خانه > مقالات > آموزش انتخاب پروایدر معتبر

آموزش انتخاب پروایدر معتبر

پروایدرها افرادی هستند که حساب معاملاتی خود را برای کپی شدن، به صورت عمومی در دید کاربران دیگر قرار می‌دهند تا کاربران با مشاهده وضعیت معاملاتی آن‌ها، تصمیم بگیرند که حساب خود را به آن‌ها متصل کنند، ما در این مقاله می‌خواهیم شما را راهنمایی کنیم که چطور در کپی تریدینگ، یک پروایدر یا مدیر حساب کپی ترید مناسب انتخاب کنید.

آموزش انتخاب پروایدر معتبر

فهرست مطالب

در ابتدا قبل از اینکه این مقاله را مطالعه کنید، اگر در حال یادگیری فارکس هستید و نیاز به یک آموزش کامل دارید، توصیه می‌کنیم وارد صفحه آموزش فارکس شوید.

پروایدر کیست؟

به معامله گران حرفه‌ای و افرادی که حسابشان را به شکل عمومی در معرض دید قرار می‌دهند تا دیگران بتوانند با مشاهده جزئیات حساب معاملاتی آن‌ها، تصمیم بگیرند که حسابشان را به آن‌ها متصل کنند، مدیر حساب کپی ترید یا پروایدر گفته می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر از کپی تریدینگ روی کپی تریدینگ چیست؟ کلیک کنید.

پروایدر کپی ترید
انتخاب پروایدر کپی ترید

این پروایدرها معمولاً تریدرهای با تجربه هستند و می‌خواهند از این طریق سود خود را افزایش دهند. زیرا آن‌ها درصدی از سودی که برای حساب شما کسب می‌کنند را به عنوان دستمزد دریافت می‌کنند.

نحوه انتخاب پروایدر معتبر

اگر به عنوان یک فرد مبتدی بخواهید در کپی ترید فعالیت کنید؛ یعنی حسابتان را به حساب یک معامله دیگر متصل کنید تا معاملات او برای شما کپی شود نیاز به انتخاب یک پروایدر مناسب دارید. هنگام انتخاب مدیر حساب کپی ترید باید از دو دیدگاه مختلف آن را بررسی کنید:

  1. دیدگاه اول: شخصی است، به هر حال شما به عنوان یک سرمایه‌گذار نیازهایی دارید، ریسکی که هر فرد می‌تواند تحمل کند متفاوت است و باید بر اساس وضعیت خود، سرمایه‌ای که دارید و تفکری که پشت سرمایه‌گذاری‌تان است، یک پروایدر را انتخاب کنید که عملکردش نزدیک به خواسته‌های شما باشد.
  2. دیدگاه دوم: توجه به عملکرد پروایدر است، اینکه تا چه میزان ریسک می‌کند، تا چه حد تجربه دارد، عمر حساب او چند وقت است و چطور معاملات را مدیریت می‌کند. تمام این جزییات را می‌توانید در حساب معاملاتی آن فرد ببینید.

همچنین بهتر است که پول خود را تقسیم کنید، یعنی برای مثال اگر ۱۰۰۰ دلار دارید، این پول را بین ۵ پروایدری که عملکرد مناسب دارند تقسیم کنید تا ریسک خود را تا حد ممکن کاهش دهید. بنابراین باید هنگام انتخاب پروایدر به موارد زیر دقت داشته باشید:

  • عمر حساب معاملاتی بالای ۶ ماه باشد
  • حداکثر ریسک روزانه (دراودان) بیش از ۱% کل حساب نباشد
  • حداکثر ریسک ضرر کلی آن در یک ماه نباید بیش از ۱۵% کل حساب باشد
  • عملکرد مثبت آن باید تداوم داشته باشد
  • تعداد افرادی که از پروایدر کپی می‌کنند و نظرات آن‌ها
  • نداشتن رفتار هیجانی در معاملات
  • ریسک به ریوارد منطقی معاملات
  • حد سود و حد ضررهای استاندارد

نکات گفته شده، تنها بخشی از مواردی هستند که شما هنگام انتخاب یک پروایدر حرفه‌ای باید به آن‌ها توجه کنید.

پروایدر به افرادی گفته می‌شود که در سیستم کپی تریدینگ، حساب معاملاتی خود را در معرض دید دیگران قرار می‌دهند تا افراد مبتدی و سرمایه‌گذار که خودشان نمی‌خواهند ترید کنند، حسابشان را به او متصل کنند.

یک پروایدر معتبر در فارکس چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

از آنجا که شما می‌خواهید حساب معاملاتی خود را به یک شخص دیگر متصل کنید، مهم است که پروایدری که انتخاب می‌کنید یک تریدر حرفه‌ای باشد.

ویژگی های پروایدر کپی ترید
ویژگی های یک پروایدر کپی ترید معتبر

اگر خودتان هنوز در این بازار مسلط نیستید، حتماً از افراد حرفه‌ای مانند تیم کارشناسی کدام بروکر، برای انتخاب پروایدر مشورت بگیرید، یا برای مدتی، قبل از اتصال وضعیت عملکردی او را زیر نظر داشته باشید. شما می‌توانید با آی دی تلگرام kodambrokers@ ارتباط بگیرید تا کارشناسان ما در کدام بروکر به طور کامل شما را راهنمایی کنند. یک پروایدر معتبر باید همانند یک تریدر کاملاً حرفه‌ای رفتار کند. از جمله مهمترین ویژگی‌های یک پروایدر حرفه‌ای موارد زیر است:

  • نظم معاملاتی
  • پایبند بودن به استراتژی
  • پایبند بودن به حد ضرر روزانه و کلی
  • عدم ریسک غیر ضروری
  • سوددهی منطقی

این موارد بخشی از ویژگی‌های یک پروایدر معتبر است که با زیر نظر داشتن معاملات او می‌توانید دریابید که آیا آن فرد واقعاً یک پروایدر معتبر است یا خیر.

آنچه در مقاله آموزش انتخاب پروایدر معتبر خواندیم

همان‌طور که در مقاله پروایدر خواندید، متوجه شدید که اهمیت انتخاب صحیح یک پروایدر حرفه‌ای تا چه میزان می‌تواند درصد موفقیت شما در کپی ترید را افزایش دهد، شما قبل از اتصال برای مدتی باید شرایط معاملاتی آن پروایدر را زیر نظر داشته باشید. همچنین دقت کنید که پروایدر رفتارهای هیجانی در معاملات خود نداشته باشد، حتی اگر این رفتارها منجر به سوددهی شده باشد؛ شما قرار است حساب معاملاتی خود را به دست یک غریبه بسپارید، پس لازم است که با دقت بالایی او را انتخاب کنید.

تبلیغات

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران