خانه > اخبار > کاخ سفید و جمهوری خواهان بر سر سقف بدهی آمریکا به توافق رسیدند

white-house

کاخ سفید و جمهوری خواهان بر سر سقف بدهی آمریکا به توافق رسیدند

امتیاز:5

بر چسب:

در تاریخ ۲۸ می ۲۰۲۳ (۷خرداد۱۴۰۲) خبر جدیدی مبنی بر توافق بایدن و جمهوری خواهان بر سر سقف بدهی اعلام شده که در ادامه کدام بروکر کامل به بررسی این خبر میپردازد:

توافق بر سر سقف بدهی بدلیل جلوگیری از قطع بودجه دولت

کاخ سفید و مذاکره کنندگان جمهوری خواه برای افزایش سقف بدهی آمریکا و جلوگیری از قطع بودجه دولت از طریق افزایش سقف بدهی به توافقی آزمایشی دست یافتند.

کوین مک کارتی (Kevin McCarthy)، رئیس مجلس نمایندگان، برای ساعت ۹:۳۰ شب با جمهوری‎‌خواهان دیگر مجلس تماس گرفت؛ مک کارتی شنبه شب به خبرنگاران در کنگره گفته که او و بایدن قصد دارند روز یکشنبه دوباره با هم صحبت کنند و این لایحه را برای رای گیری در روز چهارشنبه تنظیم کنند.

جو بایدن و مک کارتی اکنون باید توافق را در بخش قانونگذاری به پایان برسانند زیرا ممکن است با مخالفت تندروها در هر دو طرف مواجه شود.

نظر جو بایدن و رهبر جمهوری خواهان درباره توافق بر سر سقف بدهی

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای گفت: «اوایل عصر امروز، رئیس مجلس، مک کارتی و من به یک توافق بودجه دست یافتیم. این یک گام مهم رو به جلو است که هزینه ها را کاهش می دهد و در عین حال از برنامه های حیاتی برای کارگران محافظت می کند و باعث رشد اقتصادی برای همه میشود.»

بایدن افزود: « این توافق برای مردم آمریکا خبر خوبی است، زیرا از آنچه می‌توانست یک اتفاق فاجعه‌بار باشد و منجر به رکود اقتصادی، تخریب حساب‌های بازنشستگی و از دست رفتن میلیون‌ها شغل شود، جلوگیری می‌کند. تیم های مذاکره کننده ما متن قانونی را نهایی خواهند کرد و توافق نامه به مجلس و سنای ایالات متحده خواهد رفت. من از هر دو مجلس می خواهم که فوراً توافق نامه را تصویب کنند.»

مک کارتی گفت: «ما هنوز کار زیادی برای انجام دادن داریم، اما من معتقدم که این یک توافق اصولی است که شایسته مردم آمریکاست.»

هشدار Fitch Ratings

خبر این توافق آزمایشی پس از آن منتشر شد که شرکت Fitch Ratings اعلام کرد، ایالات متحده در خطر از دست دادن وضعیت بدهی دولتی فیچ ریتینگ به دلیل افزایش تحزب سیاسی است که مانع از دستیابی به یک راه حل برای افزایش یا تعلیق سقف بدهی می‌شود.

عناوین خبرهای مربوط به توافق آزمایشی بین بایدن و مذاکره‌کنندگان جمهوری‌خواه نیز در حالی دنبال می‌شوند که جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری، تخمین می زند که گزینه های خزانه داری برای پرداخت تعهدات دولت تا ۵ ژوئن تمام خواهد شد. او قبلا گفته بود که این تاریخ می تواند به زودی ۱ ژوئن باشد، اما مطمئناً در اوایل ژوئن رخ خواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز در روز جمعه، گزارش‌ها حاکی از آن است که مذاکره‌کنندگان جمهوری‌خواه با افزایش کمتر ۳ درصدی در هزینه‌های دفاعی موافقت کردند. انتظار می رود هزینه های غیردفاعی اختیاری در سطوح فعلی حفظ شود.دند. انتظار می رود هزینه های غیردفاعی اختیاری در سطوح فعلی حفظ شود.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

اخبار مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران