خانه > مقالات > متاتریدر مولتی ترمینال چیست؟

متاتریدر مولتی ترمینال چیست؟

متاتریدر مولتی ترمینال، نسخه‌ای از پلتفرم معاملاتی متاتریدر است که به شما اجازه می‌دهد به صورت هم‌زمان بیش از 100 حساب معاملاتی از انواع مختلف حساب را روی یک متاتریدر باز کنید و آن‌ها را به صورت همزمان مدیریت نمایید. بیشتر افرادی که با چندین حساب کار می‌کنند، می‌توانند به راحتی مدیریت حساب‌های خود را از طریق متاتریدر مولتی ترمینال انجام دهند.

متاتریدر مولتی ترمینال چیست؟

متاتریدر چیست؟

متاتریدر مشهورترین پلتفرم معاملاتی جهان است که است که توسط شرکت MQL به صورت رایگان و کد باز عرضه شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد متاتریدر مقاله صفر تا صد متاتریدر را مطالعه کنید.

متاتریدر چیست؟
متاتریدر یک پلتفرم تجارت الکترونیکی است که به طور گسترده توسط معامله‌گران خرده‌فروشی ارز خارجی در بازار فارکس استفاده می‌شود.

متاتریدر مولتی ترمینال چیست؟

متاتریدر مولتی ترمینال نیز یکی دیگر از نسخه‌های متاتریدر ۴ است، همان‌طور که از نامش پیداست این پلتفرم اجازه می‌دهد شما چند حساب کاربری را به صورت همزمان روی یک متاتریدر باز کرده و آن‌ها را مدیریت کنید. مثلاً اگر تریدر حرفه‌ای هستید که چند حساب دارید یا اینکه حساب‌های زیادی از سرمایه‌گذاران خود را مدیریت می‌کنید، می‌توانید همه حساب‌ها را به صورت هم‌زمان روی مولتی ترمینال لاگین کرده و آن‌ها را هماهنگ با هم مدیریت کنید. مولتی ترمینال کمک می‌کند که دیگر نیازی به نصب کردن چند متاتریدر نداشته باشید.

مزایای استفاده از متاتریدر مولتی ترمینال چیست؟

از مهم‌ترین مزایای متاتریدر مولتی ترمینال، می‌توان به عدم نیاز به نصب چند متاتریدر اشاره کرد، یعنی شما در یک متاتریدر همه حساب‌های معاملاتی را خواهید داشت و دیگر نیاز نیست دائماً متاتریدرهای مختلف را باز و بسته نمایید. در واقع با یک کلیک می‌توانید بین حساب‌ها سوئیچ کنید. همچنین متاتریدر مولتی ترمینال کمک می‌کند تا بتوانید معاملات هماهنگ و هم‌زمان را تعریف کرده و مثلاً با یک سفارش، معاملات را هم‌زمان روی چندین حساب مختلف باز کنید یا ببندید. به طور کلی برای تریدری که در حال مدیریت چند حساب است، پلتفرم مولتی ترمینال کمک می‌کند تا به سهولت و سرعت بالا چند حساب را مدیریت کند و ذهنش درگیر متاتریدرهای مختلف نبشد.

پلتفرم متاتریدر Multi Terminal این امکان را می‌دهد که چند حساب معاملاتی مختلف را باز کرده و به صورت هم‌زمان همه حساب‌ها را مدیریت کنید.

چطور از متاتریدر مولتی ترمینال استفاده کنیم؟

برای اینکار ابتدا نسخه مولتی ترمینال را دانلود کرده و مثل روال معمول متاتریدر، آن را نصب کنید، سپس باید در قدم اول در قسمت Option سرور حساب و مشخصات آن را وارد کرده و لاگین کنید.

چطور از متاتریدر مولتی ترمینال استفاده کنیم؟
شرکت متاکوتس (MetaQuotes) در سال 2006 متاتریدر مولتی ترمینال را به به بازار ارائه داد.

در مرحله بعدی برای اینکه یک اکانت اضافه کنید، از بخش منو روی گزینه New Account کلیک کنید. مانند تصویر زیر، مشخصات اکانت جدیدی که می‌خواهید آن را نیز بالا بیاورید وارد کرده تا لاگین شود.

به این ترتیب می‌توانید هر تعداد اکانتی که مدنظرتان است را لاگین کنید.

اضافه کردن حساب در متاتریدر مولتی ترمینال
در متاتریدر مولتی ترمینال همزمان 100 حساب به متاتریدر وصل می شود.

سپس فهرستی از حساب‌ها را مشاهده می‌کنید و می‌توانید به راحتی با کلیک روی هرکدام بین حساب‌ها سوئیچ کرده و هرکدام که لازم است را مدیریت کنید.

مدیریت حساب های متاتریدر
تریدرها می توانند همزمان چند حساب ریل و دمو را مدیریت کنند.

دقت داشته باشید که باید سرورها یکی باشند، یعنی حساب‌ها از یک بروکر مشخص باشند، اما مشکلی ندارد که نوع حساب‌ها متفاوت باشند. به همین دلیل اگر می‌خواهید از متاتریدر مولتی ترمینال استفاده کنید لازم است تا نسخه آن را از بروکر خود دانلود کنید.

آنچه در مقاله متاتریدر مولتی ترمینال خواندیم:

در مقاله متاتریدر مولتی ترمینال چیست؟ متوجه شدیم که متاتریدر مولتی ترمینال نسخه‌ای از متاتریدر است که امکان باز نگه داشتن و مدیریت هم‌زمان چند حساب معاملاتی مختلف را به شما می‌دهد. این کار کمک می‌کند تا معامله‌گران حرفه‌ای که مدیریت چند حساب را بر عهده دارند، دیگر نیاز به باز و بسته کردن مدام متاتریدر نداشته باشند و روی یک متاتریدر چندین حساب معاملاتی را به راحتی باز کنند.

سوالات متداول
بهترین نسخه متاتریدر مولتی ترمینال چیست؟
بهترین نسخه مولتی ترمینال نسخه 4 است که اکثر بروکرهای حرفه‌ای آن را به شما ارائه می‌دهند و می‌توانید برای مدیریت چندین حساب معاملاتی از آن استفاده کنید.
متاتریدر مولتی ترمینال چیست؟
متاتریدر مولتی ترمینال به متاتریدری گفته می‌شود که از طریق آن می‌توانید حتی تا 100 حساب معاملاتی را به صورت هم‌زمان باز کرده و فرایند نظارت یا باز و بسته کردن هم‌زمان معاملات را با یک کلیک انجام دهید.
مهم‌ترین ویژگی متاتریدر مولتی ترمینال چیست؟
مهم‌ترین ویژگی متاتریدر مولتی ترمینال بالا رفتن سرعت عملکرد و صرفه‌جویی در وقت برای افرادی است که چندین حساب را به صورت هم‌زمان مدیریت می‌کنند.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

فهرست مطالب

تبلیغات

تبلیغات

آخرین مقالات عمومی

فارکس یک بازار 24 ساعته است، اما حجم معاملات و تعداد تریدرهای آن در تمام ساعات شبانه‌روز برابر نیست، زیرا در برخی ساعات تریدرهای بیشتری در بازار حضور دارند و روندهای قیمتی قدرتمندتری شکل می‌گیرند. علت وجود چنین تفاوت‌هایی، وجود سشن‌های معاملاتی مختلف در فارکس است. همچنین همپوشانی برخی از این سشن‌ها باعث اوج‌گیری معاملات‌ در فارکس می‌شود. اگر در فارکس مشغول معامله هستید، شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه می‌توانید از ساعت هر سشن معاملاتی در پلتفرم متاتریدر 5 اطلاع پیدا کنید. برای اطلاع از اینکه هر زمان از روز، در کدام سشن قرار دارد، می‌توان از ابزار مختلفی استفاده کرد که یکی از این ابزارها، اندیکاتور سشن برای متاتریدر 5 است. در ادامه این مطلب مفصل در این مورد توضیح خواهیم داد.

وقتی صحبت از مبادله ارزهای دیجیتال می‌شود، یکی از بهترین بسترهایی که می‌توانید از آن استفاده کنید صرافی ارز دیجیتال متمرکز است! گرچه این صرافی‌ها امروزه بسیار مورد استفاده کاربران ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرند، اما برای استفاده از آن باید دقیقا بدانید که صرافی متمرکز چیست و چه ویژگی‌‌هایی دارد، درغیر این صورت نمی‌توانید آنطور که باید از وجود این صرافی‌ها بهره ببرید. تا آخر مطلب صرافی متمرکز چیست؟ با ما همراه باشید تا به‌طور کامل با ویژگی‌های صرافی متمرکز، مزایا، معایب و امنیت آن آشنا شوید.

در بازار ارزهای دیجیتال که همواره درحال تحول است، صرافی‌‌ ارز دیجیتال به‌عنوان بستری برای مبادله این ارزها نقش حیاتی ایفا می‌کند! این صرافی‌ها را می‌توان بازارهایی دیجیتالی، مشابه با صرافی‌های بازار بورس درنظر گرفت. انواع صرافی ارز دیجیتال وجود دارد که خدمات و ویژگی‌های متفاوتی ارائه می‌کند. بنابراین، نمی‌توان بدون آگاهی درمورد صرافی‌های ارز دیجیتال، صرافی مورد نظر متناسب با نیاز خود را پیدا کرد. در این مطلب با همراه باشید تا به‌طور کامل به این سوال که صرافی ارز دیجیتال چیست؟ پاسخ دهیم. درآخر، نکاتی را بررسی می‌کنیم که برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر به‎‌کارتان می‌آید.

در دنیای امروز، ارز دیجیتال (رمزارز – کریپتو کارنسی) به یک مفهوم رایج در بین سرمایه‌گذاران، تریدرها یا حتی مردم عادی تبدیل شده است. به‌خصوص، با عرضه ارزهای دیجیتال‌ جدید به بازار و پیشرفت رو به بالای ارزهای دیجیتال قدیمی، اشتیاق افراد برای آشنایی با رمزارزها و نحوه خرید آنها همواره افزایش می‌یابد. در این مطلب، ما به‌طور کامل به این سوال که کریپتو کارنسی یا ارز دیجیتال چیست؟ پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید تا با ارز دیجیتال، بلاکچین، صرافی کریپتوکارنسی و هر مفهوم مرتبط دیگری که ذهن شما را درگیر کرده است، آشنا شوید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران