خانه > مقالات > وارن بافت کیست؟ | زندگی نامه کامل + کتاب‌های وارن بافت

وارن بافت کیست؟ | زندگی نامه کامل + کتاب‌های وارن بافت

وارن بافت، مرد افسانه‌ای دنیای معامله‌گری، جزء بزرگ‌ترین اسطوره‌های سرمایه‌گذاری در بخش سهام و بازارهای مختلف جهان و یکی از سهام‌داران ارشد اپل، گلدمن ساکس، کوکاکولا، ساکس، آی بی ام، جنرال الکتریک و… است. صحبت‌های او همیشه مد نظر همه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ارشد جهان قرار می‌گیرد. ما در مقاله وارن بافت کیست به طور کامل زندگی نامه وارن بافت را برای شما شرح خواهیم داد تا درس‌های مهمی را از مسیر زندگی او بگیرید.

وارن بافت کیست؟

زندگی نامه وارن بافت

وارن بافت متولد ۱۹۳۰ است و زندگی خود را در شهر اوهاما آغاز کرده و دوران دبستانش را آنجا گذرانده است. پدر او یک سیاستمدار معروف و همچنین یک تاجر بزرگ بود که نقش پررنگی در موفقیت او داشته است. دوران نوجوانی وارن بافت در واشنگتن و به فروش آدامس، نوشابه و مجله‌های هفتگی بین خانه‌ها سپری شد. در سن ۱۱ سالگی اولین سهام خود را از شرکت سایتز سرویس خرید و با نگهداری آن در قیمت ۴۰ دلار آن را به فروش رساند. این اولین تجربه خرید سهام وارن بافت بود و راه را برای ورود به چنین بازاری برایش باز کرد. وارن همین‌طور که به خرید و نگهداری سهام ادامه می‌داد، وارد دانشگاه پنسیلوانیا در رشته مدیریت شد و سپس به دانشگاه نبراسکا رفت و در نهایت در ۲۰ سالگی توانسته ۱۰ هزار دلار سرمایه به دست بیاورد که برای آن دوران مبلغ قابل توجهی محسوب می‌شد.

زندگی نامه وارن بافت
وارن بافت متولد ۱۹۳۰ است و زندگی خود را در شهر اوهاما آغاز کرده و دوران دبستانش را آنجا گذرانده است.

او همیشه علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت بود، اما دوباره در سال ۱۹۵۰ وارد دانشگاه کلمبیا شد، چون می‌دانست چند تحلیل‌گر بزرگ مالی جهان به نام‌های بنجامین گراهام و دیوید داد در آن دانشگاه حضور دارند. بنابراین به این دانشگاه رفت، پس از پایان درس می‌خواست به وال استریت برود که پدرش او را از این کار منصرف کرد، سپس یک پمپ بنزین را به صورت شراکتی خریداری کرد که دچار ضرر هنگفتی شد. اگر به دنبال یک فضای مناسب برای سرمایه گذاری هستید و با بازار فارکس آشنایی دارید توصیه می‌کنیم وارد صفحه آموزش فارکس شوید.

وارن در سال ۱۹۵۱ بخش بزرگی از سرمایه ۲۰ هزار دلاری خود را به خرید سهام شرکت بیمه GICO اختصاصاً داد که امروز این شرکت بیمه زیرمجموعه هلدینگ اصلی خود وارن بافت است و هنوز سهام آن را از آن سال تا امروز نگاه داشته است. در همین سال بود که در ۲۱ سالگی به زادگاه خود برگشت و با سوزان تامپسون ازدواج کرد. سال ۱۹۵۴ وارن با گراهام تماس گرفت و با دریافت حقوق سالانه ۱۲۰۰۰ دلار به شرکت او پیوست و در پایان این سال سرمایه او به ۱۴۰ هزار دلار رسیده بود. او در حال گذراندن مراحل سخت سرمایه‌گذاری بود تا بتواند به یک سرمایه‌گذار ارشد تبدیل شود.

وارن دوباره با خانواده خود به واشنگتن رفت و شرکت Buffett Associates Ltd را تاسیس نمود، او کم کم از طریق دوستان و آشنایان، سرمایه‌های زیادی را برای این شرکت جذب کرد و طی یک سال سرمایه اصلی آن‌ها دو برابر شده بود. تا سال ۱۹۶۱ توانست میزان سرمایه این شرکت را تا ۷ میلیون دلار افزایش دهد. بعد از مدتی وارن بافت مالک شرکت بزرگ و کوچک بود که همه آنها را در یک شرکت واحد به نام Buffett Partnerships Ltd تجمیع کرد.

زندگی نامه وارن بافت
او همیشه علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت بود، اما دوباره در سال ۱۹۵۰ وارد دانشگاه کلمبیا شد.

در سال ۱۹۶۲ کمپانی برکشایر که یک تولیدکننده محصولات نساجی بود و سهام آن فقط ۸ دلار بود را پیدا کرد و سرمایه‌گذاری سنگینی روی آن انجام داد. با جهش چند برابری سرمایه این شرکت، او توانست حدود ۲ میلیون دلار از این تغییر قیمت سود کسب کند. در واقع وارن بافت متخصص پیدا کردن سهام‌هایی با پتانسیل بالا و قیمت پایین بود، مثلاً زمانی که شرکت American Express در حال ورشکستگی بود و قیمت سهام آن به سرعت پایین می‌آمد، برخلاف همه که در حال فروش سهام شرکت بودند، وارن بافت بخش عظیمی از سهام آن را خریداری کرد و در نهایت پس از ۲ سال با رشد بسیار زیاد آن روبه‌رو شد و از این سرمایه‌گذاری نیز توانست چند میلیون دلار کسب درآمد کند. تا ۳۱ سالگی وارن بافت، شرکت American Express برای او حدود ۲۰ میلیون دلار سوددهی داشت.

بافت در ۳۷ سالگی بیشتر دارایی‌های خود که شامل شرکت‌های گوناگون می‌شد را فروخت چون نمی‌خواست دیگر در این حد به سرمایه‌گذاری بپردازد و فقط شرکت برکشایر هاتاوی را نگاه داشت که تا سال ۱۹۸۳ ارزش آن را به بیش از ۱ میلیارد دلار رساند. البته در سال ۱۹۸۶، سهام برکشایر هاتاوی برای اولین بار سطح ۳,۰۰۰ دلاری را درنوردید، اما یک سال بعد، با ریزش ۲۵ درصدی ارزش این شرکت، سهام آن از حدود ۴,۲۳۰ دلار به ۳,۱۷۰ سقوط کرد. در آن روز، آقای بافت نیز ۳۴۲ میلیون دلار ثروت شخصی خود را از دست داد. اگر به سرمایه گذاری در بازار فارکس علاقه دارید مقاله چگونه از ترید فارکس کسب درآمد کنیم؟ را مطالعه کنید.

در سنین ۷۰ سالگی وارن بافت که پیر شده بود و همسرش را نیز از دست داده بود، با معشوقه جدیدش استرید منکس ازدواج کرد. او حدود ۸۵% از درآمد خود را به خیره ملیندا گیتس اهدا کرد و با تاسیس کمپانی The Giving Pledge به انجام کارهای خیریه پرداخت. البته وارن بافت هیچ‌گاه به طور کامل از دنیای سرمایه‌گذاری جدا نشد و در سن ۹۲ سالگی همچنان با داشتن دارایی ۱۳۳ میلیارد دلاری یکی از بزرگ‌ترین ثروتمندان جهان به حساب می‌آید.

امروز در 92 سالگی، وارن بافت بیش از 133 میلیارد دلار ثروت دارد، این در حالی است که یک بار 85% دارایی‌های خود را به خیریه بخشید و دوباره با مبلغ کمی راه ثروتمند شدن را ادامه داد. شناخت وارن بافت برای هر سرمایه‌گذار و فردی که می‌خواهد در دنیای سهام و ترید قدم بگذارد، بسیار ضروری است.

کتاب‌های وارن بافت

درباره وارن بافت به عنوان مهم‌ترین چهره در بازارهای سرمایه‌گذاری، کتاب‌های جذابی نوشته شده است که خواندن آن‌ها برای افرادی که در این مسیر قدم گذاشته‌اند، لازم و ضروری است. در ادامه فهرستی از کتاب‌های وارن بافت به شما ارائه خواهیم داد.

کتاب هایی که در مورد وارن بافت در بازار موجود است عبارت اند از:

  • کتاب دنیای واقعی وارن بافت؛
  • کتاب رازهای مدیریت وارن بافت؛
  • کتاب روش وارن بافت.

در ادامه هر یک از این کتاب ها را به طور خلاصه بیان می کنیم:

کتاب دنیای واقعی وارن بافت

این کتاب نوشته جیمز اولاگلین است که در سال 2004 منتشر شده و عوامل کلیدی موفقیت وارن بافت را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. در این کتاب متوجه می‌شوید که چطور وارن بافت مردم، شرکت‌ها و سرمایه‌گذران خود را به خوبی رهبری کرده است و توانست امپراطوری‌های مالی خود را بنیان‌گذاری کند. این کتاب پیرامون نوع رفتار وارن بافت با دیگران است و نشان می‌دهد که چطور احترام به ارزها سبب شده تا سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به کار کردن با او باشند.

کتاب رازهای مدیریت وارن بافت

این کتاب، وارن بافت را به عنوان یک الگوی مدیریتی به ما معرفی می‌کند و به ریز جزئیات رفتار او در مدیریت کسب و کار و سهام‌هایی که داشته است می‌پردازد. ترکیب اخلاق، هوش، وضعیت رفتاری، دانش وارن بافت، در این کتاب به خوبی شرح داده شده است و اگر شما یک مدیر کسب و کار بزرگ یا کوچک هستید از طریق آن خواهید آموخت که از چه روشی باید سیستم خود را مدیریت کنید.

کتاب روش وارن بافت

همه می‌دانیم که او یکی از ثروتمندترین مردان جهان و همچنین خاص‌ترین سرمایه‌گذار تاریخ است، پس به دنبال پیدا کردن روش وارن بافت خواهیم بود. در این مسیر، این کتاب به شما کمک می‌کند تا روش معاملاتی و سرمایه‌گذاری وارن بافت را به خوبی بیاموزید و آن را درک کنید. در واقع، وارن بافت یک سبک زندگی منحصر به خود را دارد که بر اساس آن زندگی و سرمایه‌گذاری می‌کند. اگر می‌خواهید شما هم مثل او موفق باشید، بهتر است کتاب روش وارن بافت را به طور کامل بخوانید.

آنچه در مقاله‌ وارن بافت ‌کیست؟ خواندیم:

در مقاله وارن بافت کیست به طور نسبتاً کاملی با زندگی و شخصیت وارن بافت آشنا شدیم، البته کارهایی که او انجام داده آنقدر زیاد و گسترده است که در یک مقاله نمی‌گنجد، اما برای اینکه یک شناخت کلی از وارن بافت به دست بیاورید، کافی است. در نهایت باید بدانید وارن بافت الگوی بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران جهان است، بنابراین کسب شناخت از او بسیار مهم می‌باشد.

سوالات متداول
وارن بافت چندمین ثروتمند جهان است؟
وارن بافت تا مدت‌ها رتبه اول را داشت، اما امروز هفتمین ثروتمند جهان محسوب می‌شود که حدود 92 سال سن دارد.
دارایی وارن بافت چقدر است؟
میزان دارایی او در سال 2024 حدود 133 میلیارد دلار ارزیابی شده که مبلغ قابل توجهی است.
وارن بافت کیست؟
وارن ادوارد بافت یک تاجر، سرمایه‌گذار و نیکوکار آمریکایی است که در حال حاضر به عنوان یکی از بنیان‌گذاران، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل برکشایر هاتاوی فعالیت می‌کند.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

فهرست مطالب

تبلیغات

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران