خانه > مقالات > ماشین حساب محاسبه لوریج

ماشین حساب محاسبه لوریج

لوریج به میزان اهرمی گفته می‌شود که باید روی حساب معاملاتی خود تنظیم کنید تا بتوانید سود کافی از میزان حرکت‌های کوچک حساب بگیرید. ماشین حساب لوریج بر اساس میزان مارجین، ترید سایز و نوع نمادی که می‌خواهید در آن معامله کنید محاسبه مارجین را برای شما به صورت آنی و به سرعت انجام می‌دهد.

ماشین حساب لوریج

روش کار با ماشین حساب محاسبه لوریج

کار با ماشین حساب محاسبه لوریج بسیار ساده است. برای اینکار ابتدا یک ماشین حساب لوریج آنلاین را باز کنید. برای استفاده از این ماشین حساب باید ابتدا نماد معاملاتی مدنظرتان را وارد کنید، سپس ارز پایه‌ای که حساب شما دارد را انتخاب کرده، سپس میزان مارجینی که می‌خواهید داشته باشید و به آن نیاز دارید را انتخاب نمایید. برای دسترسی به دیگر ماشین حساب های آنلاین به صفحه ماشین حساب فارکس مراجعه کنید.
در آخر نیز حجم معاملات که به لات می‌باشد را وارد کنید و روی دکمه محاسبه بزنید. سپس در بالای تصویر همان‌طور که می‌بینید ماشین حساب برای شما به صورت آنی محاسبه خواهد کرد که به چه میزان لوریج نیاز دارید. بهترین ماشین حساب فارکس کدام است؟ در مقاله آن به بررسی کامل پرداخته‌ایم، مطالعه کنید.

ماشین حساب لوریج کمک می‌کند تا بتوانید میزان لوریج مورد نیاز برای استفاده روی حساب خودتان را بر اساس مارجین مد نظر و حجم احتمالی ورود به معامله را به دست بیاورید.

لوریج چیست؟

لوریج یا اهرم یک فاکتور بسیار مهم در زمان افتتاح حساب معاملاتی است. لوریج یک ضریب مالی به پول شما اضافه می‌کند تا بتوانید از کوچک‌ترین حرکتی که در بازار فارکس رخ می‌دهد، سود قابل قبولی کسب کنید. اگر لوریج نباشد شما با 100 دلار وارد یک معامله شوید مثلاً از یک حرکت 10 پیپی نهایتاً چند سنت سود خواهید کرد، اما اگر همین میزان حجم معامله با مارجین 1:1000 همراه باشد، سود شما چند صد دلار خواهد بود. البته باید بر اساس نوع معاملات و استراتژی خود یک لوریج منطقی انتخاب کنید، زیرا لوریج های بالا همان میزان که سود شما را افزایش می‌دهند، ضررتان را نیز چند برابر خواهند کرد.

سوالات متداول
ماشین حساب لوریج چیست؟
اگر نمی‌دانید برای معاملات خود از چه لوریجی استفاده کنید، با کمک گرفتن از ماشین حساب لوریج می‌توانید با وارد کردن آیتم‌های مشخص شده میزان لوریج مورد نیازتان را به سرعت محاسبه کنید.
در کدام سایت می‌توان از ماشین حساب‌های فارکس استفاده کرد؟
در سایت کدام بروکر در بخش ابزارهای معاملاتی می‌توانید به صورت رایگان از انواع ماشین حساب‌های فارکس برای معاملات خود به صورت آنلاین استفاده کنید.
لوریج چیست؟
لوریج میزان اهرم یا ضریبی است که کارگزاری روی حساب شما اضافه می‌کند تا بتوانید معاملات فارکس را انجام دهید. اگر لوریج پایین باشد یا اصلاً استفاده نشود عملاً کسب سود از حرکات کوچک بازار با سرمایه کم غیر ممکن است.

مرتضی گودرزی
من از سال ۱۳۹۸ به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم…

فهرست مطالب

تبلیغات

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امتیازدهی به بروکر از نظر کاربران