خانه > مقالات > اسکریپت در متاتریدر

اسکریپت در متاتریدر

امتیاز:5

اسکریپت‌ها در متاتریدر به ابزارهای کمکی گفته می‌شود که از طریق برنامه نویسی ایجاد می‌شود و بخش زیادی از دستوراتی که می‌خواهید روی پلتفرم معاملاتی اجرا کنید را خودکار می‌کند. همین مسئله اهمیت اسکریپت نویسی را در متاتریدر چند برابر می‌کند. البته اسکریپت‌های رایگان یا پولی زیادی نیز قبلاً توسط معامله‌گران دیگر ایجاد شده‌اند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. ما در این مقاله اهمیت اسکریپت در متاتریدر را به صورت کامل برای شما شرح خواهیم داد.

اسکریپت در متاتریدر چیست؟

اسکریپت در متاتریدر چیست؟

به نوشتن برنامه در متاتریدر که کمک کند شما بخشی از کارهای معاملاتی خود را به صورت خودکار انجام دهید اسکریپت گفته می‌شود. اسکریپت‌های زیادی به صورت معمول در خود متاتریدر وجود دارد، از اسکریپت تنظیم پندینگ اردرها گرفته تا حد سود و ضرر برای سفارشات، تعیین میزان حجم و غیره. اسکریپت یک دستیار خودکار و اتوماتیک است که بر اساس تنظیماتی که روی آن اعمال می‌کنید بخشی از فرایند معامله کردن را برای شما انجام می‌دهد. اگر به یادگیری نرم افزار متاتریدر علاقه مند هستید مقاله آموزش صفر تا صد متاتریدر را مطالعه کنید.

کاربرد اسکریپت در متاتریدر

متاتریدر یک پلتفرم کد باز است که همین ویژگی آن کمک می‌کند، شما با زبان برنامه نویسی MQL بتوانید هر ابزاری که به ذهنتان می‌آید را ایجاد کنید. زمانی که شما به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل می‌شوید ممکن است نیاز به ابزارهای زیادی داشته باشید، مثلاً بخواهید با یک دکمه، حد سود و ضرر در چند معامله شما هم‌زمان ایجاد شود، یا آلارمی بسازید که در یک موقعیت یا ساعت خاص روی ارزهایی که نمی‌توانید آن‌ها را دائماً چک کنید به شما هشدار دهد.

همه این موارد خودکاری که نیاز دارید تا فرایند ترید کردن شما ساده‌تر شود، از طریق نوشتن اسکریپت برای متاتریدر قابل انجام است. پس اسکریپت کاربردهای فراوان و بی‌نهایتی برای شما دارد و کد باز بودن متاتریدر کمک می‌کند تا از یک آلارم ساده تا پیچیده‌ترین روش‌های معاملاتی خودکار یا مدیریت سرمایه خود را تبدیل به فرایندهای خودکار کنید.

آموزش کار با اسکریپت در متاتریدر

همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید برای اجرای اسکریپت‌های آماده در متاتریدر می‌توانید وارد بخش Insert شود، روی Scripts کلیک کنید و اسکریپت‌های موجود را مشاهده کنید.

آموزش کار با اسکریپت در متاتریدر
با کلیک روی نوار بالایی و انتخاب scripts می توانید انوع اسکریپت ها را مشاهده کنید.

اما اگر خودتان یک اسکریپت ساخته‌اید و می‌خواهید آن را وارد متاتریدر کنید تا بتوانید از آن استفاده نمایید، کافی است پس از کلیک روی Tools روی Option کلیک کرده و هر دو تیک Allow DLL را بزنید تا امکان استفاده از اسکریپت برای شما فراهم شود.

واردکردن اسکریپت خودتان در متاتریدر
برای استفاده از امکانات استفاده از اسکریپت می توانید از بخش Option اقدام کنید.

سپس باید اکسپرتی که نوشته‌اید را در فایل محل نصب متاتریدر، در فولدر Expert کپی کنید و دوباره به متاتریدر بروید.

Expert کردن در فولدر محل نصب متاتریدر
اسکریپت نوشته شده توسط خودتان را در محل نصب متاتریدر Expert کنید.

در متاتریدر اکسپرت را باز کنید و روی چارت خود اضافه کنید تا بتوانید استفاده نمایید.

بازکردن اکسپرت و اضافه کردن روی چارت
با اضافه کردن چارت می توانید بطور کامل از امکانات متاتریدر استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر با اسکریپت حتما در ادامه مقاله همراه ما باشید.

اسکریپت به ابزارهای کمکی گفته می‌شود که می‌توانند یک دستور کاری را در متاتریدر برای شما به صورت خودکار انجام دهند. اسکریپت‌ها به زبان MQL نوشته می‌شوند.

با چه نرم‌افزاری اسکریپت بنویسیم؟

اگر بخواهیم اسکریپت‌های اختصاصی ایجاد کنید، احتمالاً سوالتان این است که با چه نرم‌افزاری باید این کار انجام شود. خود متاتریدر یک فضای اسکریپت نویسی به نام MetaEditor دارد که هنگام نصب متاتریدر به صورت خودکار روی سیستم شما نصب خواهد شد.

در این نرم‌افزار، می‌توانید به زبان برنامه نویسی MQL هر اسکریپتی که مدنظرتان است را نوشته و پس از گرفتن خروجی، روی متاتریدر نصب کنید. متاتریدر یا mql5 یک سایت جامع و معتبر است که تریدرهای زیادی از سرتاسر جهان به آن متصل می‌شوند تا بتوانند پلتفرم معاملاتی متاتریدر را دانلود کرده و علاوه بر آن از دیگر خدمات آن سایت نیز استفاده کنند. نحوه اتصال حساب به mql5 بسیار راحت است و نیازمند ساخت اکانت در این سایت است.

مزایا و معایب استفاده از اسکریپت در متاتریدر

حالا که با اسکریپت در متاتریدر به صورت کامل آشنا شدید، بد نیست کمی هم درباره مزایا و معایب آن بدانید.

مزایای اسکریپت معایب اسکریپت
بالا بردن سرعت و دقت در تریدها نیاز به تسلط روی زبان MQL دارد
خودکار شدن بخش عمده‌ای از فرایندهای معاملاتی

آنچه در مقاله اسکریپت در متاتریدر خواندیم:

به ابزارهای کمکی برای خودکار کردن بخشی از معاملاتی که انجام می‌دهید اسکریپت گفته می‌شود، مثلاً بستن تمامی معاملات در یک میزان سود خاص، یا مشخص کردن حد سود و ضررها به اندازه مشخص و به صورت اتوماتیک، نیاز به اسکریپت دارند. اسکریپت در متاتریدر کمک می‌کنند تا فرایندهای معاملاتی شما ساده و خودکار شود. در حال حاضر اسکریپت‌های زیادی برای متاتریدر وجود دارد، اما ویژگی خوب این پلتفرم در این است که می‌توانید هر اسکریپتی که مد نظر است را نیز برای آن ایجاد کنید.

سوالات متداول
اسکریپت چیست؟
اسکریپت چیزی شبیه به پلاگین است که روی متاتریدر نصب می‌شود و یک دستور عموماً تکراری را طبق درخواست و تنظیمات شما انجام می‌دهد. مثلاً تعیین حد سود یا ضرر به صورت خودکار برای همه معاملات.
با چه نرم‌افزاری اسکریپت متاتریدر بنویسیم؟
از طریق نرم‌افزار MetaEditor می‌توانید هر نوع اسکریپتی که می‌خواهید را برای متاتریدر بنویسید.
زبان برنامه نویسی اسکریپت متاتریدر چیست؟
برای نوشتن اسکریپت در متاتریدر باید از زبان برنامه نویسی MQL که یک زبان ویژه همین پلتفرم است، استفاده کنید.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

فهرست مطالب

تبلیغات

امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران