظم کاری مدیر
  3. حد ضرر روزانه
  4. سرمایه‌گذاری خود مدیر
  5. کم ریسک بودن
  6. استیتمنت مناسب

در ادامه به بررسی بیشتر موارد ذکر شده می‌پردازیم:

عمر حساب

قطعاً حسابی که حداقل ۶ ماه از عمر آن گذشته است، داده بیشتری برای آنالیز دارد و شما بهتر می‌توانید شرایط آن را بررسی کنید، هیچ‌گاه در حسابی که تازه تاسیس شده و مدیر آن قبلاً حسابی نداشته است را انتخاب نکنید.

نظم کاری مدیر

موفق‌ترین تریدرها، افرادی هستند که نظم کاری صحیح دارند، معمولاً مدل استراتژی، حد ضرر و سودهای روزانه و ماهانه آن‌ها مشخص است. پس اگر در بررسی متوجه شدید که نظم عملکردی در این حساب پم وجود ندارد، از سرمایه‌گذاری در آن پرهیز کنید.

حد ضرر روزانه

میزان حد ضرر و دراودان (افت سرمایه) که مدیر در طول روز به حساب تحمیل می‌کند باید منطقی باشد. اگر حسابی را دیدید که ضررهای روزانه زیادی دارد یا دراودان آن زیاد است، به آن حساب شک کنید.

سرمایه‌گذاری خود مدیر

معمولاً مدیران حرفه‌ای، خودشان حد زیادی از سرمایه‌گذاری را در حساب انجام می‌دهند، وقتی یک مدیر بخش زیادی از پول خودش در حساب باشد، قطعاً اهمیت بیشتری برای معاملات آن حساب قائل خواهد بود.

کم ریسک بودن

لطفاً برای گرفتن ریسک‌های بالا وسوسه نشوید، هر چقدر میزان ریسک یک حساب پایین‌تر باشد، آن حساب مناسب‌تر است. در فارکس ابتدا مهم این است که ضرر نکنید پس روی حساب‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که ریسک کمتری دارند.

استیتمنت مناسب

شیب نمودار استیتمنت یک حساب خوب، بسیار منطقی و ملایم است، حساب‌هایی که نمودارهای پر نوسانی دارند نشان دهنده عملکرد بی‌ثبات مدیر حساب است.

موارد ذکر شده را می‌توان مهم‌ترین فاکتورهای عملکرد یک مدیر صندوق حساب پم مناسب دانست، اگر مدیر قبلاً حساب‌های دیگری داشته سعی کنید آن‌ها را نیز چک کنید تا از عملکرد گذشته او نیز با خبر شوید.

زمانی که می‌خواهید در یک صندوق حساب پم سرمایه‌گذاری کنید، انتخاب مدیر آن مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید. مدیرهای حرفه‌ای می‌توانند باعث شوند سرمایه‌گذاری شما روی حساب PAMM سودده باشد پس به فاکتورهای اصلی مانند عمر حساب، ریسک پایین، دراودان منطقی، استیتمنت مناسب و … توجه داشته باشید.

مدیر صندوق حساب پم چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

معمولاً افرادی مدیر صندوق حساب پم می‌شوند که تریدرهای حرفه‌ای هستند، پس باید ویژگی کامل یک تریدر حرفه‌ای را داشته باشند. مسئولیت پذیری، نظم کاری، سرمایه‌گذاری فردی مناسب، روند کاری منطقی، سوددهی کم اما مداوم و … می‌تواند از جمله مهم‌ترین ویژگی عملکردی یک مدیر حساب پم باشد که به طور مفصل در پاراگراف بالا توضیح داده شد.

ویژگی های مدیر حساب پم
ویژگی های یک مدیر حساب پم موفق

بهتر است روی صندوقی سرمایه‌گذاری کنید که مدیر آن شناخته شده است و سرمایه‌گذاری‌های قبلی را با موفقیت‌های نسبی و قابل قبول گذرانده است. اگر هنگام انتخاب یک حساب پم مناسب نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید با آی دی تلگرام kodambrokers@ ارتباط بگیرید تا کارشناسان ما در کدام بروکر به طور کامل شما را راهنمایی کنند.

آنچه در مقاله انتخاب مدیر صندوق پم خواندیم

همان‌طور که در مقاله انتخاب مدیر صندوق پم خواندید، انتخاب یک مدیر حرفه‌ای برای صندوق سرمایه‌گذاری پم مهم‌ترین کاری است که شما باید انجام دهید. به عنوان سرمایه‌گذار وظیفه شما حفظ دارایی خودتان است.

پس نباید گول سوددهی‌های زیاد مقطعی را بخورید، حتماً توضیحات مدیر، تعداد دنبال کنندگان و حتی نظر سرمایه‌گذاران درباره شیوه عملکرد مدیر حساب پم را مطالعه کنید. میزان سرمایه‌ای که خود مدیر روی حساب دارد و میزان ریسکی که به حساب تحمیل می‌کند؛ حتی از اندازه سوددهی آن نیز مهم‌تر است.

تبلیغات

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران