خانه > مقالات > پندینگ اردر چیست؟ + انواع پندینگ اردر(Pending order)

پندینگ اردر چیست؟ + انواع پندینگ اردر(Pending order)

امتیاز:5

پندینگ اردر به گذاشتن سفارش‌های معلق گفته می‌شود که با در آینده با رسیدن قیمت به آن، سفارش باز می‌شود. کاربران از این ویژگی برای گذاشتن سفارش در محل‌هایی استفاده می‌کنند که منتظر هستند قیمت به آنجا برسد. در این مقاله کاربرد و نحوه استفاده از آن را به شما آموزش خواهیم داد.

پندینگ اردر چیست؟

پندینگ اردر در فارکس چیست؟

به طور کلی سفارشات به چند روش در بازار فارکس گذاشته می‌شود: مارکت اردر که با زدن دکمه آن بلافاصله معامله در محلی که قیمت بازار وجود دارد باز می‌شود. و پندینگ اردر که قرار است در آینده با رسیدن قیمت به آن، معامله باز شود. پس پندینگ اردر به معنای سفارش معلق در آینده می‌باشد که قرار است فعال شود.

پندینگ اردر در فارکس چیست؟
pending order از روش‌های ترید در فارکس است که معامله‌گر را از ضرر و زیان‌های بزرگ محافظت می‌کند.

انواع مختلفی از پندینگ اردر بر اساس موقعیت معامله شما در بازار وجود دارد که در ادامه کاربرد آن را خواهید فهمید.

کاربرد Pending order در فارکس

بسیاری از تریدرها بخصوص آن‌هایی که سوئینگ تریدینگ انجام می‌دهند و تحلیل‌های بلندمدتی دارند، ممکن است تحلیلی انجام دهند که بازار فاصله زیادی با رسیدن به محل مورد نظر آن‌ها داشته باشد. به همین دلیل در آنجا یک نوع پندینگ اردر قرار می‌دهند و حتی ممکن است دیگر پای چارت نباشند، اما بازار به محض رسیدن به سفارس کاربر، اتوماتیک سفارش را باز می‌کند. عموماً پندینگ اوردر همراه با حد سود و حد ضرر بوده و قیمت باز شدن معامله نیز در آن تعیین شده است.

پندینگ اردر در فارکس به نوعی سفارش‌گذاری برای آینده گفته می‌شود. یعنی شما می‌توانید محلی را تعیین کنید که در آینده سفارش شما در آنجا باز شود و اگر جلوی چارت نباشید نیز سفارش اجرا خواهد شد.

انواع پندینگ اردر

انواع مختلفی از سفارشات معلق وجود دارد که معمولاً در معاملات فارکس استفاده می‌شود:

  • Buy stop: اردر بالاتر از قیمت فعلی بازار قرار می‌گیرد و زمانی که قیمت به سطح مشخص‌شده برسد یا از آن فراتر رود، اجرا می‌شود. برای ورود به موقعیت خرید با پیش‌بینی ادامه افزایش روند از این مدل اردر استفاده می‌شود.
  • Sell stop: گذاشتن اردر فروش در قیمتی کمتر از قیمت فعلی بازار قرار می‌گیرد و زمانی که به سطح مشخص‌شده یا به زیر آن برسد، اردر باز می‌شود. این سفارش برای ورود به یک موقعیت فروش با پیش‌بینی ادامه سقوط قیمت استفاده می‌شود.
  • Buy limit: سفارش خرید زیر قیمت فعلی بازار قرار می‌گیرد و زمانی که قیمت به سطح مشخص‌شده برسد یا کمتر شود، اجرا می‌شود. این سفارش برای ورود به موقعیت خرید با قیمت مناسب‌تر استفاده می‌شود.
  • Sell limit: در این مدل، سفارش فروش بالاتر از قیمت فعلی بازار قرار می‌گیرد و زمانی که قیمت به سطح مشخص‌شده برسد یا از آن فراتر رود، اجرا می‌شود. سل لیمیت برای ورود به یک موقعیت فروش با قیمت مناسب‌تر استفاده می‌شود.

بعد از بررسی انواع پندینگ اردر مزایا و معایب پدینگ اردر را بیان می کنیم.

مزایا و معایب Pending order

پندینگ اردر بسیار کاربردی است. زمانی که تحلیل شما انجام شده و می‌خواهید قطعاً وارد معامله شوید، ولی ممکن است در آن زمان جلوی چارت نباشید، می‌توانید پندینگ اردر بگذارید.

مزایا پندینگ اوردر

از مزایای پندینگ اردر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتوماسیون: معامله‌گران می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی خود را با از پیش تعریف کردن نقاط ورود و خروج خودکار کنند. این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد حتی زمانی که قیمت بازار به قیمت معامله آن‌ها نرسیده است، سفارش ثبت کنند.
  • دقت: پندینگ اردر به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا در سطوح قیمتی خاص، وارد معاملات شوند، خطر لغزش را کاهش داده و از اجرای دقیق‌تر معامله اطمینان حاصل کنند.
  • مدیریت ریسک: با تعیین نقاط ورود و خروج از پیش تعریف‌شده، معامله‌گران می‌توانند استراتژی‌های مدیریت ریسک را اجرا کرده و قرار گرفتن در معرض نوسانات بازار را کنترل کنند.

با وجود تمامی موارد بالا، عیب پندینگ اردر این است که تحلیل لحظه‌ای ندارید. یعنی فرضاً شما یک نقطه را برای ورود به معامله به عنوان Buy در نظر گرفته‌اید، اما بازار وقتی به پندینگ اردر شما می‌رسد، شرایط آن متفاوت می‌شود. در آن زمان اگر شما جلوی چارت نباشید معامله شما فعال خواهد شد و این ممکن است ضررده باشد.

نحوه افزودن پندینگ اردر در متاتریدر

برای اینکه در متاتریدر پندینگ اردر بگذارید، روی Order کلیک کنید تا صفحه زیر باز شود. سپس Type را روی گزینه Pending Order قرار دهید، بعد از آن دوباره در Type پایین‌تر، نوع سفارش پندینگ اوردر را انتخاب نمایید.

نحوه افزودن پندینگ اردر در متاتریدر
طبق تصویر برای ایجاد pending order ، از منوی (Order) در بالای پنجره متاتریدر استفاده کنید.

سپس قیمت ورود، استاپ لاس و تارگت حد سود خود را مشخص کنید تا سفارش شما روی چارت ثبت شود.

آنچه در مقاله پندینگ اردر چیست؟ خواندیم:

همان‌طور که متوجه شدید، پندینگ اردر، ابزار ارزشمندی برای معامله‌گران بازار فارکس است که به آن‌ها امکان می‌دهد در آینده در سطوح قیمتی از پیش تعیین‌شده وارد معاملات شوند. با استفاده از پندینگ اردر، معامله‌گران می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی خود را خودکار کنند، دقت در اجرای معاملات را بهبود بخشند و تکنیک‌های مدیریت ریسک موثر را پیاده‌سازی نمایند. درک نحوه استفاده موثر از سفارشات معلق برای موفقیت در معاملات فارکس و مدیریت ریسک در بازارهای مالی ضروری است.

سوالات متداول
پندینگ اردر چیست؟
به نوع سفارش‌گذاری برای باز شدن معامله در آینده، پندینگ اردر گفته می‌شود.
بزرگ‌ترین اشکال پندینگ اردر چیست؟
مشکل سفارش معلق بازار این است که اگر پای چارت نباشید، ممکن است تغییر شرایط بازار را متوجه نشوید، اما باز هم سفارش شما به صورت خودکار اجرا خواهد شد.
نکته مهم در پندینگ اردر چیست؟
هنگام پندینگ اردر دقت داشته باشید که اسپرد را نیز در نظر بگیرید، چون ممکن است اسپرد باعث شود علی‌رغم رسیدن قیمت به سفارش شما، باز هم سفارش باز نشود.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

فهرست مطالب

تبلیغات

امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران