خانه > مقالات > بالانس در فارکس (Balance) چیست؟ | روش حفظ بالانس مثبت

بالانس در فارکس (Balance) چیست؟ | روش حفظ بالانس مثبت

امتیاز:5

بالانس به میزان دارایی در زمانی که معاملات شما بسته است، گفته می‌شود. در واقع بالانس و اکوئیتی رابطه مستقیمی با هم دارند که در ادامه به طور کامل آن را برای شما توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

بالانس در فارکس (Balance) چیست؟

بالانس در فارکس چیست؟

فرض کنید شما ۱۰۰ دلار دارایی دارید و هیچ معامله‌ی بازی هم ندارید. در این حالت بالانس شما ۱۰۰ دلار است، اما زمانی که یک معامله باز می‌کنید، عدد بالانس شما تا تعیین تکلیف معامله همان ۱۰۰ دلار خواهد بود. اکوئیتی شما نیز در هر لحظه به صورت زنده میزان سود یا ضرر شناور یک معامله در حال انجام را نشان می‌دهد.

بالانس در فارکس
به تعبری دیگر میزان پولی که در حساب معاملاتی خود سرمایه گذاری کرده اید، بالانس در فارکس می گویند.

حالا فرض کنید که معامله شما با ۱۰ دلار سود بسته شود، در این لحظه بالانس شما به ۱۱۰ دلار تغییر خواهد کرد. پس در واقع بالانس میزان دارایی شما در حالت بسته بودن تمام معاملات می‌باشد.

روش محاسبه بالانس

محاسبه بالانس بسیار ساده است و خود متاتریدر این کار را برای شما انجام می‌دهد. همان‌طور که در پاراگراف بالا گفتیم، زمانی که هر بار یک‌ترید شما بسته شود، میزان سود و ضرر بسته‌شده روی بالانس شما اضافه یا کم می‌شود و به این ترتیب Balance شما ساخته خواهد شد.

کل میزان دارایی تثبیت‌شده شما که در حسابتان وجود دارد را بالانس می‌نامند. زمانی که در ابتدای روز می‌خواهید معاملات را شروع کنید، بالانس اولیه شما میزان موجودی پول شماست که باید برای معاملات خود برنامه‌ریزی کنید.

مشاهده بالانس حساب

برای مشاهده بالانس در متاتریدر می‌توانید به بخش پایین این پلتفرم معاملاتی رجوع کنید. همان‌طور که در عکس زیر می‌بینید.

مشاهده بالانس حساب
همه اطلاعات حساب و سابقه معاملاتی را می‌توان در پنجره ترمینال در پایین صفحه پلتفرم اختصاصی خود مشاهده کرد.

بالانس در حال حاضر 9915 دلار است، اما اگر دقت کنید میزان اکوئیتی کمی بیشتر است و روی 9921 دلار قرار دارد. دلیل این مسئله در آن است که یک معامله باز وجود دارد که در حال حاضر 6 دلار در سود دارد. اگر این معامله بسته شود میزان بالانس و اکوئیتی هم برابر می‌شود. پس بالانس به معنای دارایی واقعی در حسابتان است.

بالانس بر روی چه مواردی می‌تواند تاثیر بگذارد؟

میزان بالانس شما روی همه فاکتورهای دیگر مانند مارجین و اکوئیتی به صورت مستقیم تاثیر گذار است. در واقع بالانس اولیه شما تعیین می‌کند که شما چه میزان مارجین خواهید داشت و تا چه میزان می‌توانید معامله جدید باز کنید. بالانس دارایی اصلی شماست و میزان سود و ضرر شما نشان می‌دهد در چه وضعیتی قرار دارد. تمام مباحث مدیریت مالی، باز کردن ترید و میزان ریسک به ریواردی که می‌خواهید در معاملات خود داشته باشید باید از روی میزان بالانس یا همان موجودی شما سنجیده شود.

روش حفظ بالانس مثبت

حفظ کردن بالانس مثبت به معنای داشتن یک برنامه مالی صحیح با مدیریت ریسک و مدیریت مالی برای کل تریدهایی است که می‌خواهید انجام دهید. به طور کلی بالانس دارایی شماست. داشتن معاملات صحیح، دوری از ریسک، ریسک به ریوارد مناسب و همچنین مدیریت ریسک‌های بازار، پرهیز از شرایط آشفته و دوری از تایم خبر می‌تواند در حفظ بالانس شما کمک قابل توجهی داشته باشد.

آنچه در مقاله بالانس در فارکس خواندیم:

همان‌طور که در مقاله بالانس در فارکس (Balance) چیست؟ خواندیم، بالانس به میزان دارایی تثبیت‌شده گفته می‌شود که میزان واقعی آن را زمانی می‌توانید ببینید که همه معاملات شما بسته است. بالانس نقش قابل توجهی در مدل برنامه‌ریزی مالی شما دارد. حفظ بالانس، بزرگ‌ترین اولویت هر معامله‌گر در فارکس است.

سوالات متداول
بالانس چیست؟
بالانس به میزان دارایی شما گفته می‌شود، هر تریدی که با سود یا ضرر بسته شود، پس از بسته شدن روی بالانس شما تاثیر می‌گذارد.
اکوئیتی چیست؟
به میزان شناور دارایی شما به علاوه میزان سود و ضرر کل معاملاتی که در جریان است را اکوئیتی می‌گویند.
اهمیت بالانس در چیست؟
درواقع بالانس میزان دارایی شماست، هرچقدر که بالانس کمتر شود میزان مارجین و پول دست شما برای ترید کردن کاهش پیدا خواهد کرد.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

فهرست مطالب

تبلیغات

امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران