خانه > مقالات > بهترین زمان معامله نفت در فارکس

بهترین زمان معامله نفت در فارکس

امتیاز:5

یکی از مهم‌ترین پایه‌های اقتصاد جهانی نفت است، کالایی ارزشمند که در حوزه انرژی تاثیرات فراوانی روی تصمیم‌گیری‌های جهانی دارد. در بازار فارکس نیز معامله‌گران می‌توانند از طریق نماد USOIL یا چندین نماد متفرقه دیگر، انواع مختلف نفت را ترید کنند. شاید سوال شما این باشد که چه زمانی بهترین تایم و سشن معاملاتی برای معامله نفت در فارکس است؟ با ما در ادامه همراه شوید تا به این سوال پاسخ دهیم.

بهترین زمان معامله نفت در فارکس

نماد USOIL

همان‌طور که می‌دانید نفت چندین نماد مختلف دارد، از نفت برنت شمال گرفته تا نفت وست اینترمدیت و غیره، ولی یکی از مهم‌ترین نمادهای نفتی که در کل جهان معاملات زیادی روی آن انجام می‌شود و در بازار فارکس نیز بیشتر تریدرها به عنوان نماد نفت روی آن معامله می‌کنند، نماد USOIL است که در واقع نماد نفت خام آمریکا است.

نماد USOIL
منظور از نماد USOIL نماد نفت خام آمریکا در بازار فارکس است که به صورت CFD معامله می‌شود.

با این نکته نیز دقت کنید که نماد نفت خام آمریکا در متاتریدر ۴ و ۵ متفاوت است

ساعت باز شدن بازار نفت در فارکس

بازار نفت در فارکس به‌عنوان بخشی از بازارهای جهانی کالا و ارز عمل می‌کند و زمان باز و بسته شدن آن هم‌زمان با ساعت‌های کاری بازارهای اصلی فارکس است. فارکس به‌طور کلی ۲۴ ساعته و پنج روز در هفته باز است، اما فعالیت‌ها و حجم معاملات در ساعات خاصی از روز بیشتر است که این ساعات به ساعات کاری بازارهای اصلی مالی در نقاط مختلف جهان بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساعات باز و بسته شدن بازار مقاله بازار فارکس چه ساعتی بسته میشود؟ را مطالع کنید.

ساعات کاری بازارهای اصلی فارکس به‌صورت زیر است:

سشن منطقه جغرافیایی ساعت باز شدن ساعت بسته شدن
سیدنی قاره استرالیا ۰۰:۳۰ ۰۸:۳۰
توکیو آسیا ۰۲:۳۰ ۱۰:۳۰
فرانکفورت اروپا ۱۰:۳۰ ۱۸:۳۰
لندن اروپا ۱۱:۳۰ ۱۹:۳۰
نیویورک آمریکا ۱۶:۳۰ ۰۰:۳۰

بازار نفت به‌خصوص در ساعات باز بودن بازارهای لندن و نیویورک بیشترین حجم معاملات را دارد، چرا که این دو بازار اصلی‌ترین مراکز تجارت نفت هستند. بنابراین برای معامله نفت در فارکس، بهترین زمان‌ها معمولاً زمانی است که بازارهای لندن و نیویورک باز هستند، یعنی از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۱۰:۰۰ شب به وقت GMT.

نماد نفت که با USOIL یا WTI شناخته می‌شود یکی از مهم‌ترین نمادهای بخش انرژی در فارکس است که از روی دوشنبه تا جمعه به صورت 24 ساعته می‌توانید آن را مورد معامله قرار دهید.

بهترین زمان معامله نفت در فارکس

زمانی که می‌خواهیم درباره بهترین زمان معامله نفت در فارکس صحبت کنیم، باید ببینیم که تصمیم‌گیرندگان در حوزه نفت و انرژی جهانی چه کشورهایی هستند تا بتوانیم خودمان را با سشن معاملاتی آن‌ها تطبیق دهیم.

بهترین زمان معامله نفت در فارکس
برای یافتن بهترین زمان معامله نفت در فارکس، باید زمانبندی کشورهای پیشرو در زمینه نفت را بررسی کنیم.

می‌دانیم که بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف کننده نفت در جهان ایالات‌متحده آمریکا است. از آنجایی که اقتصاد آمریکا نیز بهترین اقتصاد جهان می‌باشد، پس تمامی تصمیمات برای حرکات اصلی در بازار نفت در سشن نیویورک رخ می‌دهد. بنابراین بهترین زمان برای معاملات نفت در فارکس را می‌توان از ساعت 16:30 عصر به بعد دانست. در این ساعت هم‌پوشانی بازار لندن و نیویورک تا ساعت 19:30 دقیقه کمک می‌کند تا بهترین تایم برای معاملات نفت با بیشترین حجم ممکن ایجاد شود.

بهترین بروکر فارکس برای معاملات نفت

انتخاب بروکر برای معاملات نفت تا حد زیادی به نوع استراتژی معاملاتی شما و حساب بروکر بستگی دارد. یعنی اینکه شما می‌خواهید از اسپرد پایین استفاده کنید یا اینکه قصدتان این است که حسابی بدون کمیسیون داشته باشید. به طور کلی مدل معاملاتی شما تاثیر زیادی در هماهنگی با کارگزاری دارد، اما به طور کلی می‌توان از بروکرهایی مانند آلپاری، آمارکتس، لایت فایننس، فیبوگروپ و… به عنوان بروکرهایی با حساب‌های معاملاتی حرفه‌ای و خوب نام برد که برای ترید روی نماد نفت مناسب هستند.

هنگام معامله نفت چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم؟

به طور کلی نماد نفت یک نماد معاملاتی پیچیده است، زیرا جایگاه خاصی در اقتصاد جهانی دارد. به همین دلیل است که معامله‌گران سطح مبتدی عموما به سراغ معاملات نفت نمی‌روند، اما اگر می‌خواهید با ترید کردن در نماد نفت آشنا شوید و کم کم وارد چنین بازاری شوید، باید هنگام تحلیل بازار نفت این سه عامل مهم را مد نظر خود داشته باشید:

  • عرضه و تقاضا: پیگیری تغییرات در عرضه و تقاضا از جمله تولید نفت توسط کشورهای عضو اوپک، تغییرات در ذخایر نفتی آمریکا، و تقاضای جهانی برای نفت؛
  • رویدادهای ژئوپلیتیکی: تحولات سیاسی در کشورهای تولیدکننده نفت، مانند خاورمیانه؛
  • آمار اقتصادی: گزارش‌های اقتصادی کلان مانند GDP، نرخ بیکاری، و شاخص‌های تولید صنعتی.

آنچه در مقاله بهترین زمان معامله نماد نفت در فارکس خواندیم:

همان‌طور که در مقاله بهترین زمان معامله نفت در فارکس متوجه شدید، نفت یکی از مهم‌ترین نمادهای انرژی در جهان است که در بازار فارکس نیز به صورت 24 ساعته می‌توانید آن را روی نمادهای مختلفی مانند USOIL معامله کنید. نفت یکی از استراتژیک ترین کالاهای جهان است، بنابراین اخبار و سایر رویدادهای اقتصادی و تحلیلی درباره شرایط ژئوپلیتیک جهان به صورت مستقیم روی آن تاثیر می‌گذارد.

سوالات متداول
منظور از نماد USOIL چیست؟
US Oil نام دیگری برای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) است. WTI به دلیل موقعیت آن در سواحل خلیج فارس و مرکز ایالات متحده، معیار نفت خام حوزه اقیانوس اطلس است.
چه چیزی بر قیمت نفت تاثیر می‌گذارد؟
قیمت نفت خام به متغیرهای زیادی از جمله چشم‌انداز عرضه و تقاضا و اخبار سیاسی حاکم بر بازار واکنش نشان می‌دهد. رشد اقتصادی می‌تواند تقاضا برای نفت خام را افزایش دهد، در حالی که کاهش رشد منجر به کاهش تقاضا و قیمت‌ها می‌شود.
کدام سشن معاملاتی برای ترید کردن نفت بهتر است؟
به طور کلی بیشترین حجم ممکن در بازار نفت در فارکس در سنش معاملاتی نیویورک که از ساعت 16:30 عصر به وقت ایران باز می‌شود، رخ می‌دهد.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

فهرست مطالب

تبلیغات

امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران