خانه > مقالات > ماشین حساب محاسبه سود و زیان در فارکس

ماشین حساب محاسبه سود و زیان در فارکس

زمانی که می‌خواهید وارد یک معامله شوید، مهم است بدانید با حجمی که وارد می‌شوید و میزان پیپی که برای استاپلاس و تک پروفیت خود در نظر می‌گیرید، چه میزان سود یا ضرر خواهید کرد. محاسبه میزان سود و ضرر در فارکس برای مدیریت مالی بسیار مهم است. ما در این مقاله روشی ساده و کاربردی را به شما معرفی خواهیم کرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن سود و ضرر خود را از طریق یک ماشین حساب حرفه‌ای انجام دهید.

ماشین حساب سود و زیان در فارکس

ماشین حساب سود و زیان

ماشین حساب سود و زیان به شما کمک می‌کند چند لحظه قبل از معامله، میزان سود و ضرر هر معامله را محاسبه کنید. در واقع فاکتورهایی وجود دارد که لازم است برای مدیریت مالی خود در نظر بگیرید. یکی از مهم‌ترین آن‌ها میزان سود و ضرر در هر معامله است. شما نیاز دارید تمامی فاکتورهای مورد نظر در یک معامله را در نظر گرفته تا میزان سود و ضرر هر میزان که استاپلاس یا تک پروفیت قرار می‌دهید را محاسبه کنید. برای اینکه دقت و سرعت محاسبه شما افزایش پیدا کند، بهتر است از ماشین حساب سود و زیان استفاده کنید تا این کار را برای شما به صورت آنی انجام دهد. برای دسترسی به دیگر ماشین حساب های آنلاین به صفحه ماشین حساب فارکس مراجعه کنید.

آموزش کار با ماشین حساب سود و زیان

برای استفاده از ماشین حساب سود و زیان می‌توانید اینجا کلیک کنید تا این ماشین حساب برای شما باز شود. همان‌طور که می‌بینید در این ماشین حساب فاکتورهایی برای پر کردن وجود دارد که آن‌ها را از روی معامله‌ای که قرار است باز کنید انجام می‌دهید.

در قسمت اول باید نماد معاملاتی را انتخاب کنید، سپس ارز پایه حساب معاملاتی‌تان را که معمولاً دلار است وارد کنید. بعد از آن مشخص کنید که قرار است در یک موقعیت خرید BUY وارد شوید یا موقعیت فروش SELL. حالا حجم معامله را به لات انتخاب کنید. سپس باید قیمتی که قرار است معامله در آن باز شود و قیمتی که قرار است معامله در آن بسته شود را مشخص کنید. حالا این قیمت بسته شدن می‌تواند قیمت حد سود شما باشد یا حد ضرر. سپس باید میزان پیپی که مربوط به رقم اعشار نماد معاملاتی در بروکر شما است را وارد کنید و بعد از آن روی دکمه محاسبه بزنید.

آموزش کار با ماشین حساب سود و زیان
در این ماشین حساب باید باکس هایی که گفته شد را پر کنید.

این ماشین حساب به صورت خودکار و آنی محاسبه می‌کند که چند پیپ و چند دلار سود یا ضرر خواهید کرد. پس از این طریق به راحتی می‌توانید میزان سود و ضررتان را محاسبه و اندازه‌گیری کنید. بهترین ماشین حساب فارکس کدام است؟ در مقاله آن به بررسی کامل پرداخته‌ایم، مطالعه کنید.

ماشین حساب سود و ضرر به مدیریت مالی کاربران کمک می‌کند تا این میزان را به پیپ و به دلار محاسبه کنند. ماشین حساب سود و ضرر ابزار بسیار کاربردی در زمینه مدیریت مالی برای تریدرهای حرفه‌ای است.

آنچه در مقاله ماشین حساب سود و زیان خواندیم:

در این مقاله با روش استفاده از ماشین حساب سود و ضرر آشنا شدید، فهمیدید که این ماشین حساب می‌تواند از طریق فاکتورهای ورودی، میزان سود و ضرر به پیپ و همچنین به دلار را برای شما محاسبه کند. ماشین حساب‌های فارکس عموماً به صورت آنلاین هستند و نیازی به نصب و راه‌اندازی ندارند. شما در سایت کدام بروکر در بخش ابزارهای معاملاتی می‌توانید به انواع ماشین حساب‌ها دسترسی پیدا کنید.

سوالات متداول
چه فاکتورهایی در ماشین حساب سود و ضرر مهم است؟
در این ماشین حساب ارز پایه، حجم وارده، قیمت باز و بسته شده، نماد معاملاتی و …. را باید برای محاسبه وارد نمایید.
از کجا ماشین حساب سود و ضرر را دانلود کنم؟
این ماشین حساب آنلاین است و نیاز به دانلود ندارد، شما در سایت کدام بروکر می‌توانید به صورت رایگان از این ماشین حساب استفاده کنید.
ماشین حساب سود و ضرر چه چیزی را محاسبه می‌کند؟
این ماشین حساب میزان سود و ضرری که با توجه به قیمت‌های باز و بسته شدن و حجم در بازار می‌کنید را برای شما محاسبه خواهد کرد.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

فهرست مطالب

تبلیغات

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران