خانه > مقالات > مقایسه بروکر آلپاری و لایت فایننس

مقایسه بروکر آلپاری و لایت فایننس

اگر به دنبال ثبت نام در بروکری هستید که تمام نیازهای معاملاتی شما را برطرف کند، احتمالاً به نام بروکر آلپاری و لایت فایننس برخورد کرده‌اید. این دو جز بزرگ‌ترین و بهترین بروکرهای حال حاضر بازار فارکس هستند که به کاربران ایرانی خدمات قابل قبول و حرفه‌ای را ارائه می‌دهند. ما در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل بروکر آلپاری و لایت فایننس را با یکدیگر مقایسه کنیم. با ما همراه شوید.

آلپاری یا لایت فایننس

مقایسه اعتبار و رگوله بروکر آلپاری و لایت فایننس

در قدم اول مسئله اعتبار و رگوله بروکر مطرح است زیرا شما می‌خواهید در یکی از این دو بروکر آلپاری یا لایت فایننس سرمایه خود را قرار دهید. در جدول زیر فهرست و امتیازبندی اعتبار بروکر لایت فایننس و آلپاری آورده شده تا بتوانید درباره اعتبار آن‌ها اطلاعات خوبی دریافت کنید:

بروکرهاسال تاسیسرگولهامتیاز اعتبار
بروکر آلپاری۱۹۹۸Alpari (Comoros) Ltd, Bonovo Road – Fomboni, جزیره موهلی – Comoros Union با شماره HY00423015 به ثبت رسیده و دارای مجوز از سوی «سازمان خدمات بین‌المللی» موهلی، جزیره موهلی به عنوان کارگزار و شرکت تسویه وجوه بین‌المللی تحت مجوز شماره T2023236 است.

رگوله Finacom برای فعالیت در امور مالی بین‌المللی و ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران. آلپاری کاربران خود را در مقاله هرگونه ضرر و زیانی تا سطح ۲۰ هزار یورو مورد بیمه قرار داده است

۸
بروکر لایت فایننس۲۰۰۵LiteFinance Global LLC یک شرکت مسئولیت محدود می‌باشد، که در سنت وینسنت و گرانادینز (St. Vincent and the Grenadines) با شماره ۹۳۱ LLC 2021 ثبت شده است. آدرس رسمی و قانونی ما: سنت وینسنت و گرانادینز، شهر Kingstown، خیابان Richmond Hill، ساختمان Europe

Liteforex (Europe) LTD به عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری در قبرس با شماره HE230122 ثبت شده است، که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس (CySEC)، تحت شماره مجوز ۰۹۳/۰۸، نظارت و قانون گذاری می‌شود و مطابق با دستورالعمل بازار ابزارهای مالی (MiFID) فعالیت می‌کند. سرمایه تمام مشتریان خرد توسط صندوق جبران خسارت سرمایه گذاران (به شرط واجد شرایط بودن) بیمه می‌شود.

۸

مقایسه وضعیت رگوله هر دو بروکر نشان می‌دهد که بروکر آلپاری و بروکر لایت فایننس از کیفیت رگوله قابل قبول و سطح بالایی برخوردار هستند. این دو بروکر هر دو حساب‌های کاربران خود را بیمه کرده‌اند تا در صورت بروز هرگونه مشکل به آن‌ها خسارت پرداخت شود. اگر یکی از فاکتورهای شما برای انتخاب بروکر مسئله رگوله است، باید گفت که بروکر لایت فایننس و آلپاری تقریباً از یک سطح رگوله برخوردار هستند با این تفاوت که بروکر آلپاری سابقه طولانی‌تری در بازار دارد.

مقایسه اعتبار و رگوله بروکر آلپاری و لایت فایننس
در قدم اول مسئله اعتبار و رگوله بروکر مطرح است زیرا شما می‌خواهید در یکی از این دو بروکر آلپاری یا لایت فایننس سرمایه خود را قرار دهید.

دقت داشته باشید که بروکر لایت فایننس خدمات خود را به کشورهای منطقه اقتصادی اروپا (EEA)، آمریکا، اسرائیل، روسیه، ژاپن، و برخی از کشورهای دیگر ارائه نمی‌کند.

مقایسه ثبت نام و احراز هویت در بروکر آلپاری و لایت فایننس

ثبت نام در بروکر آلپاری و لایت فایننس به طور کلی زیاد تفاوت زیادی باهم ندارد و فقط در مراحل احراز هویت تفاوت وجود دارد، اگر بخواهیم به صورت کلی تفاوت اصلی احراز هویت این دو بروکر را با هم مقایسه کنیم احراز هویت در بروکر لایت فایننس تا حدودی راحتتر از آلپاری است و در زمان کمتری احراز هویت برای شما انجام می‌شود. برای احراز هویت در بروکر آلپاری و لایت فایننس باید از طریق مدارک ملی مانند شناسنامه، پاسپورت، کارت ملی یا گواهی‌نامه اقدام کنید.

مقایسه وضعیت وب سایت بروکر آلپاری و لایت فایننس

هر دو کارگزاری دارای وب سایت فارسی و پنل کاربری فارسی هستند که کار ثبت نام را برای کاربران بسیار راحت‌تر می‌کند. چیزی که وضعیت کار با وب سایت این دو بروکر را متفاوت می‌کند، تجربه کاربری آن است. کار با لایت فایننس تا حدودی پیچیده است و ممکن است در ابتدا برای پیدا کردن ابزارهایی که به آن‌ها نیاز دارید گیج شوید. در مقابل وضعیت پنل کاربری آلپاری بسیار بهتر است، همه‌چیز مرتب و به شیوه‌ای کلاسیک ایجاد شده و به بهترین شکل ممکن می‌توانید از پنل کاربری آلپاری استفاده کنید. اگر بخواهیم در نهایت اعلام کنیم که کدام بروکر وب سایت بهتر و کاربرپسندتری دارد، امتیاز اصلی را به آلپاری می‌دهیم.

مقایسه واریز و برداشت بروکر آلپاری و لایت فایننس

خب حالا بهتر است به مقایسه بخش واریز و برداشت بروکر آلپاری و لایت فایننس بپردازیم. در جدول زیر روش‌های واریز این دو بروکر را آورده‌ایم، اما اگر بخواهیم نتیجه‌گیری کنیم، باید بدانید که بروکر آلپاری امکان واریز و برداشت ریالی را ندارد مگر اینکه از طریق برخی واسطه‌ها این کار را انجام دهید. در بروکر لایت فایننس هم همین شرایط وجود دارد، یعنی لایت فایننس نیز واریز و برداشت ریالی ندارد. تقریباً بهترین روش واریز و برداشت در هر دو بروکر تاپچنج است، اما بازهم می‌توان روش‌های واریز و برداشت در بروکر لایت فایننس و آلپاری را تقریباً مشابه دانست.

نام بروکرروش‌های واریز و برداشت
آلپاریواریز وجه از طریق بانک

کارت بانکی سیستم پرداخت آمریکا

AdvCash

Skrill

GC Pay

کارت بانکی سیستم پرداخت بین‌المللی

WebMoney

NETELLER

TC کیف پول

لایت فایننسنقل و انتقال بانکی

اسکریل

پرفکت مانی

کارت‌های اعتباری

تاپجنج

AdvCash

ارزهای دیجیتال

مقایسه حساب‌های معاملاتی بروکر آلپاری و لایت فایننس

در این بخش می‌رسیم به مقایسه مهم‌ترین بخش هر بروکری، یعنی حساب‌های معاملاتی. برای کاربران با استراتژی‌های مختلف بسیار مهم است که بتوانند در یک بروکر به حساب معاملاتی که پاسخگوی نیازهای آن‌هاست را داشته باشند. بروکر آلپاری در مقایسه با بروکر لایت فایننس حساب‌های معاملاتی بیشتری را ارائه می‌دهد. حتی برای کاربرانی که می‌خواهند در بخش پم این بروکر فعالیت کنند حساب‌های ویژه پم دارد که هرکدام مشخصات فنی خودشان را دارند، اما در طرف مقابل بروکر لایت فایننس تنها سه حساب معاملاتی محدود دارد. هرچند که این حساب‌ها ویژگی‌های حرفه‌ای دارند و برای کاربران مناسب هستند، اما تنوع آن‌ها پایین است. مثلاً بروکر آلپاری حساب‌های ECN حرفه‌ای دارد که شامل پرداخت کمیسیون نمی‌شود اما بروکر لایت فایننس تنها یک حساب سنت دارد که هرچند اسپرد آن کم است، ولی هزینه کمیسیون به آن تعلق می‌گیرد.

اگر بخواهیم درباره حساب‌ها نتیجه‌گیری کنیم به نظر ما، حساب‌های معاملاتی بروکر آلپاری حرفه‌ای‌تر و متنوع‌تر است، اما برای اینکه خودتان بتوانید بیشتر با این حساب‌ها آشنا شوید و آن‌ها را مقایسه کنید، توصیه می‌کنیم به جدول زیر مراجعه کنید:

حساب‌های بروکر لایت فایننس

بروکر لایت فایننس ۳ حساب معاملاتی به کاربران خود ارائه می‌کند، ما در جدول زیر بررسی حساب های معاملاتی بروکر لایت فایننس را برای شما آورده‌ایم:

مشخصاتECNCLASSICCENT
اسپردشناور، از ۰.۰ پیپشناور، از ۱.۸ پیپشناور، از ۳ پیپ
کمیسیوناز ۰,۲۵$ برای هر لات ۲نهنه
نوع اجراMARKET EXECUTIONMARKET EXECUTIONMARKET EXECUTION
پلت فرمMT4/MT5MT4/MT5MT4/MT5
اهرم۱:۱۰۰۰ – ۱:۱۱:۱۰۰۰ – ۱:۱۱:۲۰۰ – ۱:۱
ارز پایه حسابUSD, EURUSD, EURسنت دلار، سنت یورو
حداقل سپرده$۵۰$۵۰$۱۰
نرخ،٪ در سال ۳۲.۵%۰%۰%
حساب‌های اسلامیبلهبلهبله
تجارت اجتماعیدر دسترسدر دسترسدر دسترس
اندازه‌ی قرارداد، $۱۰۰۰۰۰۱۰۰۰۰۰۱۰۰۰
مینیمم استپ۰.۰۱۰.۰۱۰.۰۱
حداقل حجم۰.۰۱۰.۰۱۰.۰۱
حداکثر حجم۱۰۰۱۰۰۱۰۰
حداکثر تعداد سفارشات۵۰۰۳۰۰۳۰۰
سطح کال مارجین۱۰۰۱۰۰۱۰۰
سطح استاپ اوت۲۰۲۰۵۰
بروکر آلپاری و بروکر لایت فایننس هردو جزء کارگزاری‌های مهم بازار فارکس هستند که در رقابت با یکدیگر توانسته‌اند خدمات بسیار مناسبی را به کاربران ارائه کنند. این دو بروکر از امکانات سطح بالایی برخوردارند اما کارگزاری آلپاری به لحاظ حساب‌های معاملاتی، فضای کاربرپسند و هزینه‌های معاملاتی کمتر، توانسته بیشتر نظر کاربران را به خود جلب کند.

حساب‌های بروکر آلپاری

بروکر آلپاری 7 حساب معاملاتی به کاربران خود ارائه می‌کند، ما در جدول زیر بررسی حساب های معاملاتی بروکر آلپاری را برای شما آورده‌ایم:

مشخصاتحساب نانو MT4حساب استاندارد mt4حساب ecn MT4حساب PRO ECN MT4حساب استاندارد mt5حساب ecn MT5حساب MT5 PRO ECN
حداقل واریزی1$20 $300 $500 $100 $500 $500 $
مارجین برای پوشش معامله50% مارجین برای معاملات پوششی50% مارجین برای معاملات پوششی50% مارجین برای معاملات پوششی50% مارجین برای معاملات پوششی50% مارجین برای معاملات پوششی50% مارجین برای معاملات پوششی50% مارجین برای معاملات پوششی
روش اجرای معاملهInstant ExecutionInstant ExecutionMarket ExecutionMarket ExecutionInstant ExecutionMarket ExecutionMarket Execution
حداکثر حجم یک سفارش، لات1005010010050100100
حداکثر حجم سفارشات باز، لات
حداکثر تعداد سفارش‌های باز5050015001500500100001500
حداکثر تعداد سفارش‌های معلق50100300300500300300
حداکثر حجم کل سفارشات باز، لات1000
Stop Out10%20%60%60%20%60%60%
کمیسیون16 USD برای هر,1,000,000 USD16 USD برای هر 1,000,000 USD16 USD برای هر,1,000,000 USD

مقایسه حداقل واریزی برای افتتاح حساب در بروکر آلپاری و لایت فایننس

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید برای افتتاح حساب معاملاتی در نظر گرفت، میزان واریزی برای حساب معاملاتی است. با پرداخت 1 دلار در بروکر آلپاری می‌توانید یک حساب ویژه با ارز پایه سنت ایجاد کنید، اما اگر بخواهید همین مدل حساب را در بروکر لایت فایننس ایجاد کنید باید 10 دلار پرداخت نمایید. اما در حساب ECN همه چیز متفاوت است. حساب ECN بروکر لایت فایننس فقط 50 دلار برای افتتاح نیاز دارد، اما همین حساب در بروکر آلپاری نیاز به پرداخت 300 دلار دارد. پس در این بخش اگر بخواهیم مقایسه‌ای انجام دهیم، می‌توان گفت برخی از حساب‌های آلپاری مبلغ کمتری برای افتتاح دارند، اما در مقابل نیز بهترین حساب‌های بروکر لایت فایننس مانند حساب ECN مبلغ بسیار پایین‌تری لازم دارد.

مقایسه اسپرد و کمیسیون معاملاتی در بروکر آلپاری و لایت فایننس

بخش بعدی که باید آن را مقایسه کنیم، مسئله اسپرد و کمیسیون در بروکر آلپاری و لایت فایننس است. میزان کمیسیون در بروکر لایت فایننس به مراتب کمتر از بروکر آلپاری است، اما در بخش اسپرد نیز وضعیت در بروکر آلپاری بهتر است. البته حساب‌های ECN هردو بروکر دارای اسپرد فشرده شناور از 0 است. برای مقایسه اسپرد و کمیسیون معاملاتی در بروکر آلپاری و لایت فایننس می‌توانید به جدول زیر مراجعه کنید:

هزینه های معاملاتیمقدار
اسپرد آلپاریحساب نانو MT4: این حساب دارای اسپرد از 1.7 به صورت شناور به بالا است.

حساب استاندارد MT4: این حساب دارای اسپرد 1.2 شناور است.

حساب استاندارد MT5: این حساب دارای اسپرد 1.5 شناور است.

حساب ECN MT4: این حساب دارای اسپرد شناور از 0.4 پیپ به بالا است.

حساب ECN MT5: این حساب دارای اسپرد شناور از 0.4 پیپ به بالا است.

حساب PRO ECN: این حساب دارای اسپرد شناور از 0.0 پیپ به بالا است.

 

اسپرد لایت فایننسحساب ECN: اسپرد این حساب به صورت شناور از 0.0 پیپ شروع می‌شود

حساب کلاسیک: اسپرد این حساب به صورت شناور از 1.8 پیپ شروع می‌شود

حساب CENT: اسپرد این حساب به صورت شناور از 3 پیپ شروع می‌شود

کمیسیون آلپاریآلپاری در حساب Pro کمیسیونی معادل 16 USD برای هر,1,000,000 USD دارد
کمیسیون لایت فایننسدر بروکر لایت فایننس در حساب ECN کمیسیون از 0,25$ برای هر لات شروع می‌شود.

مقایسه پلتفرم‌های معاملاتی بروکر آلپاری و لایت فایننس

کارگزاری آلپاری به کاربران خود فقط متاتریدر 4/5 را در نسخه‌های مختلف ارائه می‌کند. اما بروکر لایت فایننس امکان ارائه پلتفرم‌های معاملات متاتریدر 4/5 و همچنین سی تریدر را فراهم کرده است.

مقایسه پلتفرم‌های معاملاتی بروکر آلپاری و لایت فایننس
کارگزاری آلپاری به کاربران خود فقط متاتریدر 4/5 را در نسخه‌های مختلف ارائه می‌کند. اما بروکر لایت فایننس امکان ارائه پلتفرم‌های معاملات متاتریدر 4/5 و همچنین سی تریدر را فراهم کرده است.

پس در این بخش می‌توان گفت که پلتفرم لایت فایننس بهتر عمل کرده است و اگر بخواهید از سی تریدر استفاده کنید، حتماً باید در بروکر لایت فایننس ثبت نام کنید.

مقایسه باینری آپشن در بروکر آلپاری و لایت فایننس

در بخش باینری آپشن نیز هردو بروکر جزء معدود کارگزاری‌هایی هستند که خدمات معاملاتی باینری آپشن را ارائه می‌کنند. در آلپاری این بخش به نام Fix-Contract است و در بروکر لایت فایننس این بخش “پیش‌بینی” نامگذاری شده است. هر دو سیستم‌های وب ترید را برای این خدمات در نظر گرفته‌اند و مدل آن‌ها تا حد زیادی شبیه به هم است. پس کاربرانی که می‌خواهند معاملات باینری را انجام دهند در هر دو بروکر لایت فایننس و آلپاری می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.

مقایسه حساب اسلامی در بروکر آلپاری و لایت فایننس

بروکر لایت فایننس روی هر سه حساب معاملاتی خود از جمله حساب‌های کلاسیک (CLASSIC)، سِنت (CENT)، یا ای‌سی‌اِن (ECN) با اسپرد خام اقدام به ارائه حساب اسلامی کرده است. اما در کارگزاری آلپاری فقط روی حساب‌های standard.mt4،‏ ecn.mt4 و pro.ecn.mt4 می‌توانید ویژگی حساب اسلامی یا بدون سواپ را داشته باشید. استفاده از امکان حساب اسلامی در هر دو بروکر شبیه به هم است و هیچ محدودیت برای کاربران ندارد، اما میزان کمیسیون‌های دریافتی حساب اسلامی در بروکر لایت فاننس تا حد بسیار کمی پایین‌تر از بروکر آلپاری است. بنابراین اگر به دنبال حساب اسلامی بهتری هستید باید در بروکر لایت فایننس حساب معاملاتی خود را ایجاد کنید.

مقایسه سوشیال تریدینگ در بروکر آلپاری و لایت فایننس

در کارگزاری لایت فایننس شما فقط به سیستم کپی تریدینگ دسترسی دارید، البته کپی ترید بروکر لایت فایننس بسیار قوی و در سطح بالایی است و پروایدرهای زیادی در آن فعال هستند. اما در بروکر آلپاری ضمن اینکه می‌توانید از خدمات کپی تریدینگ استفاده کنید، امکان استفاده از حساب پم و همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد. یعنی بروکر آلپاری گزینه‌های بیشتر و متنوع‌تری را برای سرمایه‌گذاری در فارکس از طریق سوشیال تریدینگ در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. پس اگر بخواهید در این زمینه فعالیت کنید ما پیشنهاد می‌کنیم که بروکر آلپاری را انتخاب کنید.

مقایسه لوریج در بروکر آلپاری و لایت فایننس

حداکثر میزان اهرم در بروکر آلپاری 1:3000 است، این در حالی است که حداکثر لوریج یا همان اهرمی که در اختیار کاربران در بروکر لایت فایننس قرار می‌گیرد 1:1000 می‌باشد. البته فراموش نکنید که اهرم 1:1000 لایت فایننس میزان استاندارد و قابل قبولی است و اگر نیاز آن‌چنانی به اهرم‌های بالاتر که ریسک بیشتری دارند را ندارید، همین میزان کفایت می‌کند، اما به صورت کلی با توجه به اینکه بروکر آلپاری اهرم 1:3000 را به کاربران خود ارائه می‌کند. می‌توان این گزینه را نیز یک نقطه برتری برای بروکر آلپاری در نظر گرفت.

مقایسه ریبیت در بروکر آلپاری و لایت فایننس

ریبیت به برگشت نقدی بخش مهمی از اسپرد و کمیسیون پرداختی معاملات گفته می‌شود که برخی از بروکر ها این امکان را برای کاربران خود ایجاد کرده‌اند. خوشبختانه کارگزاری لایت فایننس و آلپاری هر دو با “ایران ریبیت” به عنوان بزرگترین آی بی فعال در فارکس دارای قرارداد همکاری هستند. پس اگر کاربر یکی از این دو بروکر باشید می‌توانید بخش مهمی بین 55 تا 85% هزینه‌های معاملاتی خود را در قالب ریبیت به صورت پول نقد پس بگیرید. بنابراین می‌توان گفت که وضعیت این دو بروکر در مسئله پرداخت ریبیت یکسان است.

مقایسه بونوس بروکر آلپاری و لایت فایننس

کارگزاری لایت فایننس بونوس‌های بسیار متنوع‌تر و حتی مسابقات معاملاتی بیشتری را برای کاربران خودش در نظر گرفته است. میزان پرداختی بونوس ها در لایت فایننس بسیار زیاد است و به صورت پلکانی بر اساس بالانس شما بالا می‌رود، مثلاً اگر سرمایه‌ای به میزان 50 هزار دلار داشته باشید، می‌توانید تا 25000 دلار در شرایط مختلف بونوس قابل معامله دریافت کنید. البته بروکر آلپاری نیز در بخش بونوس های خود یک سیستم رتبه بندی به نام APL دارد که بر اساس میزان واریزی و همچنین گردش مالی معاملات می‌توانید مبالغ بالایی را دریافت کنید، اما به طور کلی مدل ارائه و میزان بونوس ها در بروکر لایت فایننس برای کاربران بسیار جذاب‌تر و بیشتر خواهد بود.

آنچه در مقاله مقایسه بروکر آلپاری و لایت فایننس خواندیم:

ما در این مقاله دو بروکر حرفه‌ای و خوب دنیای فارکس را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادیم. اینکه شما کدام کارگزاری را به عنوان بروکر خود انتخاب کنید، یک تصمیم گیری شخصی است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که تا حد بسیار زیادی بروکر آلپاری و لایت فایننس شرایط مشابهی دارند و هر دو را می‌توان یک انتخاب مناسب دانست. در جزییات که وارد شوید بر اساس نیازها، خواسته‌ها و استراتژی معاملاتی که دارید می‌توانید یک بروکر را انتخاب کنید، اما از نظر ما با اختلاف بسیار کمی، بروکر آلپاری می‌تواند گزینه بهتری برای انتخاب کارگزاری باشد. لایت فایننس نیز با توجه به 15 سال تجربه‌ای که در ارائه خدمات به کاربران ایرانی داشته، توانسته کیفیت بالایی را از خود نشان دهد.

سوالات متداول
کارگزاری آلپاری بهتر است یا لایت فایننس؟
هردو کارگزاری در سطح بالایی قرار دارند اما اگر بخواهیم به جزییات اشاره کنیم، عملکرد بروکر آلپاری بهتر بوده است.
آلپاری کمیسیون کمتری دارد یا لایت فایننس؟
بروکر لایت فایننس به طرز قابل توجهی از کمیسیون و هزینه‌های معاملاتی کمتری در مقایسه با بروکر آلپاری برخوردار است.
واریز و برداشت در آلپاری آسان‌تر است یا لایت فایننس؟
هردو کارگزاری فاقد واریز و برداشت ریالی هستند و ایرانیان برای انجام این کار فقط می‌توانند از طریق تاپچنج در هر دو کارگزاری استفاده کنند.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

فهرست مطالب

تبلیغات

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران