خانه > مقالات > چگونه حساب واقعی فارکس باز کنیم؟

چگونه حساب واقعی فارکس باز کنیم؟

امتیاز:5

بازار ارز که با نام دیگر بازار فارکس شناخته می‌شود، قدمتی به اندازه ارزهای ملی دارد. این بازار به بزرگ‌ترین بازار مالی روی کره زمین تبدیل شده است، اما مدت زیادی از دسترسی آسان مردم به ترید آنلاین در آن نمی‌گذرد که این کار هم مستلزم باز کردن حساب واقعی فارکس است. در این مقاله با هم یاد می‌گیریم که چگونه حساب واقعی فارکس باز کنیم؟ پس همراه ما باشید.

چگونه حساب واقعی فارکس باز کنیم؟

مراحل باز کردن حساب واقعی فارکس

از آغاز عصر اینترنت در دهه ۱۹۹۰، کارگزاری‌ها یا بروکرهای فارکس به وجود آمدند که به معامله‌گران اجازه دادند تا ترید را در بستری آسان تجربه کنند. افتتاح حساب برای معاملات فارکس در این بروکرها تا حدودی مشابه افتتاح حساب بانکی یا افتتاح حساب در کارگزاری‌های بورس داخلی است. با این حال، قبل از شروع معامله در بازار ارز فارکس، مفید است که باز کردن حساب واقعی فارکس را یاد بگیرید. در ادامه این مراحل را توضیح خواهیم داد.

مراحل بازکردن حساب واقعی در فارکس عبارت اند از:

  1. بروکر مناسب را پیدا کنید؛
  2. ثبت نام کنید؛
  3. حساب خود را انتخاب کنید.

در ادامه هریک از این مراحل را به طور کامل بررسی می کنیم:

بروکر مناسب را پیدا کنید

برای معامله ارز در بازار فارکس، یک بروکر ایمن و معتبر پیدا کنید که به ایرانیان هم خدمات می‌دهد. معامله جفت ارزهای به‌عنوان یک فعالیت غیرمتمرکز و آنلاین است که توسط بروکر ساماندهی می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود که معامله‌گران قبل از افتتاح حساب معاملاتی، شهرت کارگزاری را به دقت بررسی کنند. برای انتخاب بروکر مناسب به منظور افتتاح حساب واقعی توصیه می‌کنیم از صفحه بروکر های معتبر استفاده کنید.

می‌توانید این کار را با بررسی رگوله بروکر انجام دهید تا ببینید آیا سابقه فعالیت‌های مثبت است یا خیر. اگرچه همه کارگزاری‌ها، دسترسی به بازار فارکس را فراهم می‌کنند، اما همه آنها یکسان نیستند. قبل از واریز وجه و ترید، ضروری است که اطمینان حاصل کنید که کارگزاری دارای مقررات، مجوز و وضعیت قانونی خوبی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید لیست بروکرهای معتبر و رگوله شده فارکس را مطالعه کنید.

بروکر مناسب را پیدا کنید
برای انتخاب بروکر فارکس باید به اینکه در چه کشوری هستید و فعالیت چه بروکرهایی در آن کشور مجاز است دارند، توجه کنید.

همچنین قبل از افتتاح حساب در مورد خدمات ارائه‌شده توسط بروکر تحقیق کنید. برخی از آنها ممکن است ساده باشند و امکانات زیادی نداشته باشند. برخی دیگر ممکن است پلتفرم‌های معاملاتی متنوع را با به همراه آموزش و تحلیل ارائه دهند که به شما در پوزیشن‌گیری آگاهانه کمک می‌کند.

ضمنا بیشتر معامله‌گران می‌خواهند کمیسیون و هزینه‌های معاملاتی کمتری بپردازند. اغلب، کارگزاری‌های فارکس برای معاملات اسپرد دریافت می‌کنند، که مقدار کمی است. اما، برخی از آن‌ها ممکن است انواع دیگری از کمیسیون دریافت کنند که مقدار آن بیشتر می‌شود. در نظر گرفتن این هزینه‌های اضافی هنگام تعیین سودآوری کلی معاملات شما مهم است.

ثبت نام کنید

پیشرفت تکنولوژی، ثبت نام در بروکر فارکس را به یک فرآیند نسبتا ساده تبدیل کرده است. تمامی فرم‌های ثبت نامی به صورت آنلاین پر شده و در مدت زمان کوتاهی پردازش می‌شوند. این اطلاعات بیشتر در حوزه اطلاعات شخصی قرار می‌گیرد که شامل کشور مبدا، نام، اطلاعات تماس و… می‌شود. با این حال برای احراز هویت نیاز است که مدارکی مبنی بر تایید هویت مانند کارت ملی، پاسپورت و یا مدارک تایید آدرس مانند قبوض خدماتی ارائه دهید.

پس از تکمیل اطلاعات و آپلود مدارک، نام کاربری و رمز عبور خود را انتخاب کرده تا بتوانید از این طریق در سایت لاگین کنید.

 

افتتاح حساب واقعی فارکس در بروکر، مشابه افتتاح سایر حساب‌های مالی است. با این حال، مهم است معامله‌گران شهرت، خدمات و هزینه‌های کارگزاری را قبل از واریز وجه و شروع معامله، به دقت در نظر بگیرند.

حساب خود را انتخاب کنید

افتتاح حساب معاملاتی فارکس پیچیده نیست، اما معامله‌گران برای شروع به چند چیز نیاز دارند که ممکن است از یک کارگزاری به کارگزاری دیگر متفاوت باشد. به طور کلی برای این کار باید وارد وب‌سایت کارگزاری شوید و انواع حساب‌های موجود را بررسی کنید. این حساب‌ها می‌توانند شامل حساب‌های میکرو با حداقل واریزی باشند که برای معامله‌گران مبتدی طراحی شده‌‌اند یا حساب‌هایی با ویژگی‌های پیچیده برای معامله‌گران حرفه‌ای.

توصیه ما این است که قبل از افتتاح حساب واقعی فارکس، حتما به مدت 6 ماه الی 1 سال، به صورت دمو ترید کنید تا روش معامله و استراتژی معاملاتی خود را به خوبی یاد بگیرید، همچنین بتوانید در این حساب آزمون و خطا کنید.

حساب دمو یا مجازی به حسابی گفته می‌شود که کاملا شبیه حساب واقعی است با این تفاوت که شما با پول واقعی سر و کار ندارید و می‌توانید با پول مجازی و بدون محدودیت ترید کنید و آموزش ببینید. هنوز هم بسیاری از معامله‌گران حرفه‌ای از حساب دمو برای تست استراتژی معاملاتی، اکسپرت و یا اندیکاتورها و… از حساب آزمایشی کمک می‌گیرند.

حساب خود را انتخاب کنید
پس از انتخاب کارگزاری مناسب می توانید فرآیند افتتاح حساب را شروع کنید.

سپس ترتیب انتقال وجه به حساب خود را بدهید. این کار ممکن است از راه‌های مختلف ممکن است که بسته به بروکر شما متفاوت است. پس از تامین سرمایه حساب شما، اکنون آماده شروع ترید فارکس هستید. همچنین می توانید برای افتتاح حساب واقعی یا ریل در فارکس مقاله حساب ریل چیست؟ را مطالعه کنید.

آنچه در مقاله چگونه حساب واقعی فارکس باز کنیم خواندیم:

در مقاله چگونه حساب واقعی فارکس باز کنیم؟ آموختیم که چگونه می‌توان با طی کردن چند مرحله ساده در یک بروکر فارکس، افتتاح حساب انجام دهیم. به طور کلی افتتاح حساب فارکس کار پیچیده‌ای نیست و با چند قدم ساده می‌توان این کار را انجام داد. با این حال بسیار مهم است که قبل از باز کردن حساب واقعی در فارکس، حتما چند ماه در حساب دمو ترید کنید و سپس با انتخاب یک بروکر خوب و ایمن، حساب واقعی باز کنید و مشغول ترید شوید.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

فهرست مطالب

تبلیغات

امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران