خانه > مقالات > بونوس (Bonus) در فارکس چیست؟ نحوه دریافت بونوس

بونوس (Bonus) در فارکس چیست؟ نحوه دریافت بونوس

بونوس نوعی پاداش است که توسط کارگزاری‌ها ارائه می‌شود و هدف آن، جذب و عضویت معامله‌کنندگان جدید و بیشتر است. از آنجا که ده‌ها بروکر در بازار فارکس وجود دارد، بسیار مهم است که با این تبلیغات و پاداش‌های هیجان‌انگیز و وسوسه‌کننده بیشتر آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم به تعریف بونوس، انواع و مزایا و معایب آن بپردازیم.

بونوس چیست؟

فهرست مطالب

در ابتدا قبل از اینکه این مقاله را مطالعه کنید، اگر در حال یادگیری فارکس هستید و نیاز به یک آموزش کامل دارید، توصیه می‌کنیم وارد صفحه آموزش فارکس شوید.

بونوس در فارکس چیست؟

بونوس در بازار فارکس یک نوع پاداش یا تشویقی است که برخی از کارگزاری ها به مشتریان خود ارائه می‌دهند. بونوس می‌تواند به صورت پول نقد یا اعتبار تجاری باشد که معمولاً به شرایط خاصی مثل حجم معاملات، مدت زمان حساب، نوع حساب و غیره وابسته است.

هدف اصلی این پروموشن این است که معامله‌کنندگان را برای معامله بیشتر ترغیب کند؛ با این کار، آنها از سرویس‌ها و خدمات بروکر موردنظر بیشتر استفاده خواهند کرد. بونوس همچنین می‌تواند یک راه بازاریابی برای جذب مشتریان جدید باشد.

بونوس در فارکس
بونوس یا پروموشن در بازار فارکس برای افزایش سرمایه استفاده می‌شود.

بونوس‌ها ممکن است به صورت نقدی یا غیرنقدی باشند، اگر بونوس نقدی باشد معامله‌گر پس از انجام حجم معینی از معاملات، می‌تواند پاداش خود را دریافت کند. اما اگر بونوس غیرنقدی باشد، معامله‌گر باید تا زمانی که بونوس به حساب واقعی او منتقل شود، حجم خاصی از معاملات را انجام دهد. در این حالت، او نمی‌تواند پاداش خود را برداشت کند، بلکه فقط می‌تواند با آن معامله کند.

بونوس بروکر فارکس گاهی ممکن است فرصت خوبی برای معامله‌گران باشد، ولی قبل از پذیرفتن آن باید دقت کافی را به شرایط و قوانین آن اختصاص داد. به عنوان نمونه، باید درباره قابلیت برداشت بونوس، نرخ موفقیت برداشت آن و شرایط قابل قبول یا غیرقابل قبول آن اطلاعات کافی داشته باشید. همچنین، باید شرایط بازار را نیز در نظر گرفته و تصمیم بگیرید که آیا پذیرفتن بونوس مناسب است یا خیر.

بونوس در بازار فارکس، طرح تشویقی جذابی است که بسیاری از بروکرها برای اعضای جدید و معامله‌کنندگان درنظر می‌گیرند. این طرح سرمایه اولیه معامله‌کننده‌ را افزایش داده و باعث افزایش سود او می‌شود. با این حال، معایبی نیز دارد؛ مثلا تحت شرایط خاصی باید آن را برداشت کنید.

انواع بونوس در فارکس

در این بخش قصد داریم به معرفی انواع بونوس بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم قبل از دریافت این پاداش‌ها، با انواع آن آشنا شوید:

  1. بونوس رایگان
  2. بونوس قابل معامله
  3. بونوس قابل برداشت
  4. سوپر بونوس

در ادامه به بررسی بیشتر انواع بونوس در فارکس می‌پردازیم:

بونوس رایگان

بونوس رایگان، بیشتر نوعی طرح تشویقی برای عضویت معامله‌کنندگان جدید است. به همین دلیل به این نوع بونوس، Welcome Bonus یا خوش‌آمدگویی هم می‌گویند. مبلغ این بونوس کمتر از سایر پاداش‌ها است و شما آن را در همان ابتدای ثبت نام در بروکر دریافت می‌کنید. البته اگر بخواهید سود این بونوس را دریافت کنید باید شرایط خاصی را رعایت نمایید. 

بونوس رایگان، نوعی بونوس بدون سپرده است؛ این یعنی برای دریافت آن نیازی نیست که در حساب خود دارایی خاصی داشته باشید. هدف اصلی بونوس رایگان ترغیب افراد برای ثبت نام در کارگزاری است. 

بونوس قابل معامله

بونوس قابل معامله یکی از مزایایی است که بروکرهای فارکس به تریدرها ارائه می‌دهند. این بونوس به تریدرها کمک می‌کند تا در صورت بروز ضرر، از حساب خود کمترین کاستی را داشته باشند. برای دریافت بونوس قابل معامله، تریدر باید ابتدا حساب واقعی خود را با مبلغ مورد نظر شارژ کند. سپس بروکر به عنوان انعام و تشویق، مبلغی را به علاوه وجه واریز شده به حساب تریدر اضافه می‌کند. 

این مبلغ هر چه بیشتر واریز شود، بیشتر خواهد بود. برای مثال، با بررسی بروکر آمارکتس متوجه شدیم که تریدرها می‌توانند تا 15 درصد بونوس قابل معامله دریافت کنند. این بونوس در صورت ضرر حذف نمی‌شود و تا زمانی که حساب تریدر به سطح آستانه بونوس نرسد از حساب کاربری کم نمی‌شود. 

به عنوان مثال، اگر تریدر 1000 دلار واریز کند، بروکر آمارکتس 150 دلار بونوس قابل معامله به حساب وی اضافه می‌کند. حال اگر تریدر ضرر بیش از 1000 دلار داشته باشد، همچنان می‌تواند با استفاده از بونوس قابل معامله، تجارت خود را ادامه دهد. 

بونوس قابل برداشت

بونوس قابل برداشت یک نوع بونوس سپرده است که برای حساب‌های واقعی ارائه می‌شود و زمانی که شما مبلغی را به حساب خود واریز می‌کنید، بروکر درصدی از آن را به عنوان بونوس قابل برداشت به شما می‌دهد.

بونوس قابل برداشت
بونوس قابل برداشت در واقع بونوسی است که می‌توان به صورت نقد برداشت کرد.

این نوع بونوس در صورت رخ دادن ضرر به حساب شما اضافه نمی‌شود و جزء موجودی اصلی حساب شما نیست؛ برای برداشت این نوع بونوس شما باید شرایط خاصی را که توسط بروکر تعیین شده‌اند، انجام دهید. به عنوان مثال، در یک بازه زمانی مشخص، چند لات معامله کنید. این شرایط در هر کارگزاری ممکن است متفاوت و منحصر به فرد باشد.

سوپر بونوس

یکی از جذاب‌ترین انواع بونوس‌ها، سوپر بونوس است که به لوریج معامله‌کننده اضافه می‌شود؛ البته برای برداشت این بونوس، باید تعداد لات معاملاتی خاصی را انجام دهید. در این صورت می‌توانید آن را به شکل پول نقد دریافت کنید. به عنوان مثال، اگر در سوپر بونوس بروکر هات فارکس حساب باز کنید، می‌توانید از جایزه نقدی 2 دلاری برای هر لات معامله‌ای که انجام می‌دهید بهره‌مند شوید. این جایزه نقدی قابل استفاده در معاملات و قابل برداشت است. توجه داشته باشید که فقط پوزیشن‌های بیشتر از 0.2 لات مشمول دریافت جایزه نقدی هستند.

مزایا بونوس

از جمله مزایای بونوس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیشتر شدن سرمایه اولیه 
  • امکان تجربه رایگان معاملات فارکس بدون ریسک
  • افزایش سود از طریق افزایش سرمایه اولیه

معایب بونوس

از جمله معایب بونوس نیز می‌توان موارد زیر را درنظر گرفت:

  • محدودیت در برداشت بونوس
  • وجود برخی شرایط برای دریافت بونوس 
  • کم بودن مقادیر طرح های تشویقی 

نحوه دریافت بونوس

یکی از مواردی که برای درخواست و دریافت پاداش‌هایی که توسط بروکرها ارائه می‌شوند لازم است، داشتن یک حساب کاربری تایید شده در آن بروکر یا کارگزاری است. سپس باید شرایط خاصی که بروکر برای اعطای پاداش مشخص کرده را بپذیرید و انجام دهید تا از پاداش خود بهره‌مند شوید. بنابراین همه می‌توانند از بونوس بهره‌مند شوند با این شرط که یک حساب کاربری در آن بروکر داشته باشید و قوانین و مقررات پاداش را رعایت کنید.

چه بروکرهایی بونوس دارند؟

همانطور که متوجه شدید بونوس چیست، حتما دنبال بروکری هستید که بونوس فعال داشته باشند؛ ما در ادامه لیستی از بروکرهایی بونوس فعال دارند آورده‌ایم:

  1. بروکر یو اس جی اف ایکس
  2. بروکر آلپاری
  3. بروکر آمارکتس
  4. بروکر اپوفایننس
  5. و …

آنچه در مقاله بونوس چیست خواندیم:

در این مقاله با بونوس به عنوان یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازار فارکس آشنا شدیم. بونوس در حقیقت یک طرح تشویقی است که توسط بروکرها در این بازار دنبال می‌شود. با این طرح مبلغی به عنوان پاداش به معامله‌کنندگان جدید در بروکر اعطا می‌شود. این پاداش مقدار کمی دارد و فقط با شرایط خاصی قابل برداشت است. 

تبلیغات

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

در حال مطالعه
بونوس (Bonus) در فارکس چیست؟ نحوه دریافت بونوس

تبلیغات

اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
reyhane
4 ماه قبل

ایا درسته که فقط بروکر های marketmaker بونوس میدن؟

پشتیبان کدام بروکر
پاسخ به  reyhane
27 روز قبل

خیر

امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران