خانه > مقالات > بازار فارکس چه ساعتی بسته میشود؟

بازار فارکس چه ساعتی بسته میشود؟

امتیاز:5

با افزایش علاقه به معاملات فارکس، برای معامله‌گران زیادی این سوال پیش می‌آید که “ساعت کار بازار فارکس ساعت چگونه است؟“، “بازار فارکس چه ساعتی بسته میشود؟” و غیره. اگر سوال شما نیز در این دسته قرار دارد، ما در این مقاله همه چیز را در مورد ساعت کار فارکس بررسی خواهیم کرد. با ادامه مطلب همراه ما باشید.

چه زمانی فارکس بسته میشه

ساعت کار بازار فارکس

بازار فارکس ۲۴ ساعت شبانه روز و ۵ روز هفته در سراسر جهان باز است.از آنجایی که فارکس فاقد یک بازار فیزیکی مرکزی است، معاملات فارکس از طلوع خورشید پیروی می‌کنند و با ادامه سشن‌های معاملاتی از یک کشور به کشور دیگر رو به جلو می‌رود تا جایی که ساعات بازار به طور منظم همپوشانی داشته باشد. به عنوان یک قاعده کلی، ساعات کاری بازار ارز از دوشنبه تا جمعه است و در تعطیلات آخر هفته جهانی که بانک‌های بزرگ تعطیل هستند، متوقف می‌شود.

بازار فارکس چه ساعتی بسته میشود؟

در نتیجه، بازار فارکس معمولا به چهار سشن یا جلسه معاملاتی عمده طبقه‌بندی می‌شود: سشن توکیو، لندن، نیویورک و سیدنی. با این سشن‌ها که چندین منطقه زمانی را پوشش می‌دهند، تریدرها می توانند در هر زمانی از روز دست به معامله بزنند. حتی اگر در قید و بند زمان هستید و هر روز فقط یک ساعت فرصت دارید، باز هم بازاری باز و آماده برای معامله برای شما وجود خواهد داشت.

فارکس چه ساعتی بسته می‌شود؟

این بازار در اولین سشن یعنی سیدنی، صبح دوشنبه آغاز می‌شود که ساعت ۱:۳۰ بامداد دوشنبه به وقت ایران است. سپس فارکس در آخرین سشن یعنی نیویورک، هنگام عصر بسته خواهد شد که معادل ساعت ۱:۳۰ بامداد شنبه به وقت ایران است. فارکس از ساعت باز شدن در سشن سیدنی تا ساعت بسته شدن در سشن نیویورک در جمعه، به‌صورت یکسره باز است ولی بین ساعات ۱۰:۳۰ شب تا ۱:۳۰ بامداد که معامله‌گران آمریکایی کار خود را تعطیل می‌کنند و معامله‌گران استرالیایی ترید خود را آغاز می‌کنند، معاملات کمی کند می‌شود.

بازار فارکس 24 ساعت شبانه روز و 5 روز هفته در سراسر جهان باز است.از آنجایی که فارکس فاقد یک بازار فیزیکی مرکزی است، معاملات فارکس از طلوع خورشید پیروی می‌کنند و با ادامه سشن‌های معاملاتی از یک کشور به کشور دیگر رو به جلو می‌رود تا جایی که ساعات بازار به طور منظم همپوشانی داشته باشد.

زمان بندی سشن های فارکس به وقت ایران

همانطور که گفتیم فارکس دارای 4 سشن اصلی سیدنی، توکیو، نیویورک و لندن است که ساعت باز و بسته شدن مشخصی دارند و گاهی اوقات ساعت کار آن‌ها با هم همپوشانی خواهند داشت که این تایم بهترین زمان برای معامله است، اما باید بدانید که به دلیل تغییرات ساعت در برخی کشورها و ثابت ماندن آن در برخی دیگر، همچنین به خاطر قرار داشتن سیدنی در نیمکره جنوبی که فصول آن برعکس تغییر می‌کند، سشن های فارکس به وقت ایران ثابت نیست و گاهی تا 2 ساعت هم تغییر خواهند کرد.

زمان بندی سشن های فارکس به وقت ایران
4 سشن اصلی بازار فارکس در لندن،سیدنی،توکیو و نیویورک است و ساعت سشن های فارکس به وقت ایران را مشاهده می کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به طور کلی ساعت سشن های فارکس به وقت ایران، به شرح زیر است:

  1. سشن سیدنی استرالیا: 1:30 بامداد تا 10:30 شب؛
  2. سشن توکیو: 3:30 بامداد تا 12:30 شب؛
  3. سشن لندن: 11:30 صبح تا 20:30 شب؛
  4. سشن نیویورک: 16:30 عصر تا 1:30 بامداد.

چرا بازار فارکس 24 ساعته باز است؟

بازار فارکس تنها بازار مالی است که در یک دوره 24 ساعته و 5 روز در هفته باز است. این به دلیل مناطق زمانی مختلف بین‌المللی آن است. با این ساعات طولانی معاملات، حجمی که در بازار فارکس معامله می‌شود، بسیار بزرگتر از هر بازار دیگری است.

آنچه در مقاله ساعت بسته شدن بازار فارکس خواندیم:

همانطور که در این مقاله متوجه شدید فارکس یک بازار 24 ساعت و پویاست که در همه روزهای هفته بجز تعطیلات پایان هفته اروپایی باز می‌باشد. این بازار از بامداد روز دوشنبه ساعت 1:30 به وقت ایران شروع به کار می‌کند و در بامداد روز شنبه ساعت 1:30 کار خود را به اتمام می‌رساند. البته این ساعت به دلیل تغییر ساعت و فصول در کشورهای جهان، در طول سال تا 2 ساعت هم متغیر است.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

فهرست مطالب

تبلیغات

امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران