خانه > مقالات > ماشین حساب محاسبه لات

ماشین حساب محاسبه لات

محاسبه لات (LOT) یا همان حجمی که می‌خواهید وارد یک معامله کنید، یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای تعیین جزئیات و مدیریت مالی در هر معامله است. کاربران حرفه‌ای معمولاً برای محاسبه میزان حجم معاملاتی که باید وارد یک‌ترید کنند از یک ماشین حساب آنلاین به نام “ماشین حساب محاسبه لات” استفاده می‌کنند. ما در این مقاله روش کار کردن با این ماشین حساب را توضیح خواهیم داد

ماشین حساب محاسبه لات سایز

روش استفاده از ماشین حساب محاسبه لات

برای افرادی که به صورت دقیق مدیریت مالی معاملاتشان را انجام می‌دهند، مهم است که روی حجم وارد شده در معاملات بر اساس حد ضرر و حد سودی که می‌خواهند قرار دهند، بازنگری داشته باشند و بتوانند بهترین تصمیم را درباره انتخاب اندازه حجم انجام دهند. برای دسترسی به دیگر ماشین حساب های آنلاین به صفحه ماشین حساب فارکس مراجعه کنید.

بهترین و سریع‌ترین روش ممکن برای این کار استفاده از ماشین حساب محاسبه لات است که معمولاً به صورت آنلاین در بیشتر وب سایت‌ها و کارگزاری‌ها وجود دارد و نمونه آن را در زیر مشاهده می‌کنید.
روش استفاده از ماشین حساب محاسبه لات
ماشین حساب محاسبه لات برای محاسبه میزان حجمی هست که شما وارد معامله می‌کنید.

برای استفاده از ماشین حساب لات می‌توانید اینجا کلیک کنید. برای محاسبه لات با این ماشین حساب باید فیلدهای مشخص‌شده را یکی یکی پر کنید که ما در این زمینه شما را راهنمایی خواهیم کرد:

  • ابزار: در این بخش باید ابتدا نماد معاملاتی که می‌خواهید ترید کنید مشخص شود.
  • ارز سپرده: ارز پایه حساب معاملاتی خود که معمولاً دلار است را مشخص کنید.
  • حد ضرر: حد ضرری که برای معامله خود به پیپ در نظر گرفتید را وارد کنید.
  • موجودی حساب: میزان موجودی حساب یا همان بالانس اولیه‌ای که دارید را وارد کنید.
  • سایز پیپ: سایز پیپ یا تعداد رقم اعشار در نماد معاملاتی که دارید را مشخص نمایید.
  • ریسک: میزان ریسکی که می‌خواهید در این معامله تحمل کنید نسبت به کل دارایی را مشخص کنید، مثلاً ۱% یا… .

بعد از وارد کردن این آیتم‌ها، دکمه محاسبه را بزنید. ماشین حساب بر اساس دارایی، میزان ریسکی که قرار است تحمل کنید (بر اساس مدیریت مالی که انجام داده‌اید) و همچنین حد ضرری که تعیین کرده‌اید مشخص می‌کند که چند لات باید در این معامله وارد کنید. کل فرایند در حد چند ثانیه زمان خواهد برد و به بهترین شکل ممکن، می‌توانید کاملاً دقیق میزان حجم ورودی هر معامله را تعیین کنید. بهترین ماشین حساب فارکس کدام است؟ در مقاله آن به بررسی کامل پرداخته‌ایم، مطالعه کنید.

ماشین حساب لات یک سیستم خودکار است که با وارد کردن آیتم‌هایی چون میزان بالانس، میزان ریسک، حد ضرر، ارزش پیپ، ارز معاملاتی و …. مشخص می‌کند که میزان حجم با توجه به مدیریت ریسکی که دارید باید وارد یک معامله کنید.

لات چیست؟

لات درواقع میزان حجمی است که برای هر معامله تعیین می‌کنید تا تریدر شما با آن حجم انجام شود. یک لات 1.00 برابر است با 100.000 هزار واحد از ارز پولی مدنظر. کمترین میزان لاتی که می‌توانید وارد کنید 0.01 لات است.

لات چیست؟
لات درواقع میزان حجمی است که برای هر معامله تعیین می‌کنید.

در متاتریدر همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، می‌توانید میزان حجم (لات) را مشخص کنید.

سوالات متداول
لات چیست؟
لات؛ همان حجم ورودی هر معامله است که تعیین می‌کند چه میزان از سرمایه شما درگیر یک معامله شود.
ماشین حساب لات چه کاربردی دارد؟
ماشین حساب لات بر اساس میزان ریسک، حد ضرر، بالانس و ارزش پیپ هر معامله تعیین می‌کند که چیزان حجم باید وارد هر معامله کنید.
کجا می‌توانیم از ماشین حساب لات استفاده کنیم؟
ماشین‌حساب‌های لات معمولاً به صورت آنلاین کار می‌کنند و برای استفاده از بهترین آن‌ها می‌توانید به سایت کدام بروکر بخش ماشین‌حساب‌ها مراجعه کنید.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

فهرست مطالب

تبلیغات

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران