خانه > مقالات > انواع استراتژی معاملاتی فارکس

انواع استراتژی معاملاتی فارکس

امتیاز:5

در حالی که هر معامله‌گر به هدف سود کردن وارد معاملات فارکس می‌شود، اما رویکردهای مختلفی را برای رسیدن به آن هدف اتخاذ می‌کند که به آن استراتژی معاملاتی می‌گویند. در این مقاله درباره سبک‌ها و استراتژی های مختلف معاملات فارکس صحبت می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم تا استراتژی متناسب با شخصیت خود را انتخاب کنید.

انواع استراتژی معاملاتی

استراتژی معاملاتی چیست؟

سبک معاملاتی رویکرد ترجیحی شما در بازار فارکس است. آیا ترجیح می‌دهید در مدت زمان کوتاهی معاملات کوتاه مدت انجام دهید یا ترجیح می‌دهید یک معامله بزرگ و طولانی مدت انجام دهید؟ آیا شما زمان کمی برای ترید دارید یا اینکه وقت زیادی دارید که جلوی کامپیوترتان بنشینید و منتظر فرصت‌های سودآوری باشید؟ همه اینها به خود معامله‌گر و سبک معاملاتی او بستگی دارد. اما در کل چهار استراتژی معاملاتی فارکس وجود دارد:

  • اسکالپینگ (Scalping)؛
  • معامله روزانه (Day trading)؛
  • معامله نوسانی (Swing trading)؛
  • معامله موقعیت (Position trading).

در ادامه توضیحی برای هر کدام بیان خواهیم کرد تا بیاموزید که انواع استراتژی معاملاتی فارکس با هم متفاوتند:

استراتژی معاملاتی اسکالپینگ (Scalping)

اسکالپینگ نوعی از استراتژی معاملات فارکس است که در آن یک معامله‌گر فارکس با هدف سود بردن از نوسانات جزئی بازار، موقعیت‌های خود را در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه باز و بسته می‌کند. استراتژی اسکالپینگ در مقایسه با سایر استراتژی‌های فارکس ریسک کمتری دارد، به این دلیل که اسکالپینگ فارکس به عنوان یک استراتژی غیر جهت‌دار مشخص می‌شود و معامله‌گر کمتر در معرض رویدادهای بزرگ قرار می‌گیرد.

استراتژی معاملاتی چیست؟
استراتژی اسکالپینگ در مقایسه با سایر استراتژی‌های فارکس ریسک کمتری دارد.

 

هنگام معامله با این روش، شما سعی می‌کنید به جای معاملات کمتر با سود زیاد، سود خود را از معاملات با سود کوچک جمع کنید. بنابراین، معامله‌گران اسکالپینگ از اهرم بالا و بازارهای پرنوسان برای استفاده از این سبک معاملاتی استفاده می‌کنند. آنها همچنین به دنبال جفت ارزهایی با نوسان بسیار هستند.

اگرچه بسیاری از تریدرها بر این باورند که ریسک‌های کمتری در اسکالپینگ وجود دارد، اما این یک استراتژی است که تریدر را ملزم می‌کند که چند معامله را در یک روز انجام دهد و سطح تمرکز بالایی را هم داشته باشد. اگر شغل تمام وقت دارید، این روش ممکن است برای شما مناسب نباشد.

استراتژی معامله روزانه (Day trading)

دی تریدینگ در فارکس یک سبک معاملاتی است که شامل خرید و فروش جفت ارز در همان روز می‌باشد. هدف معامله‌گران روزانه یافتن فرصت‌های معاملاتی بیشتر در یک روز و کسب سود کوتاه مدت است.

استراتژی معامله روزانه (Day trading)
دی تریدینگ در فارکس یک سبک معاملاتی است که شامل خرید و فروش جفت ارز در همان روز می‌باشد.

استراتژی Day trading که به عنوان معاملات روزانه نیز شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین استراتژی های معاملاتی برای فارکس است. این روش به شما زمان بیشتری برای فکر کردن و تجزیه و تحلیل می‌دهد. همچنین در معامله روزانه شما کنترل بیشتری بر روی حساب معاملاتی و تصمیم‌گیری خود دارید.

استراتژی معامله نوسانی (Swing trading)

برخلاف اسکالپینگ و روزانه، معاملات نوسانی یا سویینگ تریدینگ یک استراتژی معاملاتی بر اساس روند است که در آن یک معامله‌گر سعی با نگه داشتن یک موقعیت برای چندین روز، (معمولاً ۲ تا ۵ روز معاملاتی) سود کسب می‌کند. معامله‌گران نوسان‌گیر معمولاً بر اساس شرایط بازار و تحلیل، بر معاملات مدیریت می‌کنند و سعی می کنند نوسانات قیمتی بیشتری نسبت به معاملات روزانه داشته باشند. Swing trading یک استراتژی معاملاتی محبوب است، زیرا نیازی به تلاش و تمرکز بالای اسکالپینگ و دی تریدینگ ندارد.

معامله موقعیت (Position trading)

معاملات موقعیت یک استراتژی بلند مدت است که شامل گرفتن یک پوزیشن و حفظ آن برای مدت طولانی، معمولاً هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سال‌ها است. پس پوزیشن تریدرها خیلی مصرانه به دنبال روند هستند و سعی می کنند با تجزیه و تحلیل، تصویر بهتری از یک دارایی داشته باشند. به طور کلی، پوزیشن تریدینگ در معاملات فارکس بر اساس عوامل اساسی مانند داده‌های اقتصادی، افزایش نرخ بهره، تغییرات سیاسی و غیره صورت می‌گیرد.

پیدا کردن استراتژی و سبک معاملاتی مناسب برای شما طی یک روز انجام نمی‌شود. همانطور که خواندید، سبک های مختلف معاملات فارکس وجود دارد که می توانید هنگام معامله جفت ارزها از آنها استفاده کنید. بنابراین، برای توسعه سود خود و درک کامل نقاط قوت و ضعف هر استراتژی معاملاتی فارکس، به زمان و صبر زیادی نیاز دارید.

آنچه در مقاله انواع استراتژی معاملاتی فارکس خواندیم:

پیدا کردن استراتژی و سبک معاملاتی مناسب برای شما طی یک روز انجام نمی‌شود. همانطور که خواندید، سبک های مختلف معاملات فارکس وجود دارد که می توانید هنگام معامله جفت ارزها از آنها استفاده کنید. بنابراین، برای توسعه سود خود و درک کامل نقاط قوت و ضعف هر استراتژی معاملاتی فارکس، به زمان و صبر زیادی نیاز دارید. به طور کلی، در حالی که معاملات نوسانی و موقعیتی برای سرمایه گذاران روند بلندمدت که به عوامل بنیادی متکی هستند مناسب تر است، معاملات روزانه و اسکالپینگ انتخاب ایده آلی برای معامله گرانی است که زمان بیشتری برای معامله در بازارهای فارکس دارند و مایلند در جهت معاملات خود بی طرف باشند. مهمترین عامل در ایجاد استراتژی معاملاتی فارکس خود استفاده از روش آزمون و خطا است. از این گذشته، تا زمانی که خود را در معرض آزمایش قرار ندهید، واقعاً خود را نمی شناسید. این جادوی تجارت است.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

فهرست مطالب

تبلیغات

امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران